اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

هشدار آیت الله مظاهری به رواج بدحجابی درجامعه

آیة الله مظاهری در درس اخلاق خود، ضمن تبیین گوشه‌هایی از فضائل حضرت صدیقه طاهره «سلام‌الله‌علیها» بر لزوم قدرشناسی بیشتر از آن وجود گرانمایه تاکید کردند

 

 
به گزارش رجانیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، وی افزود: حضرت زهرای اطهر «سلام‌الله‌علیها» افتخار برای عالم تشیع و بلکه عالم اسلام می‌باشند. و پیغمبر اکرم «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» و ائمه هدی «علیهم‌السلام» همواره به وجود مبارک ایشان مباهات می‌کرده‌اند.

 

مظاهری افزود: از همه این فضائل که بگذریم، مهم‌تر آن است که پس از رحلت حضرت ختمی مرتبت «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» برای تسلّی خاطر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد و به ایشان وحی می‌کرد و امیرالمؤمنین «سلام‌الله‌علیه» کاتب وحی بودند. و از این نوشته‌ها مصحف فاطمه «سلام‌الله‌علیها» پدید آمد که انسان‌ها هنوز لیاقت دیدن آن را ندارند. و باید در زمان ظهور و توسط حضرت ولی عصر (عج) از آن مصحف شریف رونمایی شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود خاطر نشان ساخت: متاسفانه مسلمانان حتی شیعیان هم قدر و منزلت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را نمی‌دانند ما نباید فقط برای قبر مخفی آن حضرت گریه کنیم؛ اگرچه گریه هم دارد؛ اما گریه بالاتر این است که قدر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را نمی‌دانیم، بلکه ضربه‌ به تقدسات ایشان می‌زنیم.

 

وی با اشاره به جایگاه حجاب در اندیشه دینی گفت: چادر یکی از تقدّسات حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» است ولی الان کار به جائی رسیده است که همین چادر بی‌ارزش شده است، ما لطمه‌اش را خورده‌ایم و بیش از این هم خواهیم خورد. مگر می‌شود چادر زهرا با آن ارزش والا در جمهوری اسلامی بی‌ارزش بشود؟ باید برای این موضوع خون گریه کرد.

 

آیت الله مظاهری افزود: جامعه‌ای که چادر نداشته باشد و اختلاط بین زن و مرد و بی‌عفتی در آن جامعه رواج پیدا کند متناسب با حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها»، نیست. ما باید روش و سنت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را حفظ کنیم. ولی متاسفانه سنت و تقدسات آن بانوی بزرگوار را از دست ‌داده‌ایم. ای کاش فقط چادر حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» را از دست می‌دادیم که یک عیب و نقص بود، به جایی رسیده‌ایم که چادر را بی‌ارزش کرده‌ایم.

 

وی با ابراز نگرانی از شرایط موجود بیان داشت: ما می‌دانیم این نظام از بین نخواهد رفت. آن حقیقت و خلوص حضرت امام خمینی «ره» و آن زحماتی که برای انقلاب کشیده شده است و شهادت مظلومانه شهدا، باعث می‌شود این نظام مقدس منتهی شود به نظام الهی امام زمان «روحی‌فداه». لذا اصل نظام پابرجا است. ولی مشکلات و موانع فراوانی نظیر وجود فساد اخلاقی، فساد اقتصادی و فساد اداری در آن به وجود آمده است.

 

حضرت آیة الله مظاهری در ادامه با اشاره به برخی معضلات و مشکلات کنونی جامعه، این معضلات را ناشی از بی‌ارزش شدن مقدسات اسلامی دانست و افزودند: معضلاتی نظیر اعتیاد و ایدز و ناامنی و فقر و... موجب مشقّت برای مردم شده است و همه اینها در اثر بی‌ارزش شدن مقدسات است.

 

استاد اخلاق حوزه بیان داشت: سال اول انقلاب وضعیت حجاب و عفت عمومی در جامعه این گونه نبود ولی رفته رفته به صورت فعلی درآمد و ارمغان این وضعیت هم فقر و فلاکت و اختلاط دختر و پسر و بیکاری جوان‌ها و بلاهای دیگری است که در جامعه مشاهده می‌شود.

 

وی با بیان این که بازگشت به قرآن وعترت تنها مسیر سعادت جامعه است بیان داشت: شیوه ازدواج‌های جامعه ما باید لااقل شباهت به ازدواج حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»داشته باشد. آیا این جشن‌های عروسی‌ که امروزه وجود دارد، شباهت به جشن ازدواج آن حضرت دارد یا جهیزیه‌های رایج یا این مهریه‌های سفیهانه؟!

 

مظاهری افزود: زهرای مرضیه ساده‌زیستی را به دنیا نشان داد. بلای بسیار بزرگ اسراف و تجمّل و مصرف‌گرایی است که متأسفانه در جمهوری اسلامی هویدا شده و در همه جا نفوذ پیدا کرده است هر کسی به اندازه وسعش اسراف و تبذیر دارد و تجمل‌گراست.

 

آیت الله مظاهری در پایان بیان داشت: تا وقتی که از سیره حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» دور هستیم، این گرفتاری‌ها هست. و رفع گرفتاری‌ها تنها در صورت نزدیکی به آموزه‌های قرآن و عترت و پیروی عملی از روش زندگانی حضرات معصومین«علیهم‌السلام»، مخصوصاً حضرت زهرای مرضیه میسر می‌گردد.

 

هیچ نظری موجود نیست: