اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ مرداد ۱۷, پنجشنبه

دشمنان ايران حتي تحمل كشته شدن چند هزار نيرو را ندارند

سرلشكر صفوي:

دشمنان ايران حتي تحمل كشته شدن چند هزار نيرو را ندارند

خبرگزاري فارس: مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: ظرفيت استقامت ملت ايران بي‌انتهاست اما آيا دشمنان ما ظرفيت كشته شدن چهار تا پنج هزار نيرو را دارند؟

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كل سپاه، سردار سرلشكر رحيم‌ صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در امور مرتبط با نيروهاي يكشنبه شب در دومين كنگره لاله‌هاي زهرايي، تجليل از شخصيت سرلشگر شهيد بابايي با عنوان علمدار آسمان كه در سالن اجتماعات دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاري چنين كنگره‌هايي بسيار لازم است چراكه در اين كنگره‌ها مي‌توانيم به شناخت از شهدا دست يابيم.
صفوي افزود: ما بايد شهدا را به نسل دوم و سوم انقلاب به عنوان انسان‌هاي الگو و نمونه كه در مكتب اسلام و امام ساخته شده‌اند، معرفي كنيم زيرا جوانان ما نياز به الگوسازي دارند و شهدا بهترين الگو براي جوانان امروز و فردا هستند.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در نيروهاي مسلح اضافه كرد: با برگزاري اين كنگره‌ها به سمت قله‌هاي عزت، كرامت و شجاعت شهيدان حركت مي‌كنيم و اگر به شهيدان عشق مي‌ورزيم بايد به راه، هدف و آرمان‌هاي آنها نيز عشق ورزيم و در جهت آرمان‌هاي آنها حركت كنيم.
وي تصريح كرد: ملت‌هاي انقلابي كه مي‌خواهند استقلال خود را حفظ كنند، احتياج به روحيه جهادي و حماسي دارند و اگر روحيه حماسي، استقامت، شهادت طلبي و آمادگي در مقابل دشمنان ستمگر در ملت و جوانان ما زنده باشد دشمن به اين ملت، كشور و انقلاب چشم نمي‌اندازد.
سرلشكر صفوي ادامه داد: اگر ملتي روحيه جهادي، شهادت طلبي، دفاع و آمادگي خود را حفظ كند دشمن مي‌داند در صورت هجوم به اين ملت و كشور موفق نخواهد شد.
دستيار فرمانده معظم كل قوا در نيروهاي مسلح تأكيد كرد: ظرفيت استقامت ملت ايران بي‌انتهاست و اين ملت در هشت سال دفاع مقدس نشان داد تحمل دادن 200 هزار شهيد و 300 هزار جانباز را دارد اما آيا دشمنان ما ظرفيت كشته شدن چهار تا پنج هزار نيرو را دارند؟
فرمانده سابق سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: زنده نگاه داشتن روحيه حماسي، جهادي و استقامت در مقابل ظالمين و دفاع همه جانبه در يك ملت به عنوان يك قدرت بازدارنده و پيش‌گيرنده مي‌تواند براي دشمنان و همچنين آزادي، استقلال و پيشرفت اين ملت كارساز باشد.
وي با بيان اينكه برگزاري اينگونه كنگره‌ها مي‌تواند روحيه جهادي را در جوانان زنده نگاه دارد، به ويژگي‌هاي شهيد بابايي اشاره كرد و افزود: من با شهيد بابايي در ماه‌هاي نخست پيروزي انقلاب، زماني كه ايشان در پايگاه هشتم شكاري اصفهان مشغول خدمت بود آشنا شدم و اين آشنايي در طول هشت سال دفاع مقدس تبديل به عشق، محبت و برادري شد.
صفوي گفت: شهيد بابايي انسان شاخص، درجه اول و بزرگ مردي بود كه نام او براي هميشه در تاريخ دفاع مقدس ايران جاودان مي‌ماند و رزمندگان ارتش و سپاه هيچگاه نام و خاطره اين شهيد را از ذهن‌ها و دل‌هايشان فراموش نمي‌كنند.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در نيروهاي مسلح اضافه كرد: عباس بابايي راد مردي بود كه صفاي باطن داشت و ديدن او انسان را به ياد خدا مي‌انداخت و اشك‌هاي او در مراسم تعزيه خواني نشان از عشق عميق او به امام حسين (ع) بود. او مجاهدي وارسته و خودساخته در مكتب عشق به خدا، حضرت امام حسين(ع) و حضرت مهدي (عج) بود.
وي ادامه داد: زندگي كوتاه شهيد بابايي توأم با ازخودگذشتگي و كرامت بود و او يك معلم دانشگاه جنگ و مصداق اخلاص و صداقت بود.
صفوي يادآور شد: شهيد بابايي مديري مدبر، هوشمند و داراي استعداد و نبوغ بي نظيري بود كه در عمر كوتاهش بيش از دو هزار و پانصد ساعت پرواز داشت و با آنكه معاون عمليات نيروي هوايي بود ولي خود در پشت هواپيما نشسته و به دل دشمن هجوم مي‌برد.
وي تأكيد كرد: نقش شهيد بابايي در پيچيده‌ترين و سخت‌ترين عمليات‌ها بي‌نظير بود و يك الگوي انسان ساخته در مكتب اسلام بود كه جان خود را فداي استقلال و امنيت تماميت ارضي ميهنمان ايران كرد.
فرمانده سابق كل سپاه خاطرنشان كرد: ما بايد قدردان خانواده به ويژه همسر شهيد بابايي باشيم كه اينگونه همسران شهدا شريك ثواب جهاد همسرانشان هستند.
همچنين در اين مراسم از مادر سرلشكر شهيد عباس بابايي تقدير به عمل آمد.