اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

هشدار آیت الله مظاهری به رواج بدحجابی درجامعه

آیة الله مظاهری در درس اخلاق خود، ضمن تبیین گوشه‌هایی از فضائل حضرت صدیقه طاهره «سلام‌الله‌علیها» بر لزوم قدرشناسی بیشتر از آن وجود گرانمایه تاکید کردند

 

 
به گزارش رجانیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، وی افزود: حضرت زهرای اطهر «سلام‌الله‌علیها» افتخار برای عالم تشیع و بلکه عالم اسلام می‌باشند. و پیغمبر اکرم «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» و ائمه هدی «علیهم‌السلام» همواره به وجود مبارک ایشان مباهات می‌کرده‌اند.

 

مظاهری افزود: از همه این فضائل که بگذریم، مهم‌تر آن است که پس از رحلت حضرت ختمی مرتبت «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» برای تسلّی خاطر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد و به ایشان وحی می‌کرد و امیرالمؤمنین «سلام‌الله‌علیه» کاتب وحی بودند. و از این نوشته‌ها مصحف فاطمه «سلام‌الله‌علیها» پدید آمد که انسان‌ها هنوز لیاقت دیدن آن را ندارند. و باید در زمان ظهور و توسط حضرت ولی عصر (عج) از آن مصحف شریف رونمایی شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود خاطر نشان ساخت: متاسفانه مسلمانان حتی شیعیان هم قدر و منزلت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را نمی‌دانند ما نباید فقط برای قبر مخفی آن حضرت گریه کنیم؛ اگرچه گریه هم دارد؛ اما گریه بالاتر این است که قدر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را نمی‌دانیم، بلکه ضربه‌ به تقدسات ایشان می‌زنیم.

 

وی با اشاره به جایگاه حجاب در اندیشه دینی گفت: چادر یکی از تقدّسات حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» است ولی الان کار به جائی رسیده است که همین چادر بی‌ارزش شده است، ما لطمه‌اش را خورده‌ایم و بیش از این هم خواهیم خورد. مگر می‌شود چادر زهرا با آن ارزش والا در جمهوری اسلامی بی‌ارزش بشود؟ باید برای این موضوع خون گریه کرد.

 

آیت الله مظاهری افزود: جامعه‌ای که چادر نداشته باشد و اختلاط بین زن و مرد و بی‌عفتی در آن جامعه رواج پیدا کند متناسب با حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها»، نیست. ما باید روش و سنت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را حفظ کنیم. ولی متاسفانه سنت و تقدسات آن بانوی بزرگوار را از دست ‌داده‌ایم. ای کاش فقط چادر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را از دست می‌دادیم که یک عیب و نقص بود، به جایی رسیده‌ایم که چادر را بی‌ارزش کرده‌ایم.

 

وی با ابراز نگرانی از شرایط موجود بیان داشت: ما می‌دانیم این نظام از بین نخواهد رفت. آن حقیقت و خلوص حضرت امام خمینی «ره» و آن زحماتی که برای انقلاب کشیده شده است و شهادت مظلومانه شهدا، باعث می‌شود این نظام مقدس منتهی شود به نظام الهی امام زمان «روحی‌فداه». لذا اصل نظام پابرجا است. ولی مشکلات و موانع فراوانی نظیر وجود فساد اخلاقی، فساد اقتصادی و فساد اداری در آن به وجود آمده است.

 

حضرت آیة الله مظاهری در ادامه با اشاره به برخی معضلات و مشکلات کنونی جامعه، این معضلات را ناشی از بی‌ارزش شدن مقدسات اسلامی دانست و افزودند: معضلاتی نظیر اعتیاد و ایدز و ناامنی و فقر و... موجب مشقّت برای مردم شده است و همه اینها در اثر بی‌ارزش شدن مقدسات است.

 

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: سال اول انقلاب وضعیت حجاب و عفت عمومی در جامعه این گونه نبود ولی رفته رفته به صورت فعلی درآمد و ارمغان این وضعیت هم فقر و فلاکت و اختلاط دختر و پسر و بیکاری جوان‌ها و بلاهای دیگری است که در جامعه مشاهده می‌شود.

 

وی با بیان این که بازگشت به قرآن وعترت تنها مسیر سعادت جامعه است بیان داشت: شیوه ازدواج‌های جامعه ما باید لااقل شباهت به ازدواج حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»داشته باشد. آیا این جشن‌های عروسی‌ که امروزه وجود دارد، شباهت به جشن ازدواج آن حضرت دارد یا جهیزیه‌های رایج یا این مهریه‌های سفیهانه؟!

 

مظاهری افزود: زهرای مرضیه ساده‌زیستی را به دنیا نشان داد. بلای بسیار بزرگ اسراف و تجمّل و مصرف‌گرایی است که متأسفانه در جمهوری اسلامی هویدا شده و در همه جا نفوذ پیدا کرده است هر کسی به اندازه وسعش اسراف و تبذیر دارد و تجمل‌گراست.

 

آیت الله مظاهری در پایان بیان داشت: تا وقتی که از سیره حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» دور هستیم، این گرفتاری‌ها هست. و رفع گرفتاری‌ها تنها در صورت نزدیکی به آموزه‌های قرآن و عترت و پیروی عملی از روش زندگانی حضرات معصومین«علیهم‌السلام»، مخصوصاً حضرت زهرای مرضیه میسر می‌گردد.

 

برای نخستین بار در خاورمیانه

«نخستين بارهايي» كه هر بار نخستين‌اند!
دكتر منصوري:  «براي نخستين بار» نبودن، چيزي از ارزش تاوردهاي علمي كم نمي‌كند!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

در سال‌هاي اخير به موازات افزايش سطح عمومي دانش در كشور، رشد بي‌سابقه شمار دانش‌آموختگان عالي و افزايش تحقيقات و توليدات علمي كشور شاهد توجه فزاينده مردم و به تبع آن رسانه‌هاي گروهي به اخبار علمي و پژوهشي هستيم.

گرايش روزنامه‌ها به ايجاد صفحات و ستون‌هاي ثابت علمي، ايجاد و گسترش بخش‌هاي خبري مستقل علمي پژوهشي در راديو و تلويزيون و پر رنگ شدن جايگاه اخبار علمي داخلي و خارجي در خبرگزاري‌ها، صفحات اول روزنامه‌ها و بخش‌هاي اصلي خبري صدا و سيما نمودهايي از رويكرد جدي‌تر رسانه‌ها به انعكاس اخبار علمي پژوهشي است.

با اين حال، صرف‌نظر از ضعف‌هاي كمي اين بخش كه هيچ تناسبي با جايگاه و اهميت ويژه مباحث علمي در جامعه رو به توسعه ايران ندارد، مشكلات و نقاط ضعف كيفي و ساختاري متعددي نيز در اين بخش وجود دارد كه مي‌تواند تحقق كاركردها و نقش مورد انتظار اين بخش را با موانع جدي مواجه كند. بر اين اساس نگاه علمي و آسيب‌شناسانه به نظام اطلاع‌رساني علمي كشور از منظر رسانه‌ها و جامعه علمي پژوهشي كشور كاملا ضروري است.

از جمله آسيب‌هاي فعاليت‌هاي رسانه‌يي در اين حوزه كه متاسفانه به خصوص در ماه‌هاي اخير شاهد آن هستيم، رويكردهاي برخي به بزرگنمايي خبر برخي موفقيت‌هاي علمي صورت گرفته، از جمله اعلام دستاوردهاي طرح‌هاي پژوهشي آزمايشگاهي و در مقياس بسيار محدود به عنوان يك محصول آماده ارائه به مصرف‌كنندگان، استفاده مبالغه‌آميز از عناويني چون «براي نخستين بار»، «براي اولين بار» و ... و درج اخبار دستاوردهاي علمي و پژوهشي مكررا اعلام شده ماه‌ها و حتي ساليان پيش با رنگ و لعابي جديد است.

در اين راستاست كه مي‌بينيم مثلا خبر ساخت يك دستگاه كه بيش از سه سال پيش در رسانه‌ها منتشر شده، مجددا به عنوان خبر تازه «ساخت اولين .... خاورميانه در ايران» در صدر برخي اخبار مي‌نشيند.

اگر اين گونه برخوردها با مخاطبان در هر شرايطي نكوهيده و دور از اخلاق حرفه‌يي است، مطمئنا در مقطع كنوني كه جامعه علمي در شرف تكوين ما، دوراني حساس از رشد و پيشرفت و ورود به عرصه‌هاي نوين علم و فن‌آوري را تجربه مي‌كند، اين رويه غلط مي‌تواند آسيب‌ها و زيان‌هاي قابل توجهي را نيز به نهال نوپاي شكوفايي علمي و فن‌آوري در كشور وارد كند.

سرويس «علمي - پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با توجه به ضرورت نگاه علمي و آسيب‌شناسانه به نظام اطلاع‌رساني علمي كشور مي‌كوشد در گفت‌و‌گو با اصحاب علم و رسانه به نوبه خود در جهت شناسايي و رفع مشكلات و نقاط ضعف كيفي و ساختاري موجود در اين بخش گام بردارد.

دكتر رضا منصوري در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با ابراز تاسف از رويه برخي رسانه‌ها در به كار بردن گسترده تعابيري مثل «براي نخستين بار» و « براي اولين بار» در خبرها، اظهار كرد: متاسفانه به كار بردن اين واژه‌ها در برخي رسانه‌ها به يك عادت تبديل شده و حتي اگر محل به كار بردن آن نيز درست باشد، ــ‌ كه به ندرت اتفاق مي‌افتد‌ ــ معنا ندارد.

عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود 300 انجمن علمي در رشته‌هاي مختلف در كشور وجود دارند كه بهترين ارگان براي رسيدگي به صحت اين اخبار هستند، زيرا در روال عادي دانشگاهيان و متخصصان در برخورد با اين گونه اخبار به آنها مي‌خندند و مخاطبان عادي نيز تصور مي‌كنند كه اتفاق مهمي رخ داده در صورتي كه در اغلب موارد چنين نيست.

وي خاطرنشان كرد: انجام فعاليت‌هاي مهم و در خور توجه با ذكر اين القاب نبوده و اگر دستاورد يا كار مهمي براي ايران انجام شود، همين مايه افتخار است.

منصوري اظهار كرد: به نظر مسووليت رسانه مي‌طلبد كه به هيچ وجه از اين عناوين در اخبار خود استفاده نكند و راه مقابله با اين پديده نيز آن است كه افرادي در مراكز تخصصي ــ دانشگاهي و نيز رسانه‌ها اعلام كنند كه چنين يافته‌هايي براي اولين بار صورت نگرفته تا اين روند در ساير رسانه‌ها نيز باب شود و حتي اگر يك رسانه نيز در درج اين گونه اخبار دقت كند بسيار با ارزش است و كم كم در ديگر مراكز نيز جا مي‌افتد.

وي در خصوص رويكرد برخي رسانه‌ها به درج اخبار قديمي نيز گفت: رسانه‌ها بايد شرافت حرفه‌يي خود را در اين مورد به كار گيرند و با جسارت به اعلام قديمي بودن اين اخبار بپردازند، زيرا اين كار نيز نوعي بي‌صداقتي است.

عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف، خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي انجمن‌هاي علمي هم جسارت خود را در نقد برخي رويه‌هاي غلط در حوزه تخصصي خود از دست داده و به دلايل متفاوتي محافظه كار شده‌اند كه رسيدگي به اين امر نيز شايان توجه است. 

برخي گراني‌ها حاصل ائتلاف مافيايي در بازار با برخي سياستمداران است


خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور با ابراز تعجب از اينكه برخي مدعي‌اند احمدي‌نژاد گراني‌ها را محصول مديريت امام زمان(عج) مي‌داند، تاكيد كرد: ‏برخي گرانيها، اتفاقاً محصول مديريت پنهان و ائتلاف مافيائي در بازار با برخي سياستمداراني است كه رأي مردم را فصل‌الخطاب نمي‌دانند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در جديدترين يادداشت وبلاگ شخصي خود (ahmadinejad.ir) كه سحرگاه امروز (4:20 دقيقه) بر روي خروجي وبلاگ خود منتشر كرده، نوشت: در عصر امام خميني (ره)، لياقت آن را يافتيم كه به چشم خود، دو فرهنگ سياسي متفاوت را به موازات يكديگر، تجربه و ‏مقايسه كنيم. در يكسو، "سياستمداراني" بوده و خواهند بود كه تنها بر مدار سياست و قدرت و چرتكه اندازيهاي عادي و ‏مادي، تحليل مي كنند و تصميم مي گيرند.
آنان هيچ وقت و هيچ كجا، دست خدا و مديريت الهي را نمي بينند و هرگز، ‏حتي هاله‌اي از نور عنايت خدا را كه در عصر خميني عزيز بر اين ملت باريدن گرفت، مشاهده نمي كنند. اصطلاحا ‏مذهبي اند اما نه اهداف و نه طرز محاسبات سياسيشان، با اهداف و با طرز محاسبات ماديون عالم، تفاوتي ندارد. منكر ‏تدبير الهي و دست غيب خدا در عرصه انقلابند و درست مثل ماترياليستهاي عالم، حضور خدا و حجت خدا را در ‏تحولات عالم و سير تاريخ بشر انكار مي كنند و اي كاش فقط انكار مي كردند، به سخره مي گيرند و نيشخند مي زنند.‏
اما خط دوم، خط خميني است كه نه "سياستمدار"، بلكه "حقيقتمدار" بود. او سياست را هم از منظر معنوي مي ديد، ‏دست خدا را بالاتر از همه دستها به وضوح مي ديد، در هيچ مرحله اي از مراحل مبارزه، ماده را مستقل از معني نديد و ‏هرگز تن به محاسبات صرفاً مادي نداد و هرچه مي شد و مي كرد به خدا و عالم بالا نسبت مي داد. انقلاب را كار خدا ‏مي خواند، جمله هاي او با خدا آغاز مي شد، مي گفت قلب مردم را خدا منقلب كرد، خرمشهر را خدا آزاد كرد، ‏ابرقدرتها به اذن خدا نابود خواهند شد، فتوحات رزمندگان را فتح الهي مي خواند زيرا فتح بدست اوست " و ما رميت اذ ‏رميت و لكن الله رمي".
در معجزه طبس كه طوفان شن، جنگنده هاي مهاجم آمريكايي را نابود كرد و دقيقا آنگاه كه ‏دوست و دشمن، مشغول تفسيرهاي صرفا سياسي و نظامي از ماجرا بودند او صريحاً اعلام كرد كه آن شن ها مأمور خدا ‏بودند. او تحول ملت ايران را تحولي الهي مي دانست و مي گفت "اين يك امر غير عادي است كه حاصل شده" و "از ‏اول انقلاب و پس از پيروزي تاكنون هرچه ديديم معجزات بوده است". او مي گفت "جنود غيبي همانطور كه در صدر ‏اسلام بود همان تاييدات غيبي ملائكه الهي امروز هم با ماست" و "بدون توجه خاص حضرت بقيه الله (عج) كاري نمي ‏توانيم بكنيم". او همه جا جنود خداوند را مي ديد و از همه چيز، تفسيري الهي و ماوراء مادي داشت بي آنكه سلسله ‏عوامل ظاهري و طبيعي را انكار كند. ‏
همه جا نام مبارك ولي خدا، حضرت صاحب الامر (عج) را به عنوان صاحب اصلي انقلاب و آنكه اين انقلاب را بايد ‏تحويل او بدهيم برزبان مي آورد، پيروزي هاي جبهه را به نام آن حضرت، به ثبت مي رساند و پيشرفت انقلاب و اقبال ‏دلها به اين نهضت را محصول عنايت ناجي بشريت و برپا كننده عدل جهاني مي ناميد و انقلاب خود را مقدمه انقلاب ‏جهاني ايشان مي دانست.‏
او همه چيز را تحت عنايت الهي و نظارت حجت خدا مي ديد و همانگونه كه آن روز، برخي گروههاي سياسي، اين ‏طرزتعبير را مصداق ارتجاع و خرافه مي ناميدند امروز نيز كساني، ديگر حتي هاله اي از نور هم نمي بينند، خداوند را از ‏محاسبات سياسي خود، كنار گذاشته اند و مي خواهند خود صاحب و مالك انقلاب باشند، حال آنكه در منطق خميني ‏بزرگ، صاحب اصلي انقلاب، حجت خدا و توده هاي مردم بودند.‏
