اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

نطرات آیت الله مهدوی کنی

فرافکنی دردی ازمردم دوا نمی کند/ به فهرست اصولگرایان رای می دهم
آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر لزوم پذیرش مسوولیت و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، به مردم برای رای دادن به کاندیداهای اصولگرایان در دور دوم انتخابات توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی پیش از ظهر دیروز در گردهمایی بزرگ علما و ائمه جماعات تهران در مدرسه عالی شهید مطهری تاکید کرد که برای بیان حقایق نباید از احدی هراس داشت و بدون شک در این مسیر خدا هم یاور حق گویان خواهد بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به ائمه جماعات حاضر دراین مراسم افزود: هرچند که جامعه ما درحال حاضر با مشکلات فراوانی مواجه است اما وظیفه اصلی شما برادران حفظ فرهنگ جامعه است چرا که اگر این فرهنگ درست شود مشکلات مردم اعم از مشکلات اقتصادی هم رفع خواهد شد.

مهدوی کنی با اشاره به درگیریهای پراکنده و اتهامات متقابل بین دولت ومجلس درخصوص معضل گرانی، ادامه داد : درموضوع گرانی شاهد بودیم که دولت درمواردی تقصیرگرانی را متوجه مجلس می کرد و برخی اوقات هم عده ای از نمایندگان مجلس دولت را مقصر گرانی می دانستند اما به هرحال ما با این دعواها کاری نداریم و در آنها دخالت نمی کنیم. ما نماینده مردم و روحانیت هستیم و معتقدیم اگر بی فرهنگی و روحیه زیاده طلبی رفع شود بسیاری از مشکلات اقتصادی هم مرتفع خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز تعاریف اسلام از مفاهیمی چون کاسبی به فراموشی سپرده شده، گفت : به واقع تعریف اسلام از کاسبی کجا رفته است؟ ما باید بدانیم که اگر مردم بیاموزند که از زیاده طلبی دست بردارند بسیاری از مشکلات آنها رفع می شود و در این زمینه روحانیت مسئول است.

وی همچنین گفت: در زمینه مسائل فرهنگی نیز کم کاری شده و در این میان تقصیر بر گردن ماست و نباید آن را به گردن دیگران بیندازیم و برای تبرئه خود بگوییم دیگران مقصر هستند. حقیقت این است که مردم امروز خیلی حرف می شنوند اما مسئله تربیت و تبلیغ غیر از گفتار نیازمند عمل است و روحانیون ما باید جوانان را با قول و عمل بالا آورده و به مرحله بلوغ برسانند.


بنده به آقای احمدی نژاد گفتم که ما (روحانیت) را ابزار فرض نکنید. ما وعاظ سلاطین گذشته نیستیم و نباید از ما توقع مداحی داشته باشید. گرچه باید توجه کرد که در انتقادات نباید دولت را تضعیف کرد.
آیت الله مهدوی کنی

مهدوی کنی حضور ملت ایران در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به دیداری که اخیرا با دکتر احمدی نژاد داشته، افزود : بنده در این دیدار به آقای احمدی نژاد گفتم که ما (روحانیت) را ابزار فرض نکنید. ما وعاظ یا سلاطین گذشته نیستیم و نباید از ما توقع مداحی داشته باشید. اصلا روحانی ای که مداح صرف باشد روحانی نیست. چون ما در کشورمان خوبی مطلق نداریم، مدح مطلق هم نخواهیم داشت . گرچه باید توجه کرد که در انتقادات نباید دولت را تضعیف کرد.


این عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم بیان مشکلات و انتقاد از آنها به گونه ای که موجب اختلال در نظام اسلامی نشود تاکید کرد.

وی در خصوص افرادی که مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به آنها رای دهند، گفت : کاملا مشخص است که در انتخابات باید افراد اصلح را انتخاب کرد اما گاهی اوقات انسان ناگزیر است بر اصلح اصرار نداشته باشد. بر خلاف دفعات گذشته که بنده افراد اصلح را ازلیستهای مختلف انتخاب می کردم دراین انتخابات به دوستان گفتم که به هر30 نفر لیست اصولگرا یان رای خواهم داد هر چند که می دانستم خارج از این لیست هم افراد اصلح تر هستند.


تقاضای من این است که برای تحقق مجلسی بهتر و مانند مرحله اول به لیست 11 نفره اصولگرایان در تهران و سایر اصولگرایان در شهرستانها رای بدهید.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز

مهدوی کنی توضیح داد: درصورت انتخاب افراد اصلح خارج ازاین لیست جای یک نفر درمجلس خالی می شد و معلوم نبود چه کسی در آن جایگاه خواهد نشست. بنابراین هر چند که مردم آزاد و روحانیت آزادتر هستند اما تقاضای من این است که برای تحقق مجلسی بهتر به لیست 11 نفره اصولگرایان در تهران و سایر اصولگرایان در شهرستانها رای بدهید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی توصیه کرد ضمن عمل به شعارها و وعده هایی که در زمان تبلیغات خود داده اند در عمل گذشت داشته و به اصول اسلامی پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی مردم توسط مسئولان کشور، گفت : بنده در سخنرانی قبلی ام اشاره کردم که نباید مشکلات را به گردن دیگران انداخته یا فرافکنی کنیم. این حرفها دردی از مردم دوا نمی کند. شکی نیست که تقصیر گردن همه است و حال اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم همانطور که حضرت امام(ره) فرموده اند باید حل اصل مشکل باشد و این شدنی است.

مهدوی کنی ادامه داد : مردم اگر ببینند که مسئولانشان در مقام رفع مشکلات آن ها هستند و به وجود این مشکلات و اینکه برخی از آنها را خودشان ایجاد کرده اند اعتراف دارند کمی آرام خواهند شد.


این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خود را جزئی از انقلاب می داند و لذا از جمله منتقدان خارج از گود نیست، اظهار داشت: همه باید بپذیریم که مسوولیت حل چه مشکلات فرهنگی و چه مسائل اقتصادی مردم بر عهده ماست و در این خصوص نباید فرافکنی کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور و رد این استدلال که باید در امور فرهنگی رفع افسد به فاسد شود، افزود : بنده به وزیر ارشاد گفتم آیا شما تا کنون آمار گرفته اید که این فاسدهایی را که برای رفع افسدها به میدان آورده اید چقدر موثر بوده اند؟ او گفت: نه! گفتم خدا پدر شما را بیامرزد! پس حالا باید دید آیا با شعار و نمایش های رسانه ای می توان مشکلات را حل کرد یا خیر؟!

به گزارش خبرگزاری مهر ، مهدوی کنی با تاکید بر لزوم پیشگیری از اموری که مسائل مشتبه را مشروع جلوه می دهند، ادامه داد : باور کنید برای ما با این ریش سفید شایسته نیست که صدای آواز زنها را بشنویم. واقعا اینکه زنان در مراسمی به طور کر آواز بخوانند چه دردی از مثلا مسئله هسته ای ما دوا می کند؟

آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران و غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از چهره های شاخص اصولگرایان و منتخبان مردم در مجلس هشتم از حوزه انتخابیه تهران از جمله علیرضا زاکانی ، اسدالله بادامچیان، احمد توکلی،علی مطهری، پرویز سروری، الیاس نادران و جمعی دیگر از چهره ها در این مراسم حضور داشتند.

همه باید بپذیریم که مسوولیت حل چه مشکلات فرهنگی و چه مسائل اقتصادی مردم بر عهده ماست و در این خصوص نباید فرافکنی کرد



با هر راي مردم گلوله اي به قلب دشمن شليك مي شود

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، احمد جنتي در خطبه‌ دوم نماز جمعه اين هفته تهران با تبريك روز ارتش، از افتخار آفرينان ارتش جمهوري اسلامي ايران در دفاع از اسلام و انقلاب و ايران تقدير كرد.

وي با اشاره به توانمندي هاي ارتش در حراست از كشور بيان داشت: پيشرفت‌هاي عرصه دفاعي كشور مايه روشني و اميد مردم به نيروهاي رزمنده و ارتش است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ارتش سلحشور گفت: هر چه داريد از اسلام و انقلاب و امام و رهبري است؛اينها از شما حمايت كردند و به شما رهنمود دادند و شما هم به نظام و فرماندهي كل قوا و مردم وفاداري خود را نشان داديد.

جنتي با ياداوري دلاورمردي ها و شهامت ارتش در 8 سال دفاع مقدس به آنان گفت:توكل به خدا را در خودتان تقويت كنيد چرا كه اين مسئله موجب توانمندي شما خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ارتشيان سلحشور تاكيد كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران در آينده نه چندان دور از نظر مهارت و تجهيزات نظامي بايد، مجهزتر و آزموده‌تر از همه نيروهاي رزمي دنيا باشد تا كسي به فكر حمله به حريم جمهوري اسلامي نباشد.
جنتي ادامه داد: قدرتمندي ارتش جمهوري اسلامي بايد در حدي باشد كه از حريم اسلام و همه مسلمانان دنيا حمايت كند تا كسي حتي جرات نكند به فلسطين، عراق و افغانستان هجوم بياورد.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه از حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي تشكر كرد.
وي با اشاره به اهميت حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات نيز تصريح كرد: مردم در مرحله دوم اين انتخابات هم بايد با همان شور و شوق حضور داشته باشند.
جنتي با تاكيد مجدد بر اهميت رأي دادن در انتخايات خطاب به مردم گفت: بدانيد كه با هر راي شما ،گلوله‌اي به قلب دشمن شكليك مي‌شود.

امام جمعه موقت تهران، حضور در پاي صندوق هاي اخذ رأي را عبادت و عمل صالح توصيف كرد و افزود: راي دادن شما مردم كه دشمن را ناراحت و عصباني مي‌كند حكم عمل صالح است و ثواب دارد.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين به مردم گفت در انتخاب نمايندگان براي مجلس شوراي اسلامي، دقت نظر داشته باشيد تا افراد "اصلح" برگزيده شوند.

دبير شوراي نگهبان با تقبيح هرگونه تخلف انتخاباتي، به داوطلبان انتخابات هم متذكر شد كه در رقابت انتخاباتي، اخلاق اسلامي و ديني را رعايت كنند.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش به فرا رسيدن سالگرد واقعه طبس (5 ارديبهشت)اشاره كرد و گفت: اين از عنايت خداوند بود و هيچ كس باور نمي‌كرد كه باد و خاك و شن، بر سر دشمنان ريخته شود و دشمن با ذلت و خواري عقب نشيني كند.

جنتي در ادامه با محكوميت ساخت فيلم ضد اسلامي توسط يك نماينده هلندي،بيان داشت: اين كار يك نفر نيست،سياستي احمقانه بر ضد اسلام است كه از سوي آمريكا و اروپا نشات مي‌گيرد، بحمدالله به ضرر خودشان تمام مي‌شود.

خطيب نماز جمعه تهران از همه علماي اسلامي خواست در برابر شيطنت‌هاي دشمنان عليه مقدسات اسلام مقابله كنند و عكسل العمل‌ نشان دهند.

جنتي در ادامه با اشاره به وضعيت دلخراش مردم مسلمان عراق كه تخت اشغال آمريكايي‌ها و هم پيمانانش قرار دارد،گفت: سرنوشت و آينده عراق نيازمند هوشياري مردم و دولت اين كشور است.همه اقوام و مذاهب عراقي بدانند كه دشمن اصلي آنان اشغالگران هستند.
وي خواستار بسيج همه نيروهاي عراقي عليه اشغالگران شد و بار ديگر تاكيد كرد:كشت و كشتار داخلي عراق به نفع آمريكا است و نبايد نيروهاي داخلي اين كشور چنين اجازه‌اي را به اشغالگران بدهند.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين بر توقف هر چه سريع‌تر كشتار مردم عراق توسط اشغالگران شد.

جنتي با اشاره به نامگذاري امسال به اسم "نوآوري و شكوفايي" تاكيد كرد: مخاطب "نوآوري" در ميان مسئولان و مقامات و هر كسي كه شاني دارد گسترده است و بايد زمينه را براي شكوفايي خلاقيت ها بيش از پيش فراهم كنيم.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: متاسفانه پيگيري و اجراي هر چه بهتر اين عناوين، متولي خاصي ندارد و بايد براي آينده فكري كرد.
جنتي در آغاز خطبه دوم همچنين سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه و انفجار اخير در شيراز را تسليت گفت.

وي با تاكيد بر ضرورت بررسي علل وقوع اين انفجار،گفت: مطمئناً اين اتفاق ناشي از سهل انگاري بوده كه شبيه آن نيز در گذشته در مسجد ارك تهران رخ داد.

خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول اين هفته نماز جمعه تهران به بحث و بررسي پيرامون سيره و سنت پيامبر عظيم الشان اسلام ، حضرت محمد(ص ) پرداخت.

وي با ياداوري محاصره شدن حضرت رسول (ص ) درشعب حضرت ابيطالب (ع ) در دره‌اي توسط قريش، گفت : طي سه سال زندگي سخت و پرمخاطره پيامبر(ص )، سرانجام به فرمان خداوند متعال ، رسول خدا از اين وضعيت رهايي يافت .


جنتي ، در اين زمينه ، فداكاري‌ها، ايثارگري‌ها و از خود گذشتگي‌هاي حضرت علي بن ابيطالب (ع ) و ياران او و رهايي حضرت رسول (ص ) از اين وضع خطرناك را تشريح كرد و گفت: تمامي اين اقدامات با خواست و اراده خدا صورت گرفت.