اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ آبان ۳, پنجشنبه

انتخاب حق مردم است ولي هر منتخبي حق نيست

نماينده ولي فقيه در سپاه:/كامل/
ـ انتخاب حق مردم است ولي هر منتخبي حق نيست
ـ سپاه نقش موثري در افزايش حضور عموم مردم در انتخابات دارد

سرويس: سياسي
1386/08/02
10-24-2007
15:25:01
8608-01305: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - شهركرد
سرويس: سياسي

نمايندهي ولي فقيه در سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از 8 هزار تحليل‌گر سياسي، اقتصادي براي آگاهي بيشتر بسيجيان كشور استفاده مي‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين علي سعيدي طي سخناني در نهمين همايش استاني هاديان سياسي سپاه و بسيج در چهارمحال و بختياري افزود: بخش توجيه سياسي و افزايش قدرت تحليل و فهم سياسي در بين سپاه از جمله وظايف بسيار مهم حوزه نمايندگي ولايت فقيه بوده و هست كه ما براي اين امر داراي اراده قوي و شبكه‌ گسترده در سپاه و بسيج هستيم كه به امر و هدايت سياسي مي‌پردازند.

وي درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخاب و انتخابات به يك بنياد فكري ديني برمي‌گردد. انتخاب حق مردم است ولي هر منتخبي حق نيست و انتخاب مردم بايد در راستاي منتخب ذات باري‌تعالي باشد.

سعيدي ادامه داد: اسلاميت نظام و تداوم آن به راي هدفمند مردم در انتخابات بستگي دارد و از شخص رهبري تا يك دهدار در يك روستا در اسلامي كردن اين نظام وظيفه دارند.

نماينده ولي فقيه در سپاه درباره نقش نمايندگان و مديران در انتخابات گفت: در جاي جاي كشور مسوولين در محافل مختلف با اقشار مردم مراوده و صحبت دارند و مردم صحبت خدمتگزاران خود را قبول مي‌كنند.

وي به نقش سپاه پاسداران اشاره كرد و گفت: سپاه پاسداران نقش موثري در افزايش حضور عموم مردم در انتخابات همانند هفت دوره قبل دارد.

وي درباره شاخص‌هاي افراد اصلح در انتخابات گفت: ما با زباني رسا اعلام مي‌كنيم طرفدار افرادي متدين، اسلام‌مدار، انقلابي و كساني هستيم كه در مجلس ترجمان حرف‌هاي رهبري باشند.

وي گفت: شوراي نگهبان صالح را انتخاب مي‌كند ولي مردم بايد اصلح را انتخاب كنند.

نماينده‌ ولي فقيه در سپاه مهم‌ترين شاخصه سپاه پاسداران را تجلي معنويت در آن دانست و گفت: معنويت در نگرش، رفتار و مديريت اين نهاد بايد بروز و ظهور پيدا كند.

به گزارش ايسنا سعيدي افزود: معنويت يك مساله تلفيقي است و مهم‌ترين مولفه‌هاي آن عبارت از باور و اعتقاد حقيقي به ذات باريتعالي، تجلي اين باور در عملكرد ديني و التزام عملي به واجبات و محرمات، برخورداري از روحيه‌ شهادت‌طلبي و ايثارگري و برخورداري از ظرفيت انجام ماموريت در سخت‌ترين شرايط است كه اين مولفه‌ها هم عنصر بصيرت، معنويت و انگيزه متعالي و هم بعد ولايت‌مداري و تبعيت از سلسله مراتب و حركت در جهت معنويت را در برمي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: فراهم نمودن بخشي از اين حقيقت از جنبه ذهني و آموزشي از طريق نظام آموزشي و عقيدتي، بخشي از طريق هدايت سياسي و جريان‌شناسي با شبكه گسترده هاديان سياسي در سپاه و بخشي نيز از طريق مقوله‌هاي تربيتي از طريق حضور روحانيون وارسته در مجموعه فراهم مي‌شود.

وي افزود: در بعد الگوسازي، تجسمي از الگوهاي استاندارد شده‌ ديني را در سپاه ساخته و در بعد نظارتي نيز از برخي ناهنجاري‌ها و تخلفات جلوگيري مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: در سه دهه‌ اخير پس از پيروزي انقلاب با تغييرهاي بسياري در سطح جهان، منطقه و كشور روبه‌رو شده‌ايم؛ چراكه جنگ تحميلي حركت سازنده‌اي براي جامعه‌ ما بود.

وي " گسترش ماهواره و اينترنت و ورود در عرصه‌هاي سازندگي در كشور" را از متغيرهايي دانست كه مستلزم پيش‌بيني اهرم‌هايي براي جبران خلاء گذشته است.

سعيدي با بيان اين‌كه " هم‌اكنون سپاه هم از لحاظ بينش سياسي نسبت به دشمن خارجي و تحولات دروني كشور و هم از لحاظ رعايت استانداردها در وضعيت خوبي به سر مي‌برد" افزود: استانداردهاي ما در سپاه با استانداردهاي بيرون متفاوت است؛ چراكه نيروي پاسدار انقلاب بايد از دستاوردهاي بالايي برخوردار بوده و در همه‌ مسايل پيشتاز باشد. با اين حال ما قانع نيستيم و خود را براي برداشتن گام‌هاي بيشتر و فراتر آماده مي‌كنيم.

وي با تاكيد بر اجتنابب از فعاليت‌هاي سياسي در سپاه گفت: ورود نيروهاي مسلح به قلمرو احزاب، گروه‌ها و تشكل‌ها ممنوع است و هيچ‌يك از سازمان‌ها و احزاب حق ندارند، سپاه را مركز تحول خود قرار دهند در كنار اين‌كه سپاه براي پاسداري از انقلاب به وجود آمده و اين پاسداري از انقلاب انحصار به بخش نظامي ندارد.

وي تاكيد كرد: اگر در قضيه انتخابات سپاه مروج معيارها جهت ورود به عرصه‌ هدايت سياسي شد، تنها به بيان معيارها و شاخصه‌ها اكتفا مي‌كند و درصدد تهيه ليست برنمي‌آيد.

سعيدي با بيان اين‌كه " دفاع مقدس پتانسيل بالايي براي آسيب‌زدايي، افزايش معنويات و سازندگي در برداشت" افزود: امروز بايد در كشور فرآيندي را تعريف كنيم كه جايگزين آن دوران شود. يعني نظام آموزش عقيدتي ما بتواند روحيه‌ شهادت‌طلبي، فداكاري و ايثار را در نيروهاي ما تقويت كند.

نماينده ولي فقيه در سپاه ادامه داد: روحانيت ما در مجموعه‌ سپاه بايد ارزش‌هاي دفاع مقدس را به نسل دوم و سوم منتقل كند؛ به طوري كه به موازات متغيرهاي جامعه زمينه واكسينه كردن، تامين معنويت، ظرفيت پايداري، ايثار، گذشت و فداكاري را در مجموعه‌ سپاه تامين كند.

وي افزود: دستگاه تبليغي، عقيدتي و سياسي سپاه بايد اين ظرفيت را در خود داشته باشد و ايجاد كند كه بتواند خلائي كه در دفاع مقدس تامين مي‌شد را در روش جاري خود فراهم آورد.

وي به انجام فعاليت‌هاي تئوريك از طريق بازگو كردن و نوشتن آن‌چه در دفاع مقدس صورت گرفته چه در قالب نوشتاري و چه هنري اشاره كرد و افزود: مديران بايد در رفتارشان از شهيد همت، باكري، بروجردي و غيره و شاخصه‌هاي رفتاري و كرداري آن‌ها الگو بگيرند؛ چراكه بهترين شيوه‌ تربيت، تربيت الگويي است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم‌چنين در يك نشست مطبوعاتي گفت: نيروي زميني به لحاظ ظرفيت، توانايي، تخصص و تجهيزاتش و هم‌چنين نيروي مقاومت به لحاظ نيروي مردمي داراي توان و روحيه بالا، به ظرفيت مناسبي براي پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي تبديل شده‌اند و لازم و ملزوم يكديگرند و مي توانند به رسالت‌هاي متنوع سپاه جامه عمل بپوشانند.

به گزارش ايسنا سعيدي به " پيوستن گردان‌هاي عاشورا و الزهرا به نيروي زميني سپاه" اشاره كرد و افزود: تدبير فرمانده كل قوا در اين مقطع برقراري ارتباط تنگ‌تر بين نيروي زميني و نيروي مقاومت است، تا هم مجموعه عظيم نيروي مقاومت بتواند با ظرفيت بالايي وارد عمل شود و هم نيروي زميني بستر مناسبي را براي خدمت و مهارت‌افزايي نيروي مقاومت بدست آورد و در اين خصوص بيشتر ارتباط بين اين دو مدنظر است.

وي با بيان اين‌كه " به موازات بروز و ظهور ايفاي نقش فعال جمهوري اسلامي در عرصه منطقه خاورميانه ميزان دشمني آمريكا با نظام جمهوري اسلامي بيشتر شده ومي شود" خاطرنشان كرد: طرح خاورميانه بزرگ آمريكا كاملا شكست خورده و هم‌چنين آمريكا هزينه بسيار سنگيني براي حمايت از رژيم صهيونيستي در خاورميانه متحمل شده است.

وي افزود: حضور آمريكا در عراق براي تامين سوخت و نفت آمريكا و حمايت از رژيم صهيونيستي خاورميانه است و در كنار اين، جمهوري اسلامي در اوج اقتدار و قدرت، از يك ديپلماسي فعال و تهاجمي در منطقه برخوردار است.

سعيدي به " تاثيرات جمهوري اسلامي در جهان و حتي در حيات خلوت آمريكا يعني آمريكاي لاتين" اشاره كرد و ادامه داد: بيداري اسلامي روز به روز در سطح منطقه در حال گسترش است، به طوري كه آخرين ثمر آن پس از گذر 7 دهه از لائيسيته، دراختيار قرار دادن قوه مقننه و مجريه به اصولگرايان در يك جهش توسط مردم بود.

سعيدي سپاه پاسداران را نهادي قوي و نيرومند براي مقابله با هرگونه تهديد وخطر دانست و افزود: سپاه يعني 70 ميليون جمعيت. سپاه نهادي مردمي و وابسته به جامعه و برخاسته از مردم است و مردم روزانه نقش سپاه را در سازندگي، امنيت داخلي، سفرهاي خارجي، دفاع مقدس و ... مي بينند و لذا تهديدات آمريكا نمي‌تواند از محبوبيت سپاه بين مردم كم كند.

وي تصريح كرد: حضور بسيج در جاي جاي كشور در قالب 45 هزار پايگاه مقاومت و 4 هزار و پانصد حوزه مقاومت ظرفيت بالايي براي گسترش كارهاي فرهنگي است.

نماينده ولي فقيه در سپاه مطلوب‌ترين و گسترده‌ترين فعاليت بسيج در زمان صلح را انجام فعاليت فرهنگي در كنار سازندگي بهداشت و درمان و ديگر فعاليت‌ها دانست و افزود: انجام اين‌گونه فعاليت‌ها نيازمند هماهنگي بيشتر است.

وي از برگزاري رزمايش بزرگ ايران مقتدر، از مجموعه نيروي بسيج ادارات و كارخانجات به مدت سه روز در منطقه عمومي قم خبر داد و گفت: هدف از برگزاري اين رزمايش تبادل اطلاعات، توجيه مناسب نيروها و آماده‌سازي در جهت اقتدار افزايي است