اينان، همان سياستمداران و قدرتمداراني هستند كه اگر مذهبي هم باشند، جهانبيني مذهبي ندارند و تنها از ادبيات ‏مذهبي، استفاده مي كنند، و الا اگر همچون خميني كبير، توحيد افعالي را پذيرفته بودند، ولايت تكويني حضرت ولي ‏عصر (عج) به اذن خدا را مورد تمسخر، قرار نمي دادند و هاله هاي نور را نه فقط در گوشه اي از عالم انكار نمي كردند، ‏بلكه عالم را سراسر غرق در نور عنايت و تدبير خداوند مي ديدند.
امام عارفان به ما آموخت كه سياست را و همه چيز را ‏از چنين چشم اندازي بنگريم و همه جا و در همه چيز و در همه پيروزي ها، دست خدا و عنايت حجت خدا را ببينيم و ‏هيچ حسنه اي را به خود، و هيچ سيئه اي را به خدا نسبت ندهيم و پيروزي ها را اتفاقي ندانيم و نگوييم فلان حادثه، اتفاق ‏افتاد و هيچ پيروزي را نيز مغرورانه به خود نسبت ندهيم.
در منطق امام خميني، نبايد از محاسبات مادي ذره اي غافل ‏شويم، اما هرگز نبايد در محاسبات مادي نيز غرق شد. او حتي در فرو ريختن چهارده كنگره كاخ كسري هنگام تولد ‏پيامبر اعظم (ص) علامتي معنوي بر وقوع انقلاب اسلامي ايران در قرن چهاردهم هجري مي ديد، در هر حادثه ظاهرا ‏طبيعي، يك زمينه ماوراءطبيعي و دست خدا را مي ديد و همه پيشرفت ها و پيروزي هايي را كه نابينايان خودبين به خود ‏منتسب مي كردند، او كه نايب مهدي (عج) بود به مهدي (عج ) متعلق مي دانست و همه را از بركت او مي ديد.‏
من امروز نيز فقط و فقط، تحليل هاي سياسي از نوع امام (ره) را موفق مي دانم و حال كه تبديل جنبش ظاهراً كوچك پانزده ‏خرداد به يك نهضت عظيم و بين المللي از شرق آسيا تا قلب اروپا و از آسياي ميانه تا عمق آفريقا را مي بينيم، مي توانيم ‏آزمون موفق اين چشم انداز را حتي با چشم مادي هم ببينيم و هرچه هم قسي القلب باشيم، نمي توانيم هاله هاي نور خدا ‏را منكر شويم. هركس نمي بيند به كوري خود اعتراف كرده است.‏
وقتي به چشم ديديم كه "پيشرفت هاي عظيم علمي و اقتصادي" دهه سوم انقلاب، چگونه نتيجه عملي تحريم ها و ‏محاصره اقتصادي دهه اول و دوم است، در حالي كه نتيجه عادي و طبيعي تحريم ها بايد به ضعيف شدن ما منجر مي شد ‏ولي برعكس صد بار قويترمان كرده است، چگونه مي توانيم هاله ها و امواج نور الهي را نبينيم؟! اگر شن هاي طبس ‏مامور خدا بودند و اگر صاحب اصلي انقلاب دلواپس اين انقلاب است، پس چگونه است كه كساني از دعوي مديريت ‏الهي عالم، تعجب كرده و آن را مورد تمسخر قرار مي دهند؟!‏
وقتي محاصره نظامي و حضور اشغالگران در شرق و غرب و شمال و جنوب كه طبق محاسبات مادي، بايد به ترس و ‏ضعف و تسليم يا حتي فروپاشي جمهوري اسلامي مي انجاميد، پس از 5 سال، كاملاً نتيجه عكس داده و جمهوري ‏اسلامي، قدرت اول منطقه و يكي از چند قدرت تأثيرگذار در سطح جهان شده است، آيا اين چيزي جز مديريت الهي ‏است؟ و آيا مصداق بارز عنايت حجت خدا كه متولي همه امور از طرف خدا و واسطه فيض و هدايت اوست، نيست؟
‏آيا اين همان دست غيبي و ولايت باطني حضرت صاحب الامر (عج) نيست كه امام بارها مي گفت كه در حوادث ‏مختلف، مي بينيم كه گره هاي فروبسته چگونه به طرز غير طبيعي و ماوراء طبيعي، گشوده مي شود در حاليكه هيچ كاري از ما بر نمي آمده و گاه ما حتي از اصل خطري كه ما را تهديد مي كرده است، بي اطلاع بوده ايم و مقام معظم ‏رهبري نيز چندين بار اين مضمون را از امام عزيز نقل كرده اند.‏
اگر عده اي فريبكارانه تلاش مي كنند اين حقيقت را به طرز فكر باطل حجتيه نسبت دهند، تحريف بي ثمري است. ‏تفكر حجتيه اي، از مفهوم "مهدويت و انتظار"، فرهنگ تسليم و سازش و تفكيك دين از سياست را نتيجه مي گرفت و ‏به "نفي تكليف" مي رسيد. حال آنكه امام كه همواره خود و نهضت را زير سايه حضرت مي ديد، فرهنگ انتظار و ‏مهدويت را پشتوانه مبارزه و جهاد و سياست معنوي و انقلاب الهي خود مي خواند و به "اثبات تكليف" مي رسيد و اين ‏تفاوت بسيار مهمي است.‏
امام كه از ولايت تكويني "انسان كامل" و "ولي خدا" و از مديريت و هدايت حضرت همچون خورشيدي كه از پس ‏ابر، همچنان نور و انرژي مي بخشد سخن مي گفت و هرگز نه تعيين وقت براي ظهور كرد و نه مشكلات و كمبودها را ‏به پاي حضرت نوشت، آيا او ادعاي الوهيت يا ربوبيت براي حضرت و يا براي خود كرد؟ آيا اگر صاحب اصلي انقلاب ‏را حضرت ولي عصر (عج) مي دانست، قصد خرافه پردازي يا عوام فريبي و سلب تكليف از خود را داشت؟!‏
براي من جالب و در عين حال مايه تأسف بود كه چگونه يادآوري همين عقايد واضح شيعي و ديدگاه صريح امام (ره) با ‏وسعتي عجيب و تحريف‌هايي ناجوانمردانه از چپ و راست مورد حمله قرار گرفت!
