اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

آيت ‌الله جوادي: الطاف خدا نظام را حفظ كرده است

آيت ‌الله جوادي آملي در ديدار جانشين و شماري از فرماندهان نيروي مقاومت بسيج، با اشاره به استقامت و پايداري حضرت امام خميني(ره) در برابر مشكلات، گام نهادن در راه خدا و حفظ ايمان را باعث جلب الطاف خدا خواند و گفت: امدادهاي غيبي خدا از آغاز انقلاب اسلامي تاكنون و در دوران دفاع مقدس، باعث حفظ و ياري نظام مقدس اسلامي شده است.


به گزارش رجانيوز به نقل از رسا، آيت ‌الله عبدالله جوادي آملي، در ديدار حجت ‌الاسلام والمسلمين حسين طائب، جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج و شماري از معاونان و فرماندهان اين نيرو، رسالت ما را انتقال دين خدا به جامعه توسط رفتار و سيره خود ارزيابي كرد و اظهار داشت: نشانه اين رسالت، خليفه خدا بودن انسان بر روي زمين است.

وي افزود: خليفه خدا بايد كار الاهي را بر روي زمين انجام دهد كسي كه در راه خدا گام برنمي‌دارد، همچون قائم مقامي است كه از مقام بالاتر خود دستور مي‌گيرد، ولي در عمل، كار خود را انجام مي‌دهد و اين،‌ غصب است.


مدرس خارج تفسير حوزه علميه قم، در تبيين آيه «لقد كرّمنا بني آدم» گفت: كرامتي كه خداي سبحان به انسان داده است، از مقام خليفة اللهي او سرچشمه مي‌گيرد.

آيت الله جوادي آملي تأکيد کرد: جانشين خدا، كريم است و حرف خدا را مي‌زند، نه حرف دل خود را.

وي سپس لازمه رساندن دين خدا و معارف الاهي به مردم را، «فهم» درست كلام خدا و «عمل» به آن ارزيابي و عنوان كرد: اگر سخن خدا را درست نفهميديم و به آنچه خودمان خواستيم، عمل كرديم، گرفتار گمراهي، سرگرداني و عذاب مي‌ شويم و اين خطر، بر سر راه همه ما قرار دارد.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم با بيان اين‌كه در كتاب ‌هاي عربي معناي «قائم مقام» و «سدّ مسدّ» با يكديگر تفاوت دارد، اظهار داشت: قائم مقام آن است كه مثلاً اگر مدير در اثر بيماري يا مانند آن بر سر كار حاضر نشد، كار مدير را انجام مي‌دهد، ولي «سدّ مسدّ» به سنگي گفته مي‌شود كه بجاي سنگ قبلي، همچنان راه را بند آورده و مانع عبور آب مي ‌شود.

وي در تبيين آيه «إنّ الله بصير» خداي متعال را اهل حساب و دقيق توصيف و عنوان كرد: تشخيص درست حكم خداي متعال همان صراط مستقيم است كه در دنيا به ما معرفي شده است.

آيت ‌الله جوادي آملي ويژگي «صراط مستقيم» را از مو باريك ‌تر و از شمشير برنده ‌تر خواند و گفت: تشخيص حكم خدا از مو باريك ‌تر است و عمل به آن، از شمشير تيزتر.

وي شرط ورود به عرصه‌ هاي سياست را از منظر دين درخواست هدايت الاهي دانست و گفت:‌ اگر از خدا بخواهيم، ما را هدايت مي‌كند.

استاد عالي حوزه علميه در بخش ديگري از سخنانش، با نقل خاطره ‌اي از حضور خود در جبهه‌ هاي دفاع مقدس، امدادهاي غيبي خدا را از صدر اسلام تاكنون شامل حال مسلمانان دانست و بيان كرد: تنها قدرتي كه از آغاز انقلاب اسلامي تاكنون و در هشت سال دفاع مقدس، از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پشتيباني مي‌كرد، خداي منان بود.

وي با بيان اين که گاه شن، مأمور خدا مي ‌شود و اين ‌تصادف نيست، ادامه داد: در جنگ احزاب هم خداي منان، با مشتي شن، رسولش را ياري كرد.

امام جمعه موقت قم در فرازي از بياناتش خطاب به فرماندهان بسيج، شخصيت حضرت امام خميني(ره) را در رويارويي با مشكلات، بسيار استوار توصيف و عنوان كرد: بسيجيان اگر با حفظ ايمان و عمل به تقوا در راه خداي متعال گام بردارند، خداي منان نيز آنان را حفظ و ياري خواهد كرد.

وي در ادامه، وضعيت جهان و منطقه خاورميانه را مدنظر قرار داد و گفت: كشور ايران امروز در يك كمربند آتشين قرار دارد و آنچه تاكنون نظام را حفظ كرده است، الطاف الاهي بوده است.

آيت‌الله جوادي آملي با تأکيد بر اين که خداي منان به داد نظام مي‌رسد، تصريح كرد: بايد اين تفكر و عقيده را كه خداي متعال هميشه پشتيبان مؤمنان است، در جامعه و در بين جوانان حفظ كنيم.

وي گزارش ارائه شده از سوي جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج را مفيد و بسيار اميد بخش ارزيابي و اظهار اميدواري کرد: خداي متعال توفيق ارائه خدمات برتر و بهتر را به آن ها بدهد.

در آغاز اين ديدار، حجت ‌الاسلام والمسلمين حسين طائب، جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج، گزارش مختصري از برخي از فعاليت‌ ها و اقدامات نوپيدا در اين نيرو ارائه ك

سفر نمايندگان رهبر معظم انقلاب به شهرستان‌هاي استان فارس براي رسيدگي به مشكلات مردم

به گزارش خبرگزاري فارس، همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس هيات‌هايي به نمايندگي از ايشان با سفر به شهرستان‌هاي مختلف اين استان ضمن بررسي مسائل و مشكلات آنان، سلام گرم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را به مردم خونگرم اين شهرها ابلاغ كردند.
رسولي محلاتي، غيوري، تقوي، رحيميان، ابراهيمي، موسوي كاشاني و رحماني با حضور در جمع مردم و نيز شركت در جلسه شوراي اداري شهرستان‌هاي سپيدان، مرودشت، بوانات، ارسنجان، خرمبيد، اقليد، آباده، لامرد، مهر، خنج، فيروزآباد، فراشبند، قيروكارزين، جهرم، فسا، داراب، زرين‌دشت، استهبان، ني‌ريز، پاسارگاد، سروستان و نيز مراكز زير پوشش بهزيستي و مؤسسه‌هاي خيريه فارس و ندامتگاه مركزي عادل‌آباد شيراز مسايل و مشكلات اين شهرها و مراكز را بررسي كردند.

اين هيات‌ها همچنين با حضور بر مزار شهداي هميشه جاويد شهرستان‌هاي استان فارس و قرائت فاتحه از مقام شامخ شهيدان تجليل كردند.
نمايندگان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اجتماع مردم مناطق مختلف فارس از استقبال پرشور و نشاط از رهبر فرزانه انقلاب تشكر و قدرداني و در فضايي صميمي با مردم گفتگو كردند.

روسيه به تحريم كنندگان ايران پيوست

با فرمانی که ولاديمير پوتين روز دوشنبه امضاء کرد، روسيه رسما به تحريم های شورای امنيت سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی ايران پیوست.

در فرمان آقای پوتين که از روز پنجشنبه پست نخست وزيری را بر عهده می گيرد، آمده است: «تمامی سازمان ها و دستگاه های دولتی، بانک ها و موسسات و اشخاص حقوقی وحقيقی زير حوزه قضايی روسيه بايد به خاطر داشته باشند که از تاريخ سوم ماه مارس سال ۲۰۰۸ ، سی و پنج روز پيش، از انتقال، يا تامين هر نوع مواد، يا تجهيزات و يا فناروی هسته ای که امکان استفاده دوگانه نظامی و غير نظامی از آنها وجود دارد، از خاک روسيه به ايران ممنوع است.»

به گزارش خبرگزاری روسی اينترفاکس، در فرمان رياست جمهوری روسيه، تنها مواد، تجهيزات و فناوری هايی مستثنی شده اند که برای «نيروگاه های هسته ای آب سبک» کاربرد داشته يا کمک های فنی مورد تاييد آژانس بين المللی انرژی اتمی که در راستای بند ۱۶ قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت است مجاز دانسته شده است.

بر اساس فرمان رياست جمهوری روسيه، «افراد ذکر شده در اين دستور، کسانی که درگير تحقيقات اتمی حساس ايرانی ها هستند يا در گسترش تسليحات هسته ای نقش دارند و نام آنها از شورای امنيت اعلام شده است» اجازه ندارند وارد خاک روسيه شوند يا از اين کشور عبور کنند.

اين فرمان می افزايد: «ضروری است که در تعهدات جديد درباره حمايت مالی دولتی از تجارت با ايران و تماس های بازرگانی بين نهادهای مالی مستقر در روسيه و بانک های ايرانی، هوشياری به خرج داده شود.»

در اين دستور همچنين اشاره شده است که «محموله های به مقصد ايران و يا ارسالی از اين کشور توسط هواپيما يا کشتی های وابسته به شرکت هوايی ايران اير يا کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران باید در فرودگاه ها و بنادر روسيه بازرسی شوند.»

روسيه که همراه با چين از جمله کشورهای عضو گروه ۵ + ۱ در باره برنامه اتمی ايران به شمار می رود در دو سال گذشته از جمله مخالفان اعمال تحريم های شديد بر ضد تهران به شمار می رفت.

فردا، اقامه نماز باران در تبريز

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: نماز استسقاء براي طلب باران رحمت الهي فردا در جوار گلزار شهداي تبريز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسين‌تقي زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در تبريز اظهار داشت: نماز باران فردا با حضور خواهران و برادران در فضايي معنوي و با تضرع و دعا به درگاه خداوند متعال جهت نزول باران به امامت نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اقامه مي‌شود.

وي يادآور شد: نماز استسقاء صبح جمعه و نماز عبادي ـ سياسي جمعه نيز طبق معمول در محل مصلي حضرت امام‌خميني (ره) اقامه خواهد شد.

گفتني است، كاهش قابل توجه ميزان نزولات آسماني در زمستان سال گذشته و بهار امسال موجب نگراني شديد كشاورزان، دامداران و باغداران اين استان شده است.

همچنين تعداد قابل توجهي از مردم مومن و خداجوي اين استان طي روزهاي اخير در تبريز و برخي شهرهاي اين استان به منظور طلب باران از درگاه حق‌تعالي روزه مستحبي گرفته و در نمازهاي يوميه به تضرع و دعا پرداختند