اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ تیر ۱۴, پنجشنبه

آیت الله هاشمی رفسنجانی: ولایت فقیه جوهره امامت در زمان غیبت است


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شناخت و بهره برداری از ظرفیت های اسلام ، مکتب اهل بیت، ایران و مردم ایران را زمینه ساز تبدیل نظام جمهوری اسلامی ایران به یکی از نظام های جاویدان و پرطرفدار جهان خواند و تاکید کرد: کسی حق ندارد این همه عظمت و افتخار تاریخ انقلاب اسلامی را زیر سئوال ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در مجتمع فرهنگی – مذهبی قاسم ابن الحسن (ع) درمانگاه خیریه و حوزه های علمیه تخصصی برادران و خواهران این مجتمع را افتتاح کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم منطقه 14 تهران (محلاتی) ضمن قدردانی از بانیان تاسیس این مجتمع بزرگ فرهنگی – مذهبی گفت: چهره هایی که دست اندرکار ساخت این مجتمع هستند کسانی هستند که قبل از انقلاب و در جریان انقلاب جلودار کارهای خیر اسلامی بوده اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا گفت: به نظر اکثر مفسران سوه کوثر اشاره به برکات وجود حضرت زهرا(س) دارد هر چند که این شخصیت ممتاز در زمان خود و در زندگی کوتاهش با مشکلات کمرشکن و رنج های بزرگ مواجه بود. وی کوثر را مصداق تعبیر شجره طیبه توصیف کرد و گفت: برکات وجودی حضرت زهرا(س) دائمی است و منحصر به زمان خاصی نیست. از همان قرن چهار هجری دولت فاطمی به نام این بزرگوار تاسیس و در مصر و آفریقا پایه گذار رشد و ترویج معارف اهل بیت شد که دانشگاه الزهر یادگار این دوران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظام جمهوری اسلامی را نیز در جهت و شبیه حکومت فاطمیون توصیف کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی به مراتب نیرومندتر و وسیع تر از دوران فاطمیون است و دوره فاطمیون می تواند مقدمه ای در تاریخ اسلام برای دوران امروز انقلاب اسلامی تعریف شود. آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سالروز میلاد امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ، ایشان را هم از جمله مصادیق کوثر توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی تا حدود زیادی بر پایه این شخصیت تحقق پیدا کرده است چون رهبری انقلاب را ایشان بر عهده داشتند و بدنه انقلاب مردم بودند که اگر به صحنه نمی آمدند انقلاب به جایی نمی رسید.


وی با اشاره به اینکه هنوز عظمت انقلاب اسلامی به طور کامل روشن نشده است گفت: عظمت انقلاب اسلامی حتی برای خود ما که از ریشه تا امروز در آن حضور داشته ایم ، مشخص نیست. این بسیار مهم است که در طول 1400 سال تاریخ اسلام دولتی در تاریخ بشر شکل گرفت که مبنای حکومت آن، اهل بیت است. به گزارش مهر آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریه ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه جوهره امامت در زمان غیبت است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاریخچه ولایت فقیه و تصویب آن در مجلس خبرگان قانون اساسی گفت: تا قبل از مجلس خبرگان ولایت فقیه در پیش نویس قانون اساسی که ما برای تایید به نزد مراجع و اما م بردیم ، نبود. جرقه ولایت فقیه در مجلس خبرگان زده شد که مورد استقبال قرار گرفت و بدان عمل شد .

البته قبلا ولایت فقیه در دروس برخی علما بود اما نه با وسعت و شکل و ویژگی هایی که امروز شکل گرفته است. وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مستمعان زیادی برای جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وجود دارد گفت: اگر ما خوب عمل کنیم و اگر ظرفیت های اسلامی و مکتب اهل بیت و ظرفیت های ایران و مردم ایران را درست بشناسیم و از آنها بهره گیری کنیم ، حتما به یکی از نظام های جاویدان و پرطرفدار در دنیای امروز تبدیل می شویم و این مسئله تا حدود زیادی محقق شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز نظام تبیین شده است و تجربه بسیار ارزشمندی داریم که چیزی بدیع در دنیا محسوب می شود و وظیفه نسل امروز بسیار مهم است. ما نباید به هیچ قیمتی گذشته تاریخ انقلاب را زیر سئوال ببریم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دوره کوتاه ربع قرنی، اگر نواقصی هم باشد کسی حق ندارد این همه عظمت و افتخار را زیر سئوال ببرد.
وی اضافه کرد: در نظام فعلی نمی توان دوباره این همه تجربه را به دست آورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خویش ضمن قدردانی مجدد از بانیان ساخت مجتمع فرهنگی قاسم ابن الحسن، تربیت طلاب را یک کار انسان ساز و جاویدان توصیف کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی از بخش های مختلف مجتمع فرهنگی قاسم ابن الحسن بازدید کرد . این مجمع در منطقه 14 تهران و با زیربنای 1800 متر مربع بنا شده است.

تجلیل رئیس جمهور از زنان نخبه کشور های اسلامی

گزارش تصویری / تجلیل رئیس جمهور از زنان نخبه کشور های اسلامی
دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ظهر امروز از تعدادی از زنان نخبه کشور های اسلامی تجلیل کرد.

تجلیل رئیس جمهور از یکی از دختران آیت الله محمد باقر صدر

تجلیل رئیس جمهور ازهمسر یکی از شهدای بوسنیایی





تجلیل رئیس جمهور از پدر و مادر سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان

تجلیل رئیس جمهور از پدر سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان

تجلیل رئیس جمهور از پدر مادر سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان

پدر و مادر سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان

تجلیل رئیس جمهور ازهمسر یکی از شهدای عراقی

تجلیل رئیس جمهور از یکی از زنان فلسطینی عضو جنبش حماس

استرالیا به 'نفت عراق نظر داشته است

'
جان هوارد نخست وزیر استرالیا
هوارد: می خواهیم به مردم عراق امکان برخورداری از دموکراسی را داده باشیم
یک مقام ارشد دولت استرالیا اذعان کرده است که مشارکت این کشور در جنگ عراق انگیزه اقتصادی داشته است.

روز پنجشنبه، 5 ژوئیه، برندون نلسون، وزیر دفاع استرالیا، با اعلام انتشار گزارشی درباره استراتژی دفاعی این کشور گفت که "حفظ امنیت منابع" انرژی خاورمیانه یکی از اولویت های اصلی مشارکت در جنگ عراق بوده است.

آقای نلسون که در یک مصاحبه رادیویی شرکت داشت افزود که نه تنها عراق، بلکه تمامی منطقه خاورمیانه، دارای منابع مهم انرژی به خصوص نفت است و امنیت منطقه برای اطمینان از امنیت منابع انرژی استرالیا اهمیت دارد.

در پی پخش اظهارات برندون نلسون، جان هوارد، نخست وزیر استرالیا، کوشید اظهارات وزیر دفاع کابینه خود را تعدیل کند.

آقای هوارد این نظر را که نفت عراق انگیزه استرالیا از حضور نظامی در این کشور بوده است "اغراق آمیز" توصیف کرد.

نخست وزیر استرالیا گفت که "ما به خاطر نفت به عراق نرفتیم و به خاطر نفت در این کشور نمانده ایم."
.

نیروهای استرالیایی در عراق
دولت استرالیا تصمیمی برای خروج نظامی از عراق ندارد

آقای هوارد گفت که "همه می دانند خاورمیانه تامین کننده بخش عمده نفت جهان است اما دلیل اینکه ما در آنجا می مانیم این است که می خواهیم به مردم عراق امکان برخورداری از دموکراسی را داده باشیم."

اظهارات وزیر دفاع استرالیا باعث آغاز مجدد این اتهام شده است که دلیل حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا به بهانه از میان بردن خطر تسلیحات کشتار جمعی رژیم سابق این کشور در واقع دستیابی به نفت این کشور بوده است.

رهبر حزب کارگر - حزب اصلی مخالف در پارلمان - با استناد به سخنان وزیر دفاع، مجددا سیاست دولت آقای هوارد در عراق را هدف انتقاد شدید قرار داده است.

همچنین، گروه های مخالف جنگ عراق گفته اند که "اعتراف وزیر دفاع" انگیزه واقعی آمریکا از حمله به عراق را آشکار ساخته است.

ارتش استرالیا در حمله نظامی به عراق در سال 2003 شرکت داشت و در حال حاضر نیز واحدهایی متشکل از حدود 1500 نظامی این کشور در عراق حضور دارند.

دولت استرالیا برنامه ای برای بازگرداندن فوری نیروهای خود از عراق ندارد.

در مورد خروج نظامیان خارجی از عراق، آقای نلسون گفت که به نفع امنیت استرالیاست که نیروهای غربی تنها زمانی از منطقه خاورمیانه به طور اعم، و عراق به طور اخص، خارج شوند که امنیت و ثبات در این منطقه برقرار شده باشد.

همایش جنگ تبلیغاتی علیه دولت احمدی نژاد

در همایشی درباره آنچه تبلیغات علیه دولت احمدی نژاد و راههای مقابله با آنها خوانده شده، یکی از سخنرانان بعضی روزنامه ها را به راه انداختن جنگ روانی علیه دولت متهم کرد.

گزارش ها حاکی است که در این گردهمایی دو روزه که در شهرستان گچساران در حال برگزاری است، آقای کلبعلی، از پژوهشکده "باقرالعلوم"، با در دست داشتن روزنامه‌‏های شرق، اعتماد، اعتماد ملی و هم‌‏میهن، روزنامه‌‏ها را به اعمال جنگ روانی علیه دولت متهم کرد.

همچنین فاطمه رجبی، همسر وزیر دادگستری و از دیگر سخنرانان این همایش گفت : احمدی ‌‏نژاد با حذف مصلحت‌‏گرایی ۱۶ ساله عده‌‏ای خاص، امروز شعار آرمانگرایی را که همان حکومت موعود است، سر می‌‏دهد و در رنسانس احمدی‌ ‏نژاد شکافی که بین حاکمان و مردم ایجاد شده بود، پر شد.

ابراهیم متقی، دانشیار دانشگاه تهران، از دیگر سخنرانان این همایش نیز متهم سازی، نومیدسازی و سانسور اطلاعات را از جمله تاکتیکها، اهداف و برنامه های "دشمنان" برای ایجاد عملیات روانی علیه کشور دانست.

قاسم روانبخش، از هفته نامه پرتو، سخنران دیگر این همایش گفت: "کسانی که سیاست تنش زدایی و گفتگوی تمدن ها داشتند، آیا توانستند به یک سفر امارات بروند؟ این درحالی است که وقتی احمدی نژاد به آن جا رفت، نخست وزیر همان کشور گفت اجازه بدهید که من راننده شما بشوم."

وی در ادامه گفت: "کاپشن احمدی نژاد را در بازارهای مکه روی دست می برند و می گویند هر چه از این ها دارید بفرستید."

آقای روانبخش همچنین به محبوبیت رئیس جمهور ایران در بین مردم کشورهای عربی اشاره کرد و افزود که نفوذ اسلام در آمریکای جنوبی نیز افزایش قابل توجهی یافته است به گونه ای که چاوز تا الان "سه بار" به ایران آمده است.

در حاشیه این همایش بسته‌‏هایی حاوی کتاب احمدی‌‏ نژاد معجزه هزاره سوم نوشته فاطمه رجبی و سی دی تصویری هشت سفر استانی احمدی‌ ‏نژاد بین شرکت‌‏کنندگان توزیع می‌‏شود.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا یک جنگ روانی علیه دولت کنونی ایران به راه افتاده است؟