اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

احمدی نژاد: امسال سال توطئه دشمن است



______________________
مگر امسال سال نوآوری و شکوفایی نبود؟
______________________



ایسنا: دكتر احمدي‌نژاد در دور دوم سفر استاني به چهارمحال و بختياري در جمع مردم شهر كرد، هم‌چنين مردم اين شهر را داراي اراده‌هايي مستحكم و انديشه‌هايي بلند دانست و گفت: اين مردم براي ملت ايران هيچ‌گاه زحمتي نداشته‌اند و همواره پشتيبان صبور و مستحكم ملت ايران بوده‌اند. مردم اين ديار در پاكي و وفاداري از سرآمدان ملت ايران هستند و رشادت‌هايشان در جبهه‌هاي دفاع مقدس، برگ زرين افتخار اين ملت است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شخصيت حضرت امام (ره) گفت: در اين روزها سرزمين ايران مشحون از عطر و ياد امام است. سراسر زندگي امام (ره) درس است. او حقيقتا احياگر كرامت انساني و خداپرستي و عشق به انسان‌ها و شخصيت انساني در دوران معاصر است. امام (ره) يادآور همه‌ي خوبي‌ها و پيام‌آور انبياي الهي و صالحان و مجاهدان براي بشريت است و حق بزرگي بر گردن بشريت دارد؛ چون مسير زندگي بشر را به سمت كمال و قله‌هاي ارزشمند اصلاح كرد. اگر نهضت امام (ره) و پشتيباني شما ملت بزرگ از ايشان نبود، امروز بشريت در چنگال صهيونيسم و استكبار و ماده‌پرستي له شده بود و اثري از خوبي‌ها و جوانمردي‌ها و آزادگي و پاكي در جهان باقي نمي‌ماند.

رييس‌جمهور درباره‌ي علل موفقيت حضرت امام (ره) گفت: موفقيت حضرت امام (ره) را در دو جمله مي‌توان خلاصه كرد؛ او توكل به خدا داشت و كار را براي رضاي خدا و با اعتقاد به خدا انجام مي‌داد و در مسير خود استقامت و صبر و مقاومت مي‌كرد. زندگي امام (ره) از ابتدا همراه با سختي بود. پدرش در مبارزه با قدرت‌هاي فاسد به شهادت رسيده بود. همه‌ي زندگي امام، مبارزه‌ي همه‌جانبه با استبداد خشن و وابسته به بيگانه بود. هم‌چنين در دوراني كه صداها در سينه‌ها حبس و خفقان سنگين طاغوت حاكم بود و بسياري از مدعيان مبارزه و اهل قلم به سكوت و همراهي با استبداد كشانده شده بودند، امام فرياد زد و تبعيض و ناملايمات و زخم زبان‌ها را تحمل كرد و با توكل به خدا توانست مسير استقلال و آزادگي و خداپرستي ملت ايران را ادامه دهد.

وي در ادامه گفت: در آن زمان وقتي استكبار نتوانست از طريق هجمه‌ي نظامي و فتنه‌ي آتش‌بس و صلح‌طلبي و هم‌چنين تحريم اقتصادي و فشارهاي سنگين تبليغاتي در مقابل ملت ايران بايستد، در حالي كه بخش وسيعي از سرزمين‌هاي ايران در دست دشمن بود، به امام (ره) فشار آوردند كه دست از مقاومت بردارد، اما امام (ره) اعلام كرد كه سينه‌ي خود را براي سرنيزه‌هاي دشمنان آماده كرده است و هرگز با آنان سازش نخواهد كرد و ببينيد كه توكل و ايستادگي امام (ره) امروز به كجا رسيده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاري اجلاس فائو در ايتاليا گفت: رييس آن سه ماه قبل به من نامه نوشت و گفت براي كشاورزي و مسائل مربوط به غذا مي‌خواهيم جلسه تشكيل دهيم و شما هم بياييد كه من هم رفتم. در آن‌جا قريب به 800 خبرنگار از سراسر جهان آمده بودند و تمام آن‌ها به صورت يكپارچه منتظر اعلام نظرات ملت ايران بودند. وقتي نشست خبري داشتيم من يك ربع درباره‌ي امام (ره) و ويژگي‌هاي ايشان صحبت كردم و بر خلاف تصور، بسياري از خبرنگاران از اين مساله استقبال كردند. حتي بعضي از خبرنگاران بعد از جلسه آمدند و به ملت ايران ابراز محبت كردند و گفتند درست است كه ما الان در اروپا هستيم اما عاشق ملت ايرانيم.

وي افزود: هم‌چنين در اين سفر جلسه‌اي با اصحاب تجارت و صنعت داشتيم كه همه‌ي آن‌ها يكپارچه مي‌گفتند طرفدار و علاقه‌مند به همكاري با ملت ايرانند. هم‌چنين چند دانشمند فرصت گرفتند با من ملاقات داشته باشند. آن‌ها افرادي كامل با سن حدود 65 تا 70 سال و از استادان دانشگاه بودند و به من گفتند كه طرفدار ملت ايرانند و حرف ملت آنها نيز همان حرف ملت ايران است؛ اما چون صهيونيسم و فاسدها در آن‌جا سيطره دارند با تبليغ و زور و خفقان توانسته‌اند 30 درصد مردم را تحت تاثير قرار دهند، اما 70 درصد ملتشان با ماست، هرچند كه نمي‌توانند نظرات خود را بيان كنند و فضايي براي تبليغ ندارند.

احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سخنانش در جمع مردم شهركرد گفت: شما ملت ايران با همين نگاه و روش امام (ره) تا امروز و در ماجراي بسيار مهم و سرنوشت‌ساز هسته‌يي با توكل به خدا دست در دست هم پشت سر رهبري ايستاده‌ايد و به فضل خدا پيروزيد، دشمنان هم هيچ غلطي نمي‌تواند بكنند.

وي افزود: دشمنان در دو سه سال اخير تمام توان خود را به كار گرفته‌اند و با تبليغ، تخريب، صدور قطعنامه و تحريم سنگين و بي‌سابقه و بستن شريان‌هاي اقتصادي تلاش دارند تا شما ملت ايران را از مسير نوراني خود متوقف كنند، اما امروز تمام طرح‌هايشان شكست خورده است و ملت ايران از گردنه‌هاي سنگين عبور و بر بام هسته‌يي نشسته است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دشمنان مذبوحانه مي‌خواهند از ملت ما انتقام بگيرند، اظهار كرد: آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي وابسته به آن‌ها جلسه گذاشته‌ و اعلام كرده‌اند كه مي‌خواهند ملت ايران را بشكنند و براي رسيدن به اين هدف در تلاشند تا دولت برآمده از آراي ملت را بشكنند. آن‌ها طراحي‌هاي بچه‌گانه مي‌كنند. من چند روز پيش خبري شنيدم مبني بر اين‌كه در يزد نمك كمياب شده است. تعجب كردم، چرا كه ايران معدن نمك است و استان يزد به تنهايي مي‌تواند نمك كل كره‌ي زمين را تهيه كند. بعد شايعه كردند كه چاي ناياب شده است. قيمت آن به 25 تا 30 هزار تومان رسيده است. از وزير بازرگاني مساله را جويا شدم كه گفت آن‌قدر در انبارها چاي داريم كه امروز تنها تلاش مي‌كنيم چاي با كيفيت در اختيار مردم قرار دهيم؛ پس دشمنان اين بازي‌هاي ناجوانمردانه را راه انداخته‌اند. از سويي شايعه كرده‌اند كه قند و شكر ناياب شده است؛ در حالي كه تا يك ماه پيش انتقاد مي‌كردند چرا تمام انبارهاي ما از قند و شكر پر است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: امسال سال توطئه و طراحي‌هاي دشمن است. آن‌ها مي‌خواهند آخرين تيرهاي تركش خود را پرتاب كنند. آدم‌هاي خودخواه و زبون هم مي‌خواهند جيب‌هاي خود را پر كنند، اما بالاتر از همه‌ي اين‌ها دشمنان مي‌خواهند مقاومت و هوشمندي ملت ما را آزمايش كنند؛ اما همان‌طور كه ملت ما در 30 سال گذشته و به‌ويژه در دو سال و نيم گذشته ايستادگي كرده است، حسرت يك ذره پيروزي را بر دل دشمنان خواهد گذاشت و بدانيد كه تمام اين مشكلات را ملت ايران برطرف خواهد كرد و آن‌ها آرزوي پراكندن تفرقه و ياس را با خود به گور خواهند برد.

رييس‌جمهور گفت: آنها خيال مي‌كنند با فشار مي‌توانند اراده ملت ما را بشكنند اما ملت ايران موانع را از پيش روي خود خواهد برداشت و تمام مشكلاتي را كه بر او تحميل شده به فرصت تبديل خواهد كرد.

وي هم‌چنين گفت: در دوره‌اي كه ملت و دولت ايران مشغول مبارزه با استكبار و دشمنان بودند عده‌اي جا براي خود باز و در جاهايي نفوذ كرده‌اند و مي‌خواهند كارشكني كنند، اما ملت ما دست همه‌ي آنها را از سرزمين و اقتصاد ايران كوتاه خواهد كرد و مشكلات پيش پا افتاده‌اي را كه دشمنان ايجاد خواهند كرد، به فضل الهي حل خواهد كرد. آن‌ها خيال نكنند با اين بچه‌بازي‌ها مي‌توانند براي خود حاصلي به دست بياورند. ملت ايران متحد و يكدل ايستاده است و تا محو همه‌ي مظاهر ستم در دنيا و رسيدن به قله‌هاي عزت از پا نمي‌نشيند و با اين بازي‌ها هم چيزي عايد دشمنان نخواهد شد. ملت ايران هوشيارانه ايستاده است و مگر انقلاب و آرمان‌هاي انقلابي خود را از سر راه به دست آورده است كه چهار تا آدم جمع شوند و آمريكا هم خيال كند مي‌تواند كاري كند.

احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سخنان خود به رييس‌جمهور آمريكا اشاره كرد و گفت: بوش علاقه‌ي زيادي به ضربه زدن به ملت ايران دارد. او طراحي كرد و افغانستان را تصرف كرد، بعد عراق را گرفت و اعلام كرد كه گام سومش ايران است. هدف اصلي او ايران بود اما من خبرهاي موثقي دارم كه بوش وقتي در سفر خود به خاورميانه، طرح حمله به ايران را با فرماندهانش مطرح كرده بود با مخالفت شديد آنها مواجه شده و وقتي درخواست حمله‌ي هوايي به ايران و بمباران برخي شهرها را مطرح كرده و مخالفت فرماندهان خود را ديده، حتي نتوانسته آنها را براي تعرض هواپيماهاي آمريكايي بر فراز يكي از شهرهاي ايران و شكستن ديوار صوتي هم راضي كند و با ترس و لرز بغداد را ترك كرده و به استراليا رفته و در آن‌جا هم تا دو روز حتي نتوانسته درست حرف بزند. بوش اين روزها به فكر افتاده است و دوباره دارد رايزني مي‌كند، اما آرزو و حسرت گرفتن حتي يك نيشگون و زدن يك سقلمه به ايران را در دل خود نگه داشته است، در حالي كه دوره‌ي او به پايان رسيده و قادر نخواهد بود حتي به يك سانتيمتر از سرزمين ايران آسيب بزند.

وي گفت: اگر در دوران دفاع مقدس همه‌ي مردم ايران بايد به جبهه مي‌رفتند تا جلو حملات دشمن را بگيرند، امروز همين جوانان شهركرد به تنهايي قادرند دست دشمنان و احيانا كساني را كه مي‌خواهند به اين كشور هجمه‌اي داشته باشند قلم و او را پشيمان كنند.

احمدي‌نژاد افزود: دشمن تمام توان خود را به كار گرفته تا در عرصه‌ي هسته‌يي در برابر ملت ايران بايستد، اما به فضل الهي در عرصه‌ي هسته‌يي و تهديد نظامي به صورت مطلق شكست خورده است و حتي قدرت مانور ندارد. امروز عرصه‌ي سياسي و تبليغاتي جهان در اختيار ملت ايران است و ملت ايران پيرو پير جماران و خط ولايت است و آرزوي يك لبخند شيطاني را بر دل دشمنان خواهند گذاشت.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت اقتصادي استان چهارمحال و بختياري و هم‌چنين كشور گفت: دولت با تمام توان در ميدان است و در هفته‌ي اول تيرماه نيز درباره‌ي تحولات اقتصادي و كارهاي مهمي كه بايد انجام شود با ملت ايران سخن خواهم گفت.

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر خدمت‌رساني به مردم گفت: مسووليت‌هاي ما امروز فرصتي براي خدمت‌رساني به مردم است كه بزرگوارانه از سوي ملت در اختيار ما قرار داده شده است. مبادا كسي اين فرصت را كوچك بشمارد و آن را هدر دهد. بايد روحيه‌ي نوكري و همراهي با مردم موج بزند. هركس غير از اين بينديشد و رفتار كند جايگاهي كه در آن قرار دارد غصب شده است و او متعلق به ملت ايران نيست.

وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به مشكلات شهركرد گفت: در استان چهارمحال و بختياري، بيكاري 6 / 17 درصد است كه رقم بالايي در كشور محسوب مي‌شود و با وجود تمام تلاش‌هاي دولت اين درصد هم‌چنان بالاست، اما دولت تصميمات جديدي اتخاذ كرده است و در اين سفر آنها را اعلام مي‌كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين به آبرساني و ايجاد 200 هزار هكتار زمين كشاورزي جديد در اين استان اشاره و ابراز اميدواري كرد با همكاري مسوولان و مردم اين طرح كه بخش تامين آبش طراحي شده، هرچه زودتر به نتيجه برسد.

احمدي‌نژاد پس از سخنراني در جمع مردم، به كارخانه سيمان شهركرد رفت تا از آن بازديد كند

هیچ نظری موجود نیست: