اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ تیر ۱۹, سه‌شنبه

Prince Waleed's 38th Car


اجراي طرح اجتهاد كوتاه مدت از سوي مدرسه علميه معصوميه قم

مدير مدرسه معصوميه خبر داد؛

اجراي طرح اجتهاد كوتاه مدت از سوي مدرسه علميه معصوميه قم

رسا، سرويس فرهنگي ـ طرح اجتهاد كوتاه مدت از سوي مدرسه علميه معصوميه(س) قم اجرا مي‌شود.

حجت‌الاسلام صمصام‌الدين قوامي، مدير مدرسه علميه معصوميه(س) قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: مدرسه علميه معصوميه(س) از سه سال پيش تا كنون طرح اجتهاد كوتاه مدت را آغاز كرده است
.

وي افزود: اين طرح در ميان شش نفر از طلاب مستعد و سخت‌كوش اين مدرسه علميه در حال اجراست به اين شكل كه اين شش نفر پس از اتمام پايه شش حوزه در 360 روز از سال مشغول مطالعه و مباحثه دروس اجتهادي زير نظر اساتيد نخبه حوزه مي‌‌شوند و روزي چهار ساعت زير نظر يك مجتهد مسأله‌محور به حل مسايل مختلف اجتهادي و استنباط احكام مي‌پردازند
.

حجت‌الاسلام قوامي تصريح كرد: اين دوره شش سال طول مي‌كشد كه پس از آن طلبه بدون نياز به شركت در درس خارج تبديل به يك مجتهد مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: نزديك به يك‌صد نفر از طلاب مدرسه زير نظر اين شش نفر مشغول فعاليت هستند تا بتوانند در آينده پله‌هاي اجتهاد را با همين برنامه بپيمايند

شيرين‌ترين خاطرات رئيس‌جمهور از دور اول سفرهاي استاني

در خراسان شمالي به علت برنامه فشرده دچار ضعف بدني شده بود اما همان شب به مالزي سفر كرد، 8 ساعت در اجلاس سران كنفرانس اسلامي، سپس 8 ساعت تا تهران در هواپيما و سرانجام در شب بعد نيز به عروسي دختر خود رفت.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پيش از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران شركت كننده در سفرهاي استاني هيئت دولت حضور يافت و سه ساعت به گفتگو و بيان خاطرات و اثرات مهم اين اقدام پرداخت.

* احمدي نژاد يكي از موارد قابل توجه در اين سفرها را اين موضوع دانست كه مردم با وجود مشكلاتي كه ممكن است در منطقه آنها وجود داشته باشد بازهم برحق هسته‌اي خود پافشاري مي كنند. وي يادآور شد: در يكي از سفرهاي استاني گروهي كه براي انجام مقدمات كارها به شهرستاني سفر كرده بود، تعريف مي كرد كه ما 4 روز فقط نان و پنير خورديم و وقتي علت آن را جويا شدم، فقر اين منطقه را براي من توضيح دادند اما مردم به محض مشاهده من، شروع كردند در حمايت از دستيابي كشور به فناوري هسته‌اي شعار دادند كه اشك در چشمان من حلقه زد.

* رئيس جمهور ساخت شعارهاي مختلف در حمايت از انرژي هسته‌اي را يكي از نكات جالب سفرها دانست كه نشان دهنده ذوق و استعداد مردم مناطق مختلف ايران است؛ شعارهايي چون "انرژي هسته‌اي به جان ما بسته‌اي"!
* شعار معروف "كي خسته است؟" كه در همه شهرها از سوي احمدي نژاد بيان مي شود نيز مورد اشاره وي قرار گرفت كه رئيس جمهور اظهار داشت: اين سؤال براي يادآوري به خودم نيز هست.

* احمدي نژاد تاكيد كرد: با آنكه در سفرهاي استاني با مردم در ارتباط بودم اما آنگونه كه مي خواستم به دلم نچسبيد و در دور دوم سفرهاي استاني آن را جبران خواهيم كرد.

* وي با استناد به يك مثال، از رابطه عاطفي خود و ديگر مسئولان با مردم سخن گفت و يادآور شد: در يكي از سفرها، پيرزني حدوداً 90 ساله به يكي از اطرافيان من گفته بود كه به احمدي نژاد بگو كه "ننه صنم" سلام رساند. آن فرد گفته بود مگر شما را مي شناسد و پيرزن جواب داده بود شما فقط سلام من را برسان. من ننه صنم را نمي‌شناختم اما وقتي سلام او را رساندند انگار كه يك آشناي ديرينه آن را گفته بود.

* در پاسارگاد يك دختر بچه به من خير مقدم گفت. او مرتب اشك مي ريخت و دست مرا مي‌بوسيد و رها نمي‌كرد. حتي دوستانش را از بالاي سن به من معرفي مي كرد و دست تكان مي داد. بعد به من گفتند كه او فرزند جانبازي است كه ماه گذشته به شهادت رسيده است.


* در اراك ساعت 5/1 بامداد موقع خروج از شهر به سمت تهران، مردم جمع شده بودند و من فكر كردم كه نامه يا درخواستي دارند اما گفتند كه فقط به خاطر بدرقه، ساعتها منتظر ايستاده اند و حتي فرزندان يك مادر حدوداً 90 ساله، او را براي يك خداحافظي چند ثانيه‌اي به محل تردد ما آورده بودند كه اشك در چشمان من حلقه زد.

* حركت در ميان جمعيت انبوه شهر فسا كه مسير حدود 200 متري، 35 دقيقه طول كشيد و يا گل ريزان دختر بچه ها در بندر انزلي ديگر خاطرات شيرين رئيس جمهور از توجه به مسئولان نظام بود.


* رئيس جمهور در خراسان شمالي به علت برنامه فشرده و مداوم دچار ضعف بدني و سرگيجه شده بود اما همان شب با پروازي 8 ساعته به مالزي سفر كرد ، 8 ساعت در اجلاس فوق العاده سران كنفرانس اسلامي به مناسبت حمله به لبنان شركت كرد، سپس 8 ساعت تا تهران در هواپيما بود و بالاخره در همان شب نيز به عروسي دختر خود رفت. رئيس جمهور پس از ذكر اين خاطره از زبان يكي از مستندسازان با خنده گفت: البته به عروسي رسيديم!

* در سفر به كردستان، دختر قطع نخاع شده تا نيمه هاي شب زير باران منتظر رئيس جمهور بود. احمدي نژاد چتر خود را بالاي سر او گرفت و از مشكلش پرسيد. خانه مي خواستند. اكنون آنها در خانه سه خوابه اهدايي احمدي نژاد زندگي مي كنند. رئيس جمهور بعد از اين خاطره، خنده‌ي با معنايي كرد.

* دختري 6 نامه به رئيس جمهور نوشته بود و البته هيچ كدام آدرس نداشت ! احمدي نژاد توضيح داد كه به خاطر آورده بود در كدام منطقه اين نامه را دريافت كرده و با تلاش استاندار خراسان رضوي، اين دختر پيدا شده و هزينه تحصيلش پرداخت شد.


* در پاوه، دختري از برخورد با وي ناراحت شده و حدود 15 دقيقه گريه كرده بود. بعد نامه‌اي را به رئيس جمهور داد. احمدي نژاد گفت كه آن نامه حاوي متني زيبا و اديبانه در وصف احساس مردم آن منطقه از كشور و انقلاب بود. رئيس جمهور گفت كه با اين اوصاف خستگي معنا ندارد.

* احمدي نژاد از تلاشهاي خبرنگاران در سفرهاي استاني ياد كرد و وقتي از اشتباه گرفتن آنها با كارگران خدماتي شنيد، خنديد.
* رئيس جمهور در پايان گفت كه اسم ها و چهره‌هاي بسياري در ذهنش است كه از همه آنها به نيكي ياد مي كند؛ مردم نيز خدمتگزاران را فراموش نمي كنند.