اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ مرداد ۲۰, یکشنبه

براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست

احمدي‌نژاد در مراسم معارفه كردان:

براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور درخصوص ايجاد تشكيك درباره مدرك سرپرست وزرات كشور گفت تهمت‌هاي زيادي در اين باره مطرح شد، اما براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست.

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور در مراسم توديع سرپرست و معارفه علي كردان وزير كشور، اين وزارتخانه را از اهم وزارتخانه‌ها دانست و گفت:‌ وزارت كشور مسئول پيشبرد سياست‌هاي داخلي دولت است؛ اهميت وزارت كشور نه به خاطر تعداد كارمندان زياد آن بلكه حساسيت و گستره كار آن است و مي‌توان گفت كه اين وزارتخانه مؤثرترين سازمان اجرايي كشور است.
احمدي نژاد افزود: اگر موتور وزارت كشور كه متشكل از دهياري‌ها، بخشداري‌ها، فرمانداري‌ها و استانداري‌ها گرفته تا اين ساختمان مرتفع، منظم و دقيق كار كند، همه اجزاي كشور به طور منظم و با دور بالا كار خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به خصوصيت كاركرد اين دوره دولت گفت: مسئوليت وزارت كشور در اين دوره سنگين‌تر است، چرا كه تحرك بسيار زيادي در حكومت اعم از دولت و مجلس را شاهد هستيم.
وي افزود: ما شاهد يكي از پرتحرك‌‌ترين مجالس در هفتمين دوره مجلس و همچنين در اين دوره از مجلس هستيم و به همين سبب وزارت كشور كار سنگيني را به عهده دارد.
احمدي نژاد علت دوم سنگين بودن كار وزارت كشور را نظم جديدي كه در حيطه مسئوليت‌ها و مديريت‌هاي كشور اتفاق افتاده برشمرد و افزود: دولت نهم با تمركززدايي سعي بر ايجاد نظم جديدي در بخش‌هاي مديريتي كشور دارد و اين ظرفيت‌سازي مسئوليت‌هاي جديد كار وزارت كشور را سنگين‌تر مي‌كند.
رئيس جمهور افزود: دشمني‌ها از گذشته وجود داشته و امروز بيشتر شده و اين نيز يكي از مشكلات پيشروي وزارت كشور است.
احمدي‌نژاد به امنيت مرزها به عنوان يكي از كارهاي وزارت كشور ياد كرد و افزود: پيگيري سرمايه‌گذاري، توليد ثروت، ايجاد اشتغال، ساخت، توزيع و توسعه مسكن از ضروري‌ترين كارهاي وزارت كشور است.
وي به نظارت وزارت كشور بر جلوگيري از عدم تجاوز به منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: هيچ جاي كشور خالي از وزارت كشور نيست، قريب به 30 سال ماموريت سنگين اداري كشور امروز نشان مي‌دهد كه اين سازوكار بايد تغيير كند تا ظرفيت‌هاي كشور براي شكل‌گيري آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب فراهم شود.
رئيس جمهور با اشاره به توزيع اختيارات و مسئوليت‌ها اظهار داشت: يكي ديگر از وظايف مهم وزارت كشور اين است كه با يك برنامه سازماني، روالي كه از گذشته‌هاي دور در تقسيمات اداري وجود داشته، تغيير دهد.
احمدي نژاد ادامه داد: مثلا بخشداري بوجود مي‌آيد، بعد شاهد آن هستيم كه بايد 15 تا 20 اداره در آنجا فراهم شود و تازه مي‌بينيم كه يك عده بايد بروند همان ادارات را اداره كند.
رئيس جمهور افزود: آيا اين سازماندهي براي پيشبرد اهداف كافي است و درست تنظيم شده يا مي‌توان با آن فرمانداري و بخشداري آنجا را اداره كرد. بعضي‌ها مي‌گويند اين نشدني است، ولي من مي‌گويم شدني است.
احمدي نژاد گفت:‌ بعضي وقت‌ها در پيگيري كارهاي عمراني تو در تو مي‌بينيم كه تعداد آدم‌ها و هزينه زياد است، اما كيفيت پائين است كه اينها بايد اصلاح شود.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه ظرفيت وزارت كشور خيلي بالا است، گفت: بايد خيلي از كارها را در همان مناطق استاني و شهري انجام داد. اينكه در معاونت برنامه‌ريزي بشينيم و بخواهيم ساختار كشور را تعريف كنيم كار درست نمي‌شود. اگر در هرجا يك بخشدار يا فرماندار يا استاندار فهيم برسر كار باشد همه كارها درست مي‌شود.
