اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

نمايندگاني انتخاب شوند كه راه را براي خدمت دولت هموارتر كنند

رهبر معظم انقلاب اسلامي:

نمايندگاني انتخاب شوند كه راه را براي خدمت دولت هموارتر كنند

خبرگزاري فارس: حضرت آيت الله خامنه‌اي ايجاد ترديد در مردم در زمينه خدمات بزرگ دولت و مجلس، را از اهداف تبليغاتِي بيگانگان دانسته و تأكيد كردند: مردم نمايندگاني را انتخاب كنند كه داراي مرزبندي روشن و مشخص با دشمنان باشند و راه را براي خدمت بيشتر دولت پرتلاش و خدمتگزار كنوني، هموارتر كنند.

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي امروز چهارشنبه در ديدار قشرهايي از مردم شهرهاي مختلف كشور، جمعي از عشاير سراسر ايران، شماري از خانواده هاي معظم شهدا و تعدادي از كاروانهاي راهيان نور با اشاره به مخالفت استكبار با «برگزاري انتخابات در ايران، حضور مردم در آن و انتخاب نمايندگان اصلح»، علت اصلي تلاش بي‌وقفه و گسترده تبليغاتي – سياسي بيگانگان را براي جلوگيري از حضور پرشور ملت در انتخابات 24 اسفند، دشمني زورگويان جهاني با اسلام و جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: آنان درك كرده‌اند كه ملت بزرگ ايران، ميدان‌دار و پرچم دار روند بيداري و اقتدار امت اسلامي است به همين علت با هر مسئله‌اي كه زمينه ساز «عزت و رفاه و پيشرفتِ ايران و ايراني» باشد مخالفند.
ايشان افزودند: بنده با اطمينان كامل تأكيد مي‌كنم كه انتخاباتي كه تاكنون انجام شده، صحيح و درست بوده و انتخابات روز جمعه نيز همينگونه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري سخنان اخير مقامات آمريكايي مبني بر صدور قطعنامه ضد ايراني براي جلوگيري از شركت مردم در انتخابات مجلس افزودند: كساني كه مدعي دموكراسي هستند به صراحت با دموكراسي و انتخابات در ايران دشمني مي‌كنند چرا كه مي دانند مردمسالاريِ نظام اسلامي زمينه ساز قدرت و پيشرفت ملت ايران است، اما مردم آگاه و شجاع ايران، همچون همه رويدادهاي مهم پس از انقلاب، اين بار نيز پرشورتر از گذشته در انتخابات شركت مي كنند و نقشه هاي زورگويان بين المللي را «براي تضعيف نظام اسلامي و افزايش فشار به ايران»، خنثي خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامي ايجاد ترديد در مردم ايران را در زمينه خدمات بزرگ دولت و مجلس، يكي ديگر از اهداف تبليغاتِ سياسي بيگانگان دانستند و افزودند: مخالفان حضور ملت ايران در صحنه، در صددند درباره آزاد بودن و صحت و سلامت انتخابات ترديد ايجاد كنند اما بنده با اطمينان كامل تأكيد مي‌كنم كه انتخاباتي كه تاكنون انجام شده، صحيح و درست بوده و انتخابات روز جمعه نيز همينگونه خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، مهمترين مسئله در انتخابات مجلس هشتم را ضرورت «حضور گسترده‌ي» مردم خواندند و خاطرنشان كردند: اين حضورِ تعيين كننده، در «30 سال اخير» همواره مايه قدرت بيشتر كشور و دولت بوده و روز به روز، آرمانها و ارزشهاي انقلاب را زنده تر كرده است.
ايشان استحكام ايمان و ديانت را در دلهاي آحاد مردم، از مهمترين ارزشهاي انقلاب خواندند و افزودند: عدالت اجتماعي – مبارزه با فساد – مردم سالاري ديني – تحميل نكردن «آراي فردي، حزبي، دولتي و غيره»، به ملت و آزادي انتخاب مردم در چارچوب مقررات اسلامي از جمله­ي ارزشها و مباني انقلاب است و مجلس هشتم نيز به ياري پروردگار و همت و دقت مردم با توجه به همين ارزشها شكل خواهد گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عملكرد متفاوت دوره هاي مختلف مجلس، درباره مسائل گوناگون از جمله انرژي هسته اي، ضرورت تأمل و تدبر مردم در انتخاب نامزدهاي اصلح را خاطرنشان كردند و افزودند: آحاد مردم با هوشياري، تحقيق و مراجعه به افراد «خبره، مطلع و مطمئن» نمايندگاني متدين – امين - طرفدار عدالت – مخالف با فساد – طرفدار محرومان - پايبند به خط امام و طرفدار ارزشها و مباني اسلامي به مجلس بفرستند و به كساني رأي دهند كه با افكار و اهداف دشمنان داراي مرزبندي روشن و مشخص هستند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه اصل شركت در انتخابات را داراي ثواب الهي دانستند و افزودند: البته دقت و تشخيص درست، اجر ثواب مضاعف را در پي خواهد داشت.