اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۰, جمعه

سخنان رئيس جمهور درباره امام زمان(ع) مباني اعتقادي ماست

امام جمعه مشهد مقدس با اظهار تأسف از افرادي كه به بهانه مخالفت با دولت و بعضاً به نام اصولگرايي، مباني اعتقادي را نيز زير پا مي گذارند، سخنان رئيس جمهور در جمع طلاب و روحانيون مشهد مقدس را جزء مباني اعتقادي شيعه خواند.

آيت الله علم الهدی در گفتگو با رجانیوز، با طرح این سؤال که اگر وجود مقدس امام زمان(عج) جهان را مدیریت نمی کند، پس چه امامتی بر ما دارد؟، افزود: اگر اینطور باشد که دست امام زمان بسته و او گوشه گیر است.

وي با اشاره به اين عقايد انحرافي ادامه داد: اين افراد امام زمانی را معرفی می کنند که هیچ كاری به كار دنيا ندارد و فقط در پس پرده غیبت نشسته است. داستاني هم درست کرده اند که حضرت در جزیره "خضراء" که جزیره ای خوش آب و هوایی است، به همراه خانواده مشغول زندگی هستند و دیگر کاری به کار مردم ندارند که چه بلايا و کشتارهايي بر سرشان می آید. همانجا نشسته و منتظر است تا یکباره خداوند بخواهد و ظهور کند و با قدرت غیبی، همه دستگاه های کفر را از کار بياندازد و بر جهان مسلط شود.

امام جمعه مشهد با رد اين عقايد خاطرنشان كرد: اگر امام زمان(ع) اینگونه بود، طبیعتاً باید همان روز اول پس از غيبت، ظهور می كرد، چراكه امام زمانی که می خواهد یک مرتبه و با یک امداد غیبی، همه دنیا را به هم بزند و بر همه جا مسلط شود، روز اول هم می توانست این کار را انجام دهد. پس چرا همان هنگام این کار را نکرد؟

وي اضافه كرد: در حمله مغول این همه سفاکی ها صورت گرفت، در جنگ جهانی اول و دوم این همه انسان کشته شدند، در حال حاضر حجم وسيعي از کشتار در دنيا صورت می گیرد، در حاليكه اگر امام زمان همان روز اول پس از غيبت ظهور می کردند، هيچ يك از این جنایات اتفاق نمی افتاد.

علم الهدي با طرح اين سؤال كه "اگر بنا بود امام زمان در آینده تشريف بياورند و اكنون هیچ نیازی به ايشان نیست، اساساً چرا ما امام 1200 ساله بايد داشته باشیم؟"، ادامه داد: اگر امام زمان(ع) امروز جهان را مدیریت نمی کنند و در تحولات جهانی و در مدیریت نظام ما نقش ندارند، چه احتیاجی به ايشان هست؟ با اين نگاه خداوند مي توانست همان روزی که روز ظهور است، امامي خلق کند تا دنیا را اصلاح نماید. چرا پسر امام حسن عسکری(ع) این قدر بايد در پس پرده غیبت بماند؟

وي با تأكيد بر اينكه ولايت كليه امام عصر(ع) بر تمام شئون عالم جزء مبانی اعتقادی ماست، اظهار داشت: اساساً زمینه ظهور را خود حضرت مهیا می کنند و حوادث جهان را جهت می دهند.

امام جمعه مشهد با اشاره به الطاف امام زمان بر انقلاب اسلامي از روز اول پیروزی گفت: رجعت امام(ره) از پاریس به ایران با عنایت امام زمان(ع) بود. شهید مطهری نقل می کردند که جمعه شبی به امام زنگ زدم و عرض كردم كه تمام فرودگاه ها را بسته اند، پدافندها مجهزند و در صورتي كه به ايران بياييد، هواپیما را می زنند. شورای انقلاب هم تصمیم قطعی گرفته است كه شما نیایید و این سفر را به تعویق بیاندازید. امام جواب دادند امروز صبح جمعه به آقا امام زمان متوسل شده ام و بعد تصمیم خود را گرفته ام و به هر نحو ممکن روز یکشنبه (12 بهمن) می آیم.