رئيس جمهور به مسئوليت وزارت كشور براي تامين آرامش و امنيت جامعه اشاره كرد و افزود: بايد براي خدمت به مردم زمينه‌سازي شود و اين هنر دست‌اندركاران وزارت كشور است.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود از سيد مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور و همچنين پورمحمدي وزير سابق كشور به خاطر زحمات فراوان در اين وزارتخانه تشكر كرد و گفت: آقاي پور محمدي در اين وزارتخانه خيلي زحمت كشيد و اكنون نيز در سمت مهمي به نظام خدمت مي‌كند و آقاي هاشمي كه از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامي است چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران بعد از دفاع مقدس در شهرداري تهران تلاش‌هاي خالصانه‌اي داشته است.
احمدي نژاد در مورد هاشمي گفت: البته هميشه پشت سر افرادي كه كار مي‌كنند حرف‌هاي بسياري است و يادم هست كه يكبار به بنده گفتند كه فوق‌ ليسانس آقاي هاشمي قلابي است كه براي من نيز جالب بود كه وقتي با ايشان آشنا شدم تنها چيزي كه برايمان مهم نبود همين كاغذ پاره‌ها بود.
رئيس جمهور تاكيد كرد: براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست. اگرچه اين مطلب يك تهمت بود، اما آقاي هاشمي همواره داراي سوابق درخشاني است و فعال‌ كردن پايگاه اطلاعاتي و كارهاي عمراني يكي از كارهاي مفيدي بود كه ايشان در دوران سرپرستي خود انجام داد.
احمدي نژاد از كاركنان وزارت كشور تشكر كرد و گفت: در سفرهاي استاني زحمات بسياري بر دوش همكاران وزارت كشور است بنابراين شرمنده همه كساني هستيم كه در اين دوران به واسطه كارهاي دولت اذيت شده‌اند، اما اگر بخواهيم قله‌ها را فتح كنيم بايد همين‌طور كار كنيم.
رئيس جمهور افزود: شقي‌ترين افراد و دشمنان ايران 150 سال جلوي رشد ملت ما را گرفتند و امروز ما بايد موانع را برداريم و اين نيازمند كار است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: آقاي كردان از نيروهايي است كه 30 سال در خدمت انقلاب بوده و در عرصه‌هاي مختلف مسئوليت زيادي داشته و در سينه‌ به سينه شدن با بدخواهان اين ملت كارنامه ارزشمندي از خود نشان داده است.
احمدي‌نژاد گفت: البته كردان آنقدر كه ظاهرش نشان مي‌دهد بداخلاق نيست و كساني كه با او كار كرده‌اند اين را گواهي مي‌دهند.
رئيس جمهور خطاب به حاضران گفت: بايد قدر زندگي كردن در اين دوران انقلاب و حضور در عرصه‌هاي خدمتگزاري را بدانيم كه رفتگري در جمهوري اسلامي ايران به رياست در امپراتوري‌هاي بزرگ شرف دارد و قابل قياس نيست؛ چرا كه يك تكه از نور را نمي‌توان با ظلمت قياس كرد.
احمدي‌نژاد گفت: جنس كار در ايران جنس نور، عزت و پيروزي است ولو اينكه انسان قطعه قطعه شود. در نگاه الهي، معيار پيروزي و شكست نيست و هر عمل ما يك معيار ملكوتي دارد و به همين خاطر است كه عين وجود عمل عين پيروزي است و شكست در او جايي ندارد.
احمدي نژاد رمز موفقيت را همياري، همبستگي و همدلي همه دست‌اندركاران امور برشمرد و گفت: ما ملتي70 ميليوني هستيم كه بدون همدلي كاري در اين كشور اتفاق نمي‌افتد و از وظايف مهم و اصلي وزارت كشور ايجاد همبستگي است.
رئيس جمهور ادامه داد: از نگاه دولت و نظام همه ملت عزيزند و حفظ كرامت و حقوق و تامين فرصت براي شكوفايي از وظايف و مسئوليت‌هاي ما است و محور صيانت از اين حقوق وزارت كشور است.
احمدي نژاد به كردان توصيه كرد همانطور كه در طول زندگي به طور خستگي‌ناپذير پاي كار بوده است با انرژي بيشتر كارها را دنبال كند.
رئيس جمهور گفت: بايد در همه جاي كشور حضور وزير كشور لمس شود، اگر در جايي از كشور آسيبي وجود دارد بسرعت بايد رفع شود و با گره به گره‌اي بزرگ‌تر تبديل نشود و از ظرفيت‌هاي عظيم كشور حداكثر استفاده برده شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: وزارت كشور مامور است در فضاي عمومي، كشور را همواره با نشاط نگاه دارد و اين نيازمند طراحي و مديريت است.
احمدي نژاد گفت: همه مسئولان در دولت هم از وزير كشور پشتيباني مي‌كنند تا شاهد ارتقاي نقش‌آفريني وزارت كشور باشيم.