اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اسفند ۱۶, پنجشنبه

بايد به كساني كه در خط امام و رهبري هستند راي بدهيم


خبرگزاري فارس: رئيس مجلس با اشاره به اهميت حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: مردم بايد به كساني راي بدهند كه در خط امام و رهبري باشند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در جمع ائمه جماعات شهرستان‌هاي ري، ورامين و پاكدشت در تالار شيخ صدوق حضرت عبد العظيم حسني خطاب به حاضرين گفت: انتخابات 24 اسفند از نظر حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي بسيار اهميت دارد و انشاء الله شما مردم را تشويق خواهيد كرد تا حضور گسترده‌اي در اين انتخابات داشته باشند و اگر چه مردم آگاه هستند اما شما از حيث انتخاب نمايندگان اصلح مردم را راهنمايي خواهيد كرد.
وي حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي را جلوه‌اي از شعور سياسي مردم و رابط مردم با حكومت دانست و خاطر نشان كرد: بيگانگان و دشمنان نسبت به حضور مردم در انتخابات بسيار حساس هستند و نمي‌خواهند مردم حضور گسترده‌اي در اين انتخابات داشته باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آمريكا فقط به فكر تسلط و آقايي خود بر جهان است افزود: آنچه مانع اين انديشيده تحكيم استيلاي امريكا بر جهان شده بيداري مسلمانان است و كانون اين بيداري جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.
حداد عادل گفت: امريكا به بهانه آزادي دموكراسي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم قصد دارد تا توطئه‌هاي خود را اجرا كند.
وي تصريح كرد: عدم حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي براي دشمنان آنقدر اهميت دارد كه حتي رئيس جمهور آمريكا 24 ساعت قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران بيانيه صادر مي‌كند و از مردم مي‌خواهد در پاي صندوق‌هاي راي حاضر نشوند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: حضور گسترده‌ مردم در پاي صندوق‌هاي راي بهانه را از دست دشمنان مي‌گردد و توطئه‌هاي آنها را خنثي مي‌كند و مردم بايد با حضور گسترده‌تر بايد به كساني راي بدهند كه در خط امام و رهبري باشند.
حداد عادل با اشاره به صدور قطعنامه اخير عليه جمهوري اسلامي يادآور شد: دشمنان در اين ايام اصرار داشتند تا قطعنامه‌ سومي عليه ايران صادر شود و فكر مي‌كردند اگر اين قطعنامه صادر شود مردم ايران وحشت مي‌كنند و يك عده دور مي‌شوند و به يك عده‌اي ديگر رو مي‌آورند. اما بايد بدانند كه مردم اعتنايي به اين قطعنامه‌ها ندارند و اقدام آنها نتيجه معكوس دارد.
وي افزود: وقتي آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام مي‌كند كه موضوعات ايران حل و فصل شده اما از طرف ديگر شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه صادر مي‌كند اين چه معنايي دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قتل عامل مردم فلسطين توسط رژيم حاكم اسرائيل گفت: اسرائيل كه هر روز مردم را قتل عام مي‌كند براي جهان و مردم خطر محسوب نمي‌شود اما جمهوري اسلامي ايران كه در راستاي فعاليت هسته‌اي 3 درصد غني سازي انجام مي‌دهد را يك خطر مي‌دانند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاكيد بر اينكه ما بايد مباني انقلاب را تحكيم كنيم، يكي از اين مباني انقلاب را مجلس شوراي اسلامي دانست و با اشاره به ويژگي‌هاي مجلس هفتم تصريح كرد: تقيد به اسلام و انقلاب اسلامي و حركت در مسير امام (ره) و تبعيت از مقام معظم رهبري يكي از ويژگي‌هاي اصلي مجلس هفتم است و افتخار مي‌كنيم كه در مجلس هفتم كلامي بر خلاف مباني اسلام زده نشده و اين مجلس مصوبه‌اي نداشت تا دل دشمنان شاد و دوستان ناراحت شوند.
حداد عادل حمايت مجلس از مواضع نظام در برابر بيگانگان و حمايت از استقلال كشور را يكي ديگر از ويژگي‌هاي مجلس هفتم برشمرد و خاطر نشان كرد: مجلس هفتم بر خلاف مجلس گذشته در برابر زور گويي‌هاي آمريكا ايستاد و مصوبات خوبي در حمايت از دولت درر زمينه فن آوري هسته اي داشت.
وي با بيان اينكه مجلس هفتم سعي كرد تا شعار مردم مبني بر اينكه «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» را تبديل به قانون كند اظهار داشت: حمايت از فن آوري هسته‌اي و مصوبات خوب مجلس در اين زمينه از ديگر افتخارات مجلس هفتم مي‌باشد.
رئيس مجلس تلاش مجلس هفتم جهت همكاري و هماهنگي ميان قوا سه گانه و پرهيز از جنجال و تنش‌هاي سياسي را از ديگر ويژگي‌هاي مجلس هفتم دانست و ياد آور شد: مجلس هفتم حتي با دولت آقاي خاتمي بناي ستيز نداشت و با دولت آقاي احمدي نژاد نيز همكاري كرد. وقتي اين همكاري‌هاي مشاهده شده فشار در مجلس جهت رويارويي با دولت زياد شد و روزي نبود كه روزنامه‌ها تحريك نكنند تا مجلس و دولت در برابر هم قرار گيرند و در واقع قرار دادن مجلس و دولت در برابر هم يك برنامه‌ اين روزنامه‌ها و جريان خاص آنها بود.
حداد عادل با بيان اينكه مجلس هفتم از اظهارات كارشناسانه استقبال مي‌كرد اظهار داشت: يكي جريان فقط حرف‌هاي تفرقه انگيز مي‌زند و هيچ راه حلي براي رفع مشكلات مردم ندارد.
وي گفت: آنهايي كه از توسعه سياسي حرف مي‌زدنند شعار كنترل گراني و مبارزه با تورم را به عنوان شعار انتخاباتي خود برگزيدند و در واقع وقتي از كساني كه دم از مبارزه با گراني مي‌زنند مي‌پرسيم كه چرا اصرار داريد قيمت بنزين بالا برود هيچ دليلي ندارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يكي از عوامل گراني در سالهاي گذشته را افزايش ناگهاني قيمت بنزين دانست و ياد آور شد: ما در مجلس هفتم قيمت بنزين را ثابت نگه داشتيم چرا كه قرار بود در سال 1384 قيمت بنزين از 80 تومان به حداقل 250 تومان برسد اما مجلس با اصلاح ماده 3 قانون برنامه چهارم مانع از اين اقدام شد و قيمت بنزين را ثابت نگه داشت.
حداد عادل در ادامه با اشاره به فضاي رقابت سياسي در ايران گفت: اين فضا بر اساس انديشه‌ اداري كشور نيز بلكه بيشتر بر اساس حرف‌هاي جنجالي است.
وي با اشاره به همكاري‌هاي خوب بين مجلس و دولت و همچنين همكاري مجلس با قوه قضائيه و مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: ما در مجلس هفتم موفق شديم فضاي تنش و جنجال را به فضاي كار و اخلاق مبدل كنيم و خوشبختانه يك اتفاق خجالت آور در مجلس نيفتاد.
وي با بيان اينكه فضاي حاكم بر مجلس هفتم، فضاي گره گشايي از مشكلات مردم بود گفت: تصويب قانون مديريت خدمات كشور و تصويب لايحه اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي از ديگر اقدامات مهم مجلس هفتم مي‌باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اذعان به وجود گراني در جامعه گفت: گراني در جامعه وجود دارد و اين يكي از مشكلات مردم است و ما در مجلس هفتم تلاش كرديم تا ريشه تورم و گراني را پيدا كنيم و با مشورت دولت در پي علاج آن باشيم.
حداد عادل: افزود: ما افزايش قيمت مسكن راضي نيستيم و مي‌دانيم كه اين امر در افزايش قيمت‌ها موثر بود و اميدواريم با اقدامات مجلس و دولت گشايشي در آينده حاصل شد.
وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به اهانت‌هاي به ساحت مقدس پيامبر اكرم در اروپا گفت: وقتي در دو سال پيش يك كاريكاتور موهن در نشريات دانماركي چاپ شد بعضي فكر مي‌كردند كه اين يك اقدام فردي و اتفاقي بود و با واكنش‌هاي مسلمانان انتظار مي‌رفت تا اين اقدام ديگر تكرار نشود. اما وقتي مي‌شنويم كه توهين كنندگان دوباره وارد اين عرصه شدند و حتي برخي از مسئولين اروپايي از اين توهين‌ها دفاع مي‌كنند. ما بايد فكر كنيم كه چه نقشه‌اي پشت سر اين اهانت‌ها است.
حداد عادل با بيان اينكه دنيا غرب و در درجه اول آمريكا و كشورهاي اروپايي از بيداري مسلمانان و قدرت گرفتن اسلام در هراس هستند خاطر نشان كرد: آنها دوست دارند كشورهاي اسلامي مطيع غرب باشند و استقلال كشورهاي اسلامي در برابر استعمار غربي را نمي‌پسندند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي موج بيداري جديدي در بين مسلمانان ايجاد شد اظهار داشت: انقلاب نور اميدي ايجاد كرد و مسلمانان باور كردند كه مي‌توانند به عنوان يك قدرت سياسي در جهان حضور داشته باشند و مسلمانان به اين باور رسيدند كه مي‌توان بر پايه‌‌ اسلام حكومت ايجاد كرد.
حداد عادل گفت: دشمنان اسلام از قدرت جهان اسلام وحشت دارند و براي جلوگيري از اين قدرت قرآن و وجود نازنين پيامبر گرامي را هدف قرار دادند و در همين راستا 20 سال پيش با كتاب آيات شيطاني سلمان رشدي تلاش كردند تا اعتبار قرآن را زير سوال ببرند. ولي امام خميني فتوايي در اين زمينه صادر كردند و دشمنان بعد از آن تير توطئه‌هاي خود را متوجه پيامبر كردند.

فتواي حداد: تضعیف دولت حرام است

حداد عادل گفت: تضعیف دولت از ناحیه مجلس و یا هر دستگاهی كه باشد همیشه حرام است.

به گزارش فارس رئیس مجلس شورای اسلامی و سرلیست اصولگرایان در انتخابات هشتم مجلس امروز (پنج شنبه) گفت: برخی مجلس را به دنباله‌روی یا سرسپردگی به دولت متهم می‌كنند و می‌گویند مجلس هفتم منفعل بود اما ما از اهداف رقبای سیاسی از بیان اینگونه اظهارات مطلع بودیم.

وی افزود: مجلس هفتم بنای مخالفت با دولت را نداشت و با دولت لج نمی‌كرد بلكه هر وقت تشخیص می‌داد كه دولت حرف خوبی زده آن را تائید می‌كرد و هر وقت هم كه تشخیص می‌داد می‌توان بهتر عمل كرد بر اساس آن عمل می‌كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه مخالفت دولت با مجلس به معنای تضعیف دولت نبود، اظهار داشت: انشاء الله مجلس هشتم برادرانه، دلسوزانه و به دور از حب و بغض به وظیفه خود عمل می‌كند و تضعیف دولت از ناحیه مجلس و یا هر دستگاهی كه باشد همیشه حرام است.

رئیس مجلس در همايش بانوان جبهه متحد اصولگرايان خطاب حاضران در جلسه گفت: اگر به دوستان ما در جبهه متحد اصولگرایان رأی دهید و لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم به مجلس راه پیدا كند فشار گرانی و تورم بر دوش مردم را كم خواهیم كرد.

حداد عادل تصریح كرد: هدف اصلی ما در مجلس هفتم نیز رسیدگی به مشكلات معیشتی مردم بود و ما در حد توان توانستیم به وظیفه خود در این زمینه عمل كنیم.