اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۵, یکشنبه

آیت الله علم‌الهدي:تلاش عناصرهرزه براي لغو حجاب در كشور


امام‌جمعه مشهد گفت: دلاوري‌هاي گذشته به نسل جوان ما هويت مي‌دهد و فتح خرمشهر به دو اصل "خدا باوري" و "خودباوري" استوار بود.


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد علم‌الهدي، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد كه در جوار حرم مطهر رضوي برگزار شد، گفت: از 30 سال گذشته تا امروز هر روز اين انقلاب براي ما يك افتخار و پيروزي بوده است و در خاطرات فتح خرمشهر اين كلام امام خميني(ره) مي‌درخشد كه فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد كرد".


علم‌الهدي ادامه داد: اين فرمايش امام(ره) در آن بحبوحه‌ي شادي و نشاط رزمندگان نه يك شعار ديني و احساسي، بلكه يك بيان استراتژيكي و راهبردي بود، يعني در همه مراحل جريان انقلاب و نظام بايد متكي به خدا بود و بدانيد كه تمام پيروزي‌هاي شما اراده خداست.


وي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري، گفت: در مقابل ما قدرت كوچكي نيست، قدرت بزرگي مانند آمريكاست، قدرتي كه ديگر قدرت‌هاي جهان كه كشورهاي اروپايي باشند در برابر يك سرفه و اخم آن، جا خالي مي‌كنند.


عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: با اين وجود، نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم ايران در تمام سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در برابر آمريكا ايستاده و در همه عرصه‌ها پيروز شده‌اند و هميشه اين آمريكا بوده كه شكست خورده و خوار شده است.


وي ادامه داد: من نمي‌دانم چرا يك عده خودفروخته و سست عنصر اصرار دارند كه ما از خدا و امام زمان(عج) صحبت نكنيم، كشور ما كشور امام زمان(عج) است؛ ما شكست‌هاي خود را به امام زمان(عج) نسبت نداديم بلكه پيروزي‌هاي خود را مديون ايشان مي‌دانيم.


حجت‌الاسلام علم‌الهدي با بيان اين مطلب كه عامل ديگر پيروزي ملت ايران، خودباوري است، ادامه داد: در جنگ، يك طرف داراي بيش از50 هزار نيرو و استحكامات قوي و نيرومند و مجهز به تمام تجهيزات نظامي بود و در سوي ديگر، يك عده در يك بيابان صاف به سمت اين نيروها در حال حركت بودند. اين افراد باور كرده بودند قدرت دارند و باور كرده بودند، پيروز مي‌شوند.


امام جمعه مشهد بيان كرد: امروز در كره زمين هيچ قدرتي قدرتمندتر از جمهوري اسلامي وجود ندارد زيرا قدرت به پول و سلاح نيست، قدرت به نيروي انساني است و نيروي چند ميليوني كه پاي اين نظام ايستاده، در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد.


وي گفت: عزيزان حفاظت اطلاعات يك شبكه جاسوسي اسرائيلي را دستگير كردند و آمريكا به صدا درآمد، استكبار به صدا درآمد كه در ايران آزادي انديشه نيست.


وي افزود: جامعه بين‌الملل، شوراي امنيت و استكبار جهاني، حقوق بشر را به افساري مبدل كرده‌اند و با يك عمليات رواني به نام حقوق بشر سعي دارند جلوي كشورها را بگيرند، در حالي كه در فلسطين كودك زير آور مي‌رود و اين را نقض حقوق بشر نمي‌دانند.


وي خاطرنشان كرد: بعضي از عناصر هرزه و خودفروخته ورق‌پاره‌اي را در دست گرفته بودند و براي لغو قوانين كشور و لغو حجاب در كشور تلاش مي‌كردند، اين‌ها جرياناتي است كه عناصر خود فروخته و جاسوسان استكبار به راه انداخته‌اند و اين، كار جريانات جاسوسي بوده است.


حجت‌الاسلام علم‌الهدي گفت: بايد با اين جريانات برخورد كرد، اين‌ها قضايايي نيست كه ما در برابر آن كوتاه بياييم.


وي خطرنشان كرد: ما بايد قوي و نيرومند با تكيه بر خدا باوري و خودباوري و الهام گرفتن از فتح خرمشهر، مبارزه با استكبار را تا روز آخر و نابودي استكبار ادامه دهيم.






سوال: قدرتمند ترین کشور جهان چرا باید از جاسوسانی که برای لغو حجاب فعالیت می کنند واهمه داشته باشد










تمهيدات دولت براي حضور مردم در مراسم ارتحال امام راحل


خبرگزاري فارس: هيأت دولت در جلسه عصر يكشنبه خود به رياست احمدي‌نژاد تمهيداتي را براي حضور مردم در مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ارتحال امام خميني(ره) در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد تمهيداتي را براي حضور مردم در مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ارتحال امام خميني(ره) در نظر گرفت.

براساس اين گزارش، به منظور فراهم شدن زمينه حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌هاي عزاداري سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي (ره) مقرر شد، وزارت آموزش و پرورش تمهيداتي را در نظر بگيرد تا در روز 16 خرداد در هر سه مقطع تحصيلي آزموني برگزار نشود.

همچنين دستگاه‌هاي اجرايي با تقاضاي مرخصي كاركنان در روز 16 خرداد (پنج‌شنبه) موافقت نمايند و مرخصي اين افراد صرفاً براي همان روز محاسبه شود.


نفيس‌ترين نسخه خطي قرآن كريم خريداري شد

خبرگزاري فارس: كتابخانه ملي جمهوري اسلامي طي مذاكراتي نفيس‌ترين نسخه خطي قرآن كريم را كه مربوط به دوره فتحعلي شاه قاجار است از مالك آن خريداري كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري فارس، اين نسخه از قرآن مجيد به خط زين‌العابدين قزويني، بزرگ‌ترين نسخ‌نويس تاريخ است. اگر چه زين‌العابدين قزويني قرآن‌هاي زيادي كتابت نكرده ولي همين قرآن نشان‌دهنده تبحر وي در به كارگيري تكنيك‌هاي هنري است.

مالك اين قرآن اديب برومند، شاعر و عضو جبهه ملي ايران است. وي از آبان سال 1328 كه جبهه ملي ايران به رهبري محمد مصدق شكل گرفت از هـواداران نهضت ملي ايران شد و با سرودن اشعار ميهني و سياسي به انتقاد از نفوذ سياسي انگليس و تحريكات شوروي سابق پرداخت.
گفته مي‌شود اين قرآن قرار بوده در بازارهاي جهاني و از طريق دلالان نسخ خطي خريده شود كه نهايتاً كتابخانه ملي با مذاكراتي توانست مالك را توجيه كند كه اين نسخه را به اين كتابخانه بفروشد.
هنوز رقمي را كه كتابخانه ملي بابت اين نسخه از قرآن كريم پرداخت كرده اعلام نشده است.
كاتب اين نسخه نفيس زين‌العابدين قزويني است. وي از استادان مسلّم خط نسخ و كاتب مخصوص فتحعلي شاه بوده كه به هنگام اقامت اين پادشاه در شيراز به حضور وي رفت و مورد عنايت وي قرار گرفت. وي همچنين از اين شاه قاجار لقب «معجزه نگار» گرفت.
همچنين بخشي از آثار زين‌العابدين قزويني در موزه خوشنويسي شهر قزوين در كنار ديگر آثار خوشنويسان سده‌هاي مختلف نمايش داده مي‌شود.
به گزارش فارس، كتابخانه ملي پيش از اين نسخه نفيس ديگري از قرآن كريم را كه مربوط به دوران صفوي بود به قيمت 25 ميليون تومان خريده بود.
فتح‌الله كشاورز، مدير بخش نسخ خطي كتابخانه ملي پيش از اين درباره گران‌ترين نسخه خطي خريداري شده در سال 86 به خبرنگار فارس گفته بود: گران‌ترين نسخه «كليات جامي» بود كه كتابخانه ملي حدود 35 ميليون تومان بابت آن پرداخت كرد.

به گفته وي، دستخط اين اثر منسوب به خود جامي است و اگر اين نسخه دستخط خود جامي هم نباشد نسخه‌اي است كه مربوط به دوران حيات جامي است.

كتابخانه ملي تا اويل زمستان سال 84 تنها 32 هزار نسخه خطي در مخزن خود داشت. ولي به گفته علي‌اكبر اشعري، رئيس اين كتابخانه تعداد آثار خطي در اين مركز از مرز 50 هزار نسخه فراتر رفته است.
35 هنرمند مختلف كار تذهيب و نگارگري را روي اين قرآن انجام داده‌اند.



چطور قیمت را تعیین کرده اند




اعلام رضايت نسبي رهبر انقلاب از مجلس بهترين خاطره است

زادسر: اعلام رضايت نسبي رهبر انقلاب از مجلس بهترين خاطره است

خبرگزاري فارس: نماينده جيرفت در مجلس گفت: اعلام رضايت نسبي مقام معظم رهبري از عملكرد مجلس، شيرين‌ترين و بهترين خاطره از مجلس هفتم است.

علي زادسر نماينده جيرفت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس با بيان اينكه مقام معظم رهبري اجمالا از عملكرد مجلس هفتم اعلام رضايت كردند، گفت: ايشان فرمودند مجلس هفتم يك مجلس تنش‌آفرين نبوده و در مواقع حساس و اصلي پشتيبان نظام بود و در واقع مقام معظم رهبري، مجلس هفتم را به روييدن از يك صخره تعبير كرد كه اين اعلام رضايت مقام معظم رهبري بهترين خاطره از اين مجلس است.

وي افزود: اگر چه عملكرد مجلس هفتم با آنچه كه مقام معظم رهبري انتظار داشتند، فاصله دارد ولي حركت مجلس خوب و مناسب بود.
نماينده جيرفت در مجلس با اشاره به مشكلات اقتصادي جامعه خاطرنشان كرد: در حال حاضر جامعه ما از فشار اقتصادي رنج مي‌برد و عده‌اي از مردم اين مشكلات را ناشي از عملكرد مجلس هفتم مي‌دانند.

زادسر گفت: اگر چه مجلس معتقد است كه عملكرد دولت باعث اين گراني‌ها شده ولي من معتقدم مقصر اصلي اين مشكلات مجلس است كه همين مشكلات اقتصادي و عدم ارايه راهكار مناسب جهت حل اين مشكلات، تلخ‌ترين خاطره از مجلس هفتم بود




پس رضایت مردمی که شما را انتخاب کرده اند چه می شود. نا سلامتی شما نماینده مردم هستید