نوشتند كه احمدي نژاد در هيئت ‏دولت موقع نهار، يك ظرف غذا هم براي حضرت روي ميز مي چيند! احمدي نژاد در دوره شهرداري، مسير حركت ‏كاروان حضرت از مكه به تهران را پيشاپيش آسفالت كرده است! احمدي نژاد مدعي ارتباط با حضرت شده و گران ‏شدن برنج را، محصول مديريت حضرت و تصميم ايشان دانسته است! و اين در حالي بود كه من چند بار گفته ام كه ‏برخي گرانيها، و نه همه آنها، اتفاقاً محصول مديريت پنهان و ائتلاف مافيائي در بازار با برخي سياستمداران از همان نوعي ‏كه گفتم و كار كساني است كه پس از سه سال، هنوز هم رأي مردم را فصل الخطاب ندانسته و به اراده مردم در ‏انتخابات رياست جمهوري نهم، تسليم نشده اند و از مردم و دولت، يكجا انتقام مي گيرند.
متأسفانه آنانكه مسئول ‏رسيدگي و اجراي عدالت اند نيز اصل وجود مفسدين اقتصادي را منكر مي شوند و گويا پيام هشت ماده اي رهبري را ‏هم شعاري و عوام فريبي مي دانند! مشاهده نور خدا در عالم سياست و در فتوحاتي كه پياپي در لبنان فلسطين تا عراق و ‏ايران و حتي در نيويورك، به نفع ارزشهاي انقلابي و اسلامي واقع مي شود، براي آنان كه در دامان فرهنگ توحيدي ‏امام خميني پرورش يافته اند و براي نسل انقلاب چيز عجيبي نيست بلكه نديدن اين هاله هاي نور است كه عجيب وعيب ‏است.
آري، حجت خدا، زنده و حاضر است و ادامه حيات در روي زمين، به اذن خدا، پيوسته به حضور حجت الهي در ‏زمين است و حضرت، اين انقلاب را و شيعه و مسلمين را و بلكه مستضعفين عالم را به حال خود، رها نكرده و نخواهد ‏كرد. آري هرگز خداوند خود را كنار نكشيده و امور عالم و آدم را به كسي جز خود واگذار و تفويض نكرده و اين ‏تفكر غاليان است اما خداوند از طريق ولي و حجت خود، عالم را مديريت و تدبير مي كند و مفهوم ولايت تكويني ‏اولياي الهي، همين است.
ما مفتخريم كه سياستمدار به آن معني كه در ابتدا گفته شد نيستيم و ان شاء الله هرگز هم ‏نخواهيم شد. ما بايد همچون امام خميني (ره) باشيم كه خود را در محضر خدا و عامل اجرايي دين خدا و در خدمت ‏حجت خدا مي ديد و نه براي خود، استقلال و منيتي قائل بود و نه براي دشمنان و ابرقدرتها، كمترين حيثيت و قدرتي ‏مي ديد. و لذا نه مي ترسيد، نه مأيوس مي شد و نه هرگز دچار غرور مي گشت.‏
سالگرد 14 و 15 خرداد، فرصتي براي بازگشت به جهانبيني توحيدي و هاله معنوي خميني بزرگ است و ملت ما هم ‏انتظار فرج از نيمه خرداد مي كشد.‏
اين دولت در سه سال گذشته كوشيده است با جهان بيني امام راحلمان، به صحنه بنگرد و تفكر معنوي آن مجاهد عارف ‏را خرافه نمي داند. سراسر زيارت جامعه كبيره كه امام آن را ترك نمي كرد حاوي همين جهان بيني توحيدي و شيعي ‏است و در عين حال اين دولت هرگز ضعف ها و خطاهاي احتمالي خود را در عرصه سياست يا اقتصاد به پاي امام و ‏والاتر از او حضرت وليعصر (عج) ننوشته و امروز كه با افتخار و كمال قدرت، سال چهارم خود را نيز از مبدأ 15 خرداد ‏با نشاطي همچون سال اول و روز اول به قصد تحولات بزرگ در عرصه هاي مهم مديريت و اقتصاد كشور آغاز مي ‏كند، شجاعانه مسئوليت آن را مي پذيرد و صادقانه، بر وجود موانع ساختاري و سياسي و مافيايي نيز تأكيد مي كند.
اما ‏به دور از هر نوع بهانه جويي و عافيت طلبي، اعلام مي كند كه تا آخرين ساعت و دقيقه اين دولت، به وظيفه خود در ‏برابر خدا و مردم، عمل مي كنيم و با استفاده از نخبگان همفكر، موانع را به لطف خدا كنار مي زنيم زيرا چنانچه پيشتر ‏نيز گفته ام، بدون اصلاح بزرگ در سامانه اقتصادي كه اركان آن عبارتند از "نظام مالياتي"، "گمرك و واردات و ‏صادرات"، "نظام تأمين اجتماعي"، "نظام پولي و بانكي"، "نظام يارانه ها"، و "سيستم توزيع كالا و تجارت داخلي"، نه ‏توسعه مداران به توسعه خواهند رسيد و نه عدالتخواهان به عدالت، نزديك خواهند شد و اين دولت كه در پي "توسعه ‏عدالت محور" است با همه قدرت و پشتيباني ملت و حمايت رهبري و همكاري مجلس به فضل خدا در اين يكسال، ‏كليد تحولات بزرگ علمي و حساب شده در اين عرصه ها را خواهد زد.‏
اگر دهه چهارم انقلاب، دهه "پيشرفت و عدالت" است، بدون تغييرات بزرگ در اين چند عرصه، هيچ كاري نمي توان ‏كرد. هنر بزرگ، آن است كه به خداوند، اعتماد كنيم و "مردم" را باور كنيم، هاله هاي نور را ببينيم و به عنايت حضرت ‏‏(عج)، دلگرم باشيم، و راه خميني عزيز را نه با زبان، كه با ذهن و قلب و دست، ادامه دهيم، نسخه هاي ترجمه اي را ‏تبديل به متن مقدس نكنيم و به عقل و تجربه و انديشه ايراني و جوانان دانشگاهي خود نيز احترام بگذاريم زيرا چنانكه ‏امام عاشقان و مقتداي عاقلان گفت: "ما مي توانيم". ملت ما توانست و به فضل الهي بيش از اين ها نيز خواهد توانست.


__________________________________________________

هاله نامه

__________________________________________________




احمدی نژاد: امسال سال توطئه دشمن است



______________________
مگر امسال سال نوآوری و شکوفایی نبود؟
______________________



ایسنا: دكتر احمدي‌نژاد در دور دوم سفر استاني به چهارمحال و بختياري در جمع مردم شهر كرد، هم‌چنين مردم اين شهر را داراي اراده‌هايي مستحكم و انديشه‌هايي بلند دانست و گفت: اين مردم براي ملت ايران هيچ‌گاه زحمتي نداشته‌اند و همواره پشتيبان صبور و مستحكم ملت ايران بوده‌اند. مردم اين ديار در پاكي و وفاداري از سرآمدان ملت ايران هستند و رشادت‌هايشان در جبهه‌هاي دفاع مقدس، برگ زرين افتخار اين ملت است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شخصيت حضرت امام (ره) گفت: در اين روزها سرزمين ايران مشحون از عطر و ياد امام است. سراسر زندگي امام (ره) درس است. او حقيقتا احياگر كرامت انساني و خداپرستي و عشق به انسان‌ها و شخصيت انساني در دوران معاصر است. امام (ره) يادآور همه‌ي خوبي‌ها و پيام‌آور انبياي الهي و صالحان و مجاهدان براي بشريت است و حق بزرگي بر گردن بشريت دارد؛ چون مسير زندگي بشر را به سمت كمال و قله‌هاي ارزشمند اصلاح كرد. اگر نهضت امام (ره) و پشتيباني شما ملت بزرگ از ايشان نبود، امروز بشريت در چنگال صهيونيسم و استكبار و ماده‌پرستي له شده بود و اثري از خوبي‌ها و جوانمردي‌ها و آزادگي و پاكي در جهان باقي نمي‌ماند.

رييس‌جمهور درباره‌ي علل موفقيت حضرت امام (ره) گفت: موفقيت حضرت امام (ره) را در دو جمله مي‌توان خلاصه كرد؛ او توكل به خدا داشت و كار را براي رضاي خدا و با اعتقاد به خدا انجام مي‌داد و در مسير خود استقامت و صبر و مقاومت مي‌كرد. زندگي امام (ره) از ابتدا همراه با سختي بود. پدرش در مبارزه با قدرت‌هاي فاسد به شهادت رسيده بود. همه‌ي زندگي امام، مبارزه‌ي همه‌جانبه با استبداد خشن و وابسته به بيگانه بود. هم‌چنين در دوراني كه صداها در سينه‌ها حبس و خفقان سنگين طاغوت حاكم بود و بسياري از مدعيان مبارزه و اهل قلم به سكوت و همراهي با استبداد كشانده شده بودند، امام فرياد زد و تبعيض و ناملايمات و زخم زبان‌ها را تحمل كرد و با توكل به خدا توانست مسير استقلال و آزادگي و خداپرستي ملت ايران را ادامه دهد.

وي در ادامه گفت: در آن زمان وقتي استكبار نتوانست از طريق هجمه‌ي نظامي و فتنه‌ي آتش‌بس و صلح‌طلبي و هم‌چنين تحريم اقتصادي و فشارهاي سنگين تبليغاتي در مقابل ملت ايران بايستد، در حالي كه بخش وسيعي از سرزمين‌هاي ايران در دست دشمن بود، به امام (ره) فشار آوردند كه دست از مقاومت بردارد، اما امام (ره) اعلام كرد كه سينه‌ي خود را براي سرنيزه‌هاي دشمنان آماده كرده است و هرگز با آنان سازش نخواهد كرد و ببينيد كه توكل و ايستادگي امام (ره) امروز به كجا رسيده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاري اجلاس فائو در ايتاليا گفت: رييس آن سه ماه قبل به من نامه نوشت و گفت براي كشاورزي و مسائل مربوط به غذا مي‌خواهيم جلسه تشكيل دهيم و شما هم بياييد كه من هم رفتم. در آن‌جا قريب به 800 خبرنگار از سراسر جهان آمده بودند و تمام آن‌ها به صورت يكپارچه منتظر اعلام نظرات ملت ايران بودند. وقتي نشست خبري داشتيم من يك ربع درباره‌ي امام (ره) و ويژگي‌هاي ايشان صحبت كردم و بر خلاف تصور، بسياري از خبرنگاران از اين مساله استقبال كردند. حتي بعضي از خبرنگاران بعد از جلسه آمدند و به ملت ايران ابراز محبت كردند و گفتند درست است كه ما الان در اروپا هستيم اما عاشق ملت ايرانيم.

وي افزود: هم‌چنين در اين سفر جلسه‌اي با اصحاب تجارت و صنعت داشتيم كه همه‌ي آن‌ها يكپارچه مي‌گفتند طرفدار و علاقه‌مند به همكاري با ملت ايرانند. هم‌چنين چند دانشمند فرصت گرفتند با من ملاقات داشته باشند. آن‌ها افرادي كامل با سن حدود 65 تا 70 سال و از استادان دانشگاه بودند و به من گفتند كه طرفدار ملت ايرانند و حرف ملت آنها نيز همان حرف ملت ايران است؛ اما چون صهيونيسم و فاسدها در آن‌جا سيطره دارند با تبليغ و زور و خفقان توانسته‌اند 30 درصد مردم را تحت تاثير قرار دهند، اما 70 درصد ملتشان با ماست، هرچند كه نمي‌توانند نظرات خود را بيان كنند و فضايي براي تبليغ ندارند.

احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سخنانش در جمع مردم شهركرد گفت: شما ملت ايران با همين نگاه و روش امام (ره) تا امروز و در ماجراي بسيار مهم و سرنوشت‌ساز هسته‌يي با توكل به خدا دست در دست هم پشت سر رهبري ايستاده‌ايد و به فضل خدا پيروزيد، دشمنان هم هيچ غلطي نمي‌تواند بكنند.

وي افزود: دشمنان در دو سه سال اخير تمام توان خود را به كار گرفته‌اند و با تبليغ، تخريب، صدور قطعنامه و تحريم سنگين و بي‌سابقه و بستن شريان‌هاي اقتصادي تلاش دارند تا شما ملت ايران را از مسير نوراني خود متوقف كنند، اما امروز تمام طرح‌هايشان شكست خورده است و ملت ايران از گردنه‌هاي سنگين عبور و بر بام هسته‌يي نشسته است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دشمنان مذبوحانه مي‌خواهند از ملت ما انتقام بگيرند، اظهار كرد: آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي وابسته به آن‌ها جلسه گذاشته‌ و اعلام كرده‌اند كه مي‌خواهند ملت ايران را بشكنند و براي رسيدن به اين هدف در تلاشند تا دولت برآمده از آراي ملت را بشكنند. آن‌ها طراحي‌هاي بچه‌گانه مي‌كنند. من چند روز پيش خبري شنيدم مبني بر اين‌كه در يزد نمك كمياب شده است. تعجب كردم، چرا كه ايران معدن نمك است و استان يزد به تنهايي مي‌تواند نمك كل كره‌ي زمين را تهيه كند. بعد شايعه كردند كه چاي ناياب شده است. قيمت آن به 25 تا 30 هزار تومان رسيده است. از وزير بازرگاني مساله را جويا شدم كه گفت آن‌قدر در انبارها چاي داريم كه امروز تنها تلاش مي‌كنيم چاي با كيفيت در اختيار مردم قرار دهيم؛ پس دشمنان اين بازي‌هاي ناجوانمردانه را راه انداخته‌اند. از سويي شايعه كرده‌اند كه قند و شكر ناياب شده است؛ در حالي كه تا يك ماه پيش انتقاد مي‌كردند چرا تمام انبارهاي ما از قند و شكر پر است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: امسال سال توطئه و طراحي‌هاي دشمن است. آن‌ها مي‌خواهند آخرين تيرهاي تركش خود را پرتاب كنند. آدم‌هاي خودخواه و زبون هم مي‌خواهند جيب‌هاي خود را پر كنند، اما بالاتر از همه‌ي اين‌ها دشمنان مي‌خواهند مقاومت و هوشمندي ملت ما را آزمايش كنند؛ اما همان‌طور كه ملت ما در 30 سال گذشته و به‌ويژه در دو سال و نيم گذشته ايستادگي كرده است، حسرت يك ذره پيروزي را بر دل دشمنان خواهد گذاشت و بدانيد كه تمام اين مشكلات را ملت ايران برطرف خواهد كرد و آن‌ها آرزوي پراكندن تفرقه و ياس را با خود به گور خواهند برد.

رييس‌جمهور گفت: آنها خيال مي‌كنند با فشار مي‌توانند اراده ملت ما را بشكنند اما ملت ايران موانع را از پيش روي خود خواهد برداشت و تمام مشكلاتي را كه بر او تحميل شده به فرصت تبديل خواهد كرد.

وي هم‌چنين گفت: در دوره‌اي كه ملت و دولت ايران مشغول مبارزه با استكبار و دشمنان بودند عده‌اي جا براي خود باز و در جاهايي نفوذ كرده‌اند و مي‌خواهند كارشكني كنند، اما ملت ما دست همه‌ي آنها را از سرزمين و اقتصاد ايران كوتاه خواهد كرد و مشكلات پيش پا افتاده‌اي را كه دشمنان ايجاد خواهند كرد، به فضل الهي حل خواهد كرد. آن‌ها خيال نكنند با اين بچه‌بازي‌ها مي‌توانند براي خود حاصلي به دست بياورند. ملت ايران متحد و يكدل ايستاده است و تا محو همه‌ي مظاهر ستم در دنيا و رسيدن به قله‌هاي عزت از پا نمي‌نشيند و با اين بازي‌ها هم چيزي عايد دشمنان نخواهد شد. ملت ايران هوشيارانه ايستاده است و مگر انقلاب و آرمان‌هاي انقلابي خود را از سر راه به دست آورده است كه چهار تا آدم جمع شوند و آمريكا هم خيال كند مي‌تواند كاري كند.

احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سخنان خود به رييس‌جمهور آمريكا اشاره كرد و گفت: بوش علاقه‌ي زيادي به ضربه زدن به ملت ايران دارد. او طراحي كرد و افغانستان را تصرف كرد، بعد عراق را گرفت و اعلام كرد كه گام سومش ايران است. هدف اصلي او ايران بود اما من خبرهاي موثقي دارم كه بوش وقتي در سفر خود به خاورميانه، طرح حمله به ايران را با فرماندهانش مطرح كرده بود با مخالفت شديد آنها مواجه شده و وقتي درخواست حمله‌ي هوايي به ايران و بمباران برخي شهرها را مطرح كرده و مخالفت فرماندهان خود را ديده، حتي نتوانسته آنها را براي تعرض هواپيماهاي آمريكايي بر فراز يكي از شهرهاي ايران و شكستن ديوار صوتي هم راضي كند و با ترس و لرز بغداد را ترك كرده و به استراليا رفته و در آن‌جا هم تا دو روز حتي نتوانسته درست حرف بزند. بوش اين روزها به فكر افتاده است و دوباره دارد رايزني مي‌كند، اما آرزو و حسرت گرفتن حتي يك نيشگون و زدن يك سقلمه به ايران را در دل خود نگه داشته است، در حالي كه دوره‌ي او به پايان رسيده و قادر نخواهد بود حتي به يك سانتيمتر از سرزمين ايران آسيب بزند.

وي گفت: اگر در دوران دفاع مقدس همه‌ي مردم ايران بايد به جبهه مي‌رفتند تا جلو حملات دشمن را بگيرند، امروز همين جوانان شهركرد به تنهايي قادرند دست دشمنان و احيانا كساني را كه مي‌خواهند به اين كشور هجمه‌اي داشته باشند قلم و او را پشيمان كنند.

احمدي‌نژاد افزود: دشمن تمام توان خود را به كار گرفته تا در عرصه‌ي هسته‌يي در برابر ملت ايران بايستد، اما به فضل الهي در عرصه‌ي هسته‌يي و تهديد نظامي به صورت مطلق شكست خورده است و حتي قدرت مانور ندارد. امروز عرصه‌ي سياسي و تبليغاتي جهان در اختيار ملت ايران است و ملت ايران پيرو پير جماران و خط ولايت است و آرزوي يك لبخند شيطاني را بر دل دشمنان خواهند گذاشت.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت اقتصادي استان چهارمحال و بختياري و هم‌چنين كشور گفت: دولت با تمام توان در ميدان است و در هفته‌ي اول تيرماه نيز درباره‌ي تحولات اقتصادي و كارهاي مهمي كه بايد انجام شود با ملت ايران سخن خواهم گفت.

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر خدمت‌رساني به مردم گفت: مسووليت‌هاي ما امروز فرصتي براي خدمت‌رساني به مردم است كه بزرگوارانه از سوي ملت در اختيار ما قرار داده شده است. مبادا كسي اين فرصت را كوچك بشمارد و آن را هدر دهد. بايد روحيه‌ي نوكري و همراهي با مردم موج بزند. هركس غير از اين بينديشد و رفتار كند جايگاهي كه در آن قرار دارد غصب شده است و او متعلق به ملت ايران نيست.

وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به مشكلات شهركرد گفت: در استان چهارمحال و بختياري، بيكاري 6 / 17 درصد است كه رقم بالايي در كشور محسوب مي‌شود و با وجود تمام تلاش‌هاي دولت اين درصد هم‌چنان بالاست، اما دولت تصميمات جديدي اتخاذ كرده است و در اين سفر آنها را اعلام مي‌كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين به آبرساني و ايجاد 200 هزار هكتار زمين كشاورزي جديد در اين استان اشاره و ابراز اميدواري كرد با همكاري مسوولان و مردم اين طرح كه بخش تامين آبش طراحي شده، هرچه زودتر به نتيجه برسد.

احمدي‌نژاد پس از سخنراني در جمع مردم، به كارخانه سيمان شهركرد رفت تا از آن بازديد كند