وي با ذكر نمونه ديگري از الطاف امام زمان ادامه داد: 21 بهمن درحالیکه انقلابيون از هر نوع تصمیمی مستأصل شده بودند، امام فرمودند مردم از خانه ها بیرون بریزند و حكومت نظامي را بشكنند. مشهور است این دستور را امام(ره) در نتیجه توسل به آقا امام زمان(عج) صادر کردند. البته نمی گوییم که امام(ره) با امام زمان(ع) رابطه داشته اند بلكه حضرت عنایت فرمودند و القا کردند.

اين استاد اخلاق با تأكيد بر نقش و دخالت امام زمان(عج) در این نظام، افزود: ما در همه مسايل و وقایع نقش امام زمان(ع) را می بینیم. به عنوان نمونه دانشمندان هسته ای که سال گذشته به مشهد آمدند، برای من نقل کردند كه برای پیشبرد برنامه هسته ای دستگاهی خریده بودند که در آن حفره های نامرئی زده شده بود که با دستگاه هاي الکترونیکي هم دیده نمی شد و این سبب شده بود که این دستگاه كار نكند و اهداف مورد نظر ما را محقق نکند. کار به بن بست خورده بود که در آنجا متوسل به وجود مقدس امام زمان (عج) شده بودند و بعد از آن متوجه علت عيب دستگاهها شده بودند.

وي با تأكيد بر اينكه "اگر بگوییم سخنان آقای احمدی نژاد درست نیست، معتقد به امام زمان بیکاره ای شده ایم که باید در جزیره خضرا و بحر ابیض پیدایش کرد"، گفت: در اين شرايط، ناداني هم پیدا مي شود و مي گويد که جزیره خضراء و بحر ابیض همان مثلث برموداست و بعد هم آمریکاییها مثلث برمودا را کشف می کنند و می گویند اینجا امام زمانی نیست.

امام جمعه مشهد همچنين تصريح كرد: سخناني كه آقای احمدی نژاد در جلسه طلاب مشهد بيان كرد، اصول مبانی اعتقادی ما درباره حضرت حجت(ع) است و خلاف آن، خلاف مبانی اعتقادی ماست.

وي در واكنش به ادعاي يك نماينده بازمانده از ورود به مجلس هشتم مبني بر اينكه "اگر آقاي واعظ طبسي در آن جلسه بود، اجازه بيان چنين اظهاراتي را نمي داد"، ضمن اظهار تأسف از اين اظهارات افزود: عده ای که نام خود را اصولگرا گذاشته اند، برای مبارزه با دولت و احمدی نژاد حاضرند مبانی اعتقادی را زیر پا بگذارند. اين چه ادعايي است؟ يعني اگر آقای طبسی در آن جلسه بود، در جواب آقای احمدي نژاد می گفت امام زمان در مدیریت نظام دخالتی ندارند؟ یعنی می خواهید از آقای طبسی یک آدم غیرمعتقد به وجود مقدس امام زمان(ع) بسازید؟

علم الهدي با اشاره به اينكه اين افراد گاهي در مسيري مي افتند كه از روي لجاجت حتي منکر ضروریات دین هم می شوند، گفت: اتفاقاً آقای احمدی نژاد در آن جلسه مطلبی گفتند که دقیقاً این ادعا را نقض می کند. گفتند: «آقایی آمده به من گفته شما مدعی ارتباط با امام زمان شده اید، من در پاسخ گفتم من چه زمانی چنین ادعایی کرده ام؟ ما این سخنان را پای منبرها شنیده ایم و از شما یاد گرفته ایم و نزد شما درس پس می دهیم. یعنی شما یک چیزهایی به ما گفته اید که به آن مطالب اعتقادی ندارید؟» رئيس جمهور کجا ادعا کرده که من هرکاری می کنم، با تأييد امام زمان(ع) است.

وي خاطرنشان كرد: آيا اگر کسی پیشرفتهايی در نظام داشت و گفت بنده در این پیشرفتها نقشی ندارم بلكه این عنایت امام زمان است، منظورش این است، هرکاری که مي كند، یعنی امام زمان انجام داده است؟

امام جمعه مشهد با اشاره به تحقيقات و حساسيت دشمنان درخصوص مهدويت و درخصوص بخشي از اظهارات رئيس جمهور كه هدف اصلي از لشكركشي به منطقه را همين مسئله دانسته بود، اظهار داشت: چندي قبل نظاميان امريكايي به مسجد سهله هجوم بردند و این مسجد را كه به عنوان خانه امام زمان(عج) است، مورد اهانت قرارداده و افراد درون آن را قتل عام کردند. یک نفر را هم بازداشت كردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسیدند که آيا تو مهدی هستی؟!

وي افزود: آیا سربازان امریکایی با پندار خود این کارراکردند یا فرماندهان به آنها دستور داده بودند؟ فرمانده نظامی امریکایی چگونه از این قضایا خبر دارد که این مسجد منسوب به امام زمان (عج) است؟ قطعا این مسئله توسط اسلام شناسانی که امریکایی ها دارند، به آنها گفته شده است. امریکا در ضمن اهداف شیطانی که برای اشغال منطقه از جمله چپاول منابع طبیعی عراق، محاصره ایران و... داشته است، روي این موضوع هم حساسيت ويژه اي دارد و آقاي احمدي نژاد هم اين موارد را مورد توجه قرار دادند.

علم الهدي با اشاره به اينكه برخي اساساً عقيده اي به امام زمان ندارند، درباره اظهارات يكي از وابستگان به جريان سياسي دوم خرداد مبني بر اينكه امام عصر(ع) تا 500 سال ديگر هم ظهور نمي كنند، تأكيد كرد: لعن الله الوقاتون. خدا كساني را كه وقت تعيين مي كنند، چه براي آمدن و چه نيآمدن حضرت، لعنت مي كند.

وي با اشاره به اينكه برخي گروههاي سياسي در رقابتهاي خود تا شرك به خدا نيز پيش مي روند، اظهار داشت: سال گذشته يكي از اينها گفت ما ليبرال دموكرات هستيم. ليبرال دموكراسي به معناي شرك است چراكه اصل اول دموكراسي حاكميت را حق مردم مي داند در حاليكه كسلمان حاكميت را حق خدا مي داند. ان الحكم الا لله.

امام جمعه مشهد در واكنش به انتقاد از رئيس جمهور درباره سخن گفتن از امام زمان(ع) اضافه كرد: اين مسائل ناشي از ضديت با دولت است و چون دولت رقيب سياسي آنها است، اگر آقاي احمدي نژاد نعوذاً بالله به امام زمان بي احترامي مي كرد، اينها طرفدار حضرت مي شدند و حالا چون از امام زمان(ع) صحبت كرده است، اينها موضع گرفته اند.

وي ادامه داد: اين افراد تصور مي كنند سخن گفتن از امام زمان مانند ذكر گفتن و دعا خواندن است، در حاليكه مسأله حضرت مسأله روز و زندگي ماست. اگر اعتقاد دارند كه جامعه ولايي است، در رأس جامعه ولايي امام زمان(ع) است، آيا اين منطق درستي است كه رئيس قوه مجريه از امام سخني نگويد؟

علم الهدي در پايان با اشاره به تأييدات رهبري مبني بر پرتلاش بودن اين دولت خاطرنشان كرد: جامعه، جامعه ولايي است و زير نظر ولي فقيه اداره مي شود و ولي فقيه هم ولايتش را از امام زمان(ع) مي گيرد