اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۱۱, شنبه

فراتر از فتنه

جزئيات بيشتر از فيلم «فراتر از فتنه» +فيلم

فیلم "فراتر از فتنه" که توسط Ngo اسلام ومسیحیت در پاسخ به فیلم "فتنه" اثر ویلدرز نماینده صهیونیست پارلمان هلند ساخته و اکران آن در اینترنت آغاز شده است، حاوی معرفی کوتاه 3 پیامبر الهی، برخی دیدگاههای اسلام در مورد انسان ها، اقلیت های مذهبی، زنان و علم آموزی می باشد و نظرات برخی صهیونیستهای تندرو نیز در این فیلم نمایش داده شده است. (لينک دانلود فيلم)

به گزارش رجانیوز، در بخش اول این فیلم 3 آیه از قرآن کریم در معرفی حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و پیامبر رحمت و مغفرت حضرت محمد(ص) آورده شده و سپس دیدگاه اسلام درخصوص موضوعاتی مانند برابری انسانها از لحاظ نژاد و رنگ، حمایت از ضعفا به ویژه سفارشات در مورد همسایه و ارزش علم و فراگیری آن بیان شده است.

در ادامه این فیلم تصاویری از آزادی اقلیت های مذهبی در اجرای مراسمات خود در ایران نمایش داده شده است.

وضعیت زنان در ایران و جهان اسلام و روایاتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد احترام به زنان از دیگر موضوعات پرداخته شده در بخش اول این فیلم است.

همچنین ضمن معرفی چند دانشمند بزرگ اسلامی مانند بوعلی سینا و قطب الدین شیرازی، تصاویری از ترجمه و تدریس برخی آثار این دانشمندان در قرون گذشته اروپا نمایش داده و به نظریه قطب الدین شیرازی در گردش زمین به دور خورشید اشاره شده است. همچنین نظریه قطب الدین با نظریه گالیله مقایسه شده است که وی چند قرن پس از قطب الدین، به خاطر اعلام گردش زمین به دور خورشید محاکمه شد.

در بخش دوم این فیلم 18 دقیقه و 20 ثانیه ای در مورد حملات تندروهای جهان غرب به اسلام است و تصاویر غمباری از جنایات در فلسطین، لبنان، عراق، بوسنی و کوزوو نمایش داده شده است. همچنین اظهارات مسیحیان صهیونیست مانند بوش و جری فالول در حمله به اسلام ومسلمانان در این بخش منعکس شده است.

در ادامه این بخش تصاویری از دشمنان اسلام از بوش و شارون تا بن لادن با عنوان گروه شرارت پخش می شود و آیه "یریدون لیطفوا نور الله بافواههم" از سوره صف در وصف این افراد آمده است.

در بخش سوم و پایانی این فیلم، حرکت مردم دنیا اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابل این گروه شرارت و جنگ طلبان به نمایش گذاشته شده و با آیه ای از قرآن در دعوت به اتحاد کلمه بین اهل کتاب و پرستش خدای یگانه فیلم پایان می یابد.

گفتنی است این فیلم در حال حاضر به زبان انگلیسی در حال اکران بر روی سایت NGO اسلام و مسیحیت است و نسخه های فارسی وعربی آن نیز در روزهای آینده نمایش داده خواهند شد

نظرات کارشناسی رییس جمهور برای تیم ملی فوتبال

توصيه هاي تكنيكي احمدي نژاد به تيم ملي فوتبال
بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد

احمدي نژاد گفت: «دوست دارم دو مورد را بيان كنم، يكي سرعت عمل و استفاده از لحظات همراه با تسلط مي‌تواند كار ما را بهتر به نتيجه برساند. نكته دوم اين است كه بايد بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد».آفتاب: محمود احمدي‌نژاد گفت: «تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند در سكوهاي جهاني جاي بگيرد».


به گزارش آفتاب، به نقل از ايسنا، احمدي نژاد پس از حضور در تمرين تيم ملي در جمع بازيكنان گفت: «صحبت‌هايي كه سرمربي تيم ملي مطرح كرد اميدهايي زيادي به ما داد. واقعيت اين است كه جايگاه ما در آسيا و جهان بايد بهبود يابد و ما بايد به طور قطع تيم اول آسيا باشيم. توانمندي بازيكنان و كادر فني چنين انتظاري را ايجاد مي‌كند».

وي افزود: «بايد تمرينات به خوبي انجام شود. اين به ما ثابت شده است كه مي‌توانيم بهترين‌هاي دنيا را پشت سر بگذاريم و اين شدني است. زماني فكر مي‌كرديم آيا كسي مي‌تواند 100 گل به ثمر برساند و 200 بازي ملي انجام دهد. فكر مي‌كرديم اين دست نيافتني است. اما ديديم كه بچه‌هاي خودمان توانستند اين كار را انجام دهند. تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند قاطعانه به جام جهاني برود. ما در مقدماتي جام جهاني 98 به سختي و با سينه‌خيز به جام جهاني رفتيم. اما در رقابت‌هاي گذشته به راحتي توانستيم اين كار را انجام دهيم».

احمدي‌نژاد افزود: «در جام جهاني قبلي مي‌توانستيم از مرحله‌ اول صعود كنيم. من آن بازي‌ها را ديدم اگر هماهنگي‌ها بيشتر بود مي‌توانستيم از پرتغال و مكزيك عبور كنيم. بازيكنان مكزيك و پرتغال برتر از بازيكنان ما نبودند. بايد به تيم ملي روحيه بدهيم. اگر روحيه‌ معمولي بازيكنان حفظ مي‌شد مي‌توانستيم در دوره‌ قبل به مرحله‌ دوم صعود كنيم».


وي افزود: «اگر به مرحله‌ دوم برويم آنجا كارمان راحت‌تر است، وقتي بازيكنان ايراني روحيه مي‌گيرند، ديگر از اسم‌هاي درشت نمي‌ترسند. ما بايد در رده‌بندي (جهاني) به زير 18 برسيم. دولت و مردم پشتيباني مي‌كنند و ما برايتان دعا مي‌كنيم».

احمدي نژاد افزود: «دوست دارم دو مورد را بيان كنم، يكي سرعت عمل و استفاده از لحظات همراه با تسلط مي‌تواند كار ما را بهتر به نتيجه برساند. من تمرين بازيكنان را ديدم شما بسيار خوب بوديد ولي بعضي وقت‌ها هل مي‌شديد. نكته دوم اين است كه بايد بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد. يادم مي‌آيد آن زماني كه دايي بازي مي‌كرد 90 دقيقه مدام در زمين مي‌دويد، بايد بدن‌ها قوي و منعطف باشد».


احمدي‌نژاد به روند تمرين تيم ملي اشاره كرد وگفت: «در يكي از صحنه‌هاي تمرين ديدم "جباري" كار خوبي انجام داد و در حالي كه مي‌توانست شوت بزند به صادقي پاس داد. اميدوارم شما هميشه موفق و سالم باشيد و پرچم افتخار را براي ايران عزيز برافراشته كنيد».


وي افزود: «يك بازي مانده به صعود ايران به جام جهاني به تمرينات تيم ملي مي‌آيم و با شما بازي مي‌كنم».

احمدي نژاد با اشاره به بازي تيم ملي برابر امارات ادامه داد: «سطح فوتبال ما بالاتر از كشورهاي اطراف است. فوتبال آنها را به خوبي مي‌شناسيم. آنها چندبازيكن از اين طرف و آن طرف مي‌آورند و نمايش مي‌دهند. اما ايران 70 ميليون نفر جمعيت دارد و از خوزستان تا سرخس از تبريز تا فارس، از سيستان و بلوچستان جوانان با استعداد و پرتواني داريم كه مي‌توانند موفق شوند. در ليگ 18 تيمي‌مان ديديم كه امسال تيم‌ها چقدر خوب شده‌اند. يك زماني تنها دو تيم داشتيم اما در حال حاضر7 -8 تيم پرقدرت داريم. در گذشته تنها مسابقاتي سراسري برگزار مي‌شد اما در حال حاضر در رده‌هاي مختلف تيم ملي داريم. بايد نگاهمان جهاني باشد و فدراسيون هم بايد همت كند تا تيم‌هاي ما چه فوتبال، چه فوتسال، چه فوتبال ساحلي و چه تيم ملي بانوان در رقابت‌هاي جهاني موفق باشند».


احمدي نژاد افزود: «يك هديه هم براي بازيكنان تيم ملي پيش‌بيني كرده‌ايم كه ربطي به بازي‌هاي پيش‌رو ندارد، اميدوارم كه با تسلط و هماهنگي به وجود آمده بتوانيد مردم ايران را خوشحال كنيد و بتوانيد هديه‌اي خوب به مردم در آستانه‌ي سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بدهيد».

دستور مي‌دهم مشكل "علي كريمي" حل شود
احمدي نژاد در جمع هواداران تيم ملي فوتبال در كمپ تيم‌هاي ملي گفت: «دستور مي‌دهم مشكل "علي كريمي" حل شودّ.

محمود احمدي نژاد، پس از صحبت‌ با بازيكنان و كادر فني با تشويق تماشاگران به سمت آنها رفت و از حمايت‌هايشان از تيم ملي تشكر كرد».

احمدي نژاد خطاب به آنها گفت: «شعارهايي كه مي‌دهيد "ايران هميشه برنده باشد" شعار بسيار درستي است كه ما بايد در همه عرصه ها به اين شعار جامه عمل بپوشانيم».

احمدي نژاد در پاسخ به تقاضاي تماشاگران مبني بر اين كه اگر امكان دارد دستور دهيد محروميت علي كريمي بخشيده شود، به آنها گفت: «من همين جا از مسوولان تيم ملي مي‌خواهم تا مشكل كريمي برطرف شود، اگر مربي تيم ملي او را خواست و صلاح دانست در تيم ملي بازي كند، از او استفاده خواهد شد».

هشدار آيت الله مصباح درباره سير نزولي معنويت

آيت الله مصباح يزدي در نشست علمي جايگاه اخلاق و تربيت در حوزه علميه، نسبت به سير نزولي معنويت و اخلاق در جامعه هشدار داد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، از اساتيد سطوح عالي حوزه علميه قم صبح امروز در نشست علمي جايگاه اخلاق و تربيت در حوزه علميه كه از سوي مدرسه عالي فقه و اصول حجتيه در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم برگزار شد، با اشاره به اين كه در گذشته برخي از مسؤولان سياسي با طرح مساله اسلام‌زدايي و تضعيف روحانيت، زمينه تعليم و تربيت اسلامي را در كشور از بين بردند و حوزه‌هاي علميه را به سربازخانه و بيمارستان تبديل كردند، افزود: پس از انقلاب اسلامي مساله آموزش علوم ديني احيا شد و هم اكنون رشد فزاينده‌اي دارد، ولي در مورد تزكيه هنوز گام جدي برداشته نشده و رشد مناسبي صورت نگرفته است.

 


وي با اشاره به تلاش چهل سال گذشته علما و مربيان اخلاق براي احياي مساله تزكيه، گفت: حقيقت اين است كه اين تلاش‌ها تاكنون نتيجه چنداني نداده است وحداكثر به يك سري مطالعات و دروس اخلاق منجر شده كه آن هم به مساله آموزش بازگشت دارد.

 


اين پژوهشگر حوزه علميه سير نزولي اخلاق و معنويت را خطر بزرگي براي جامعه اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: متاسفانه در حال حاضر شاهديم كه كه ارزش‌هاي معنوي روز به روز در جامعه كمرنگ تر و آرايه‌هاي مادي و دلبستگي به مال دنيا بيشتر مي‌شود، از اين رو همانگونه كه با افزايش بيماري، وظايف پزشكان بيشتر مي‌شود، با افزايش فساد هم وظيفه و مسؤوليت علما، روحانيان و طلاب در احياي امر تربيت اسلامي در كشور سنگين‌تر مي شود.

 


رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اين كه ضرورت و اهميت اخلاق در اسلام، امري بديهي است، به گونه‌اي كه كفار هم به اين ويژگي دين اسلام اذعان دارند، خاطرنشان كرد: در قرآن نيز مساله تعليم و تزكيه همواره در كنار هم بيان شده است و اين نشان‌دهنده اهميت اين دو عنصر اساسي در زندگي بشر است.

 


وي رابطه منطقي ميان تعليم و تزكيه را عموم خصوص من وجه دانست و افزود: در مساله تربيت بايد توجه داشت كه گاهي روش‌هاي رفتاري مربي بر فراگير تاثيرگذار است، از اين رو مربي كسي است كه در رفتار فراگير تغيير ايجاد مي‌كند ؛ نه در معلومات ذهني‌اش.

 


اين مدرس سطوح عالي حوزه علميه قم با بيان اين كه امروزه اهتمامي كه در مراكز آموزشي نسبت به مساله آموزش وجود دارد، نسبت به امر پرورش و تربيت وجود ندارد، خاطر نشان كرد: در دانشگاه‌هاي سكولار جهان كه مسايل معنوي را از امور شخصي تلقي مي‌كنند و براي آن ارزشي قائل نيستند، نپرداختن به امور تربيتي و معنوي تعجبي ندارد، ولي كساني كه خود را پيرو كسي مي‌دانند كه فرموده «اني بعثت لاتمم مكارم الاخلاق» و رهرو كتابي هستند كه رستگاري انسان را در تزكيه نفس مي داند، اگر به مسايل اخلاقي و معنوي اهتمام نداشته باشند، بايد نسبت به ميزان پيروي‌شان از اين كتاب مقدس، پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) پرسش‌هاي اساسي پرسيده شود. 

 


وي با اشاره به آيه «لقد كان في رسول الله اسوه حسنه» گفت: اين الگوپذيري از پيامبر(ص) در يادگرفتن مفاهيم و جعل اصطلاحات نيست؛ بلكه تاثيرپذيري در رفتار، اخلاق و منش آن بزرگوار است.

 


آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به سيره علماي پيشين اظهار داشت: بزرگان گذشته به مساله تزكيه توجه خاصي داشتند و روابط استاد و شاگرد در گذشته به گونه‌اي بوده كه هدف از تزكيه در اين روابط تحقق پيدا مي‌كرد، ولي پس از اهتمام شديدي كه در كشور براي حذف مقوله دين از جامعه صورت گرفت، اين مساله كم رنگ شد

 


رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: ما به عنوان مسلماناني كه افتخار پيروي از ائمه(ع) را داريم و آنان را الگوي زندگي خود مي‌دانيم، وقتي رفتار خود را با سيره قطعي ائمه(ع) مقايسه مي‌كنيم، تفاوت بسياري مي‌بينيم.

 


وي با بيان اين كه اگر غيرشيعيان به منش ائمه(ع) پايبند باشند، ولي ما اينگونه نباشيم بايد شرمنده باشيم، خاطر نشان كرد:  براي مبارزه با مفاسد اجتماعي و گسترش اخلاق اسلامي در جامعه بايد در مرحله نخست طلاب و روحانيان به عنوان مربيان امور ديني و تربيتي بيش از ديگران از ارزش هاي اخلاقي و ديني بهره‌مند شوند و بدانند كه مربي نمي تواند خودش از آموزه هاي اخلاقي بي‌بهره باشد، ولي جامعه را مهذب كند.

 


آيت‌الله مصباح يزدي داشتن استاد، برنامه منسجم و مشوق را از مهمترين ابزار رسيدن به كمالات معنوي دانست و گفت: در تذكيه نفس آنچه مهم است تصميم قطعي در پيش گرفتن راهي است كه برگشت‌ناپذير باشد، هر چند در اين راه به آرامي گام برداشته شود.

 


وي در پايان رعايت اعتدال و مداومت و اهتمام قطعي به مساله تربيت و اخلاق اسلامي را بهترين راه براي رسيدن به تقوا و تزكيه عنوان كرد.



هشدار آيت الله مصباح درباره سير نزولي معنويت پس از 28 سال حکومت اسلامی 

آیا این به معنی شکست سیاستهای اسلامی کردن  بیشتر جامعه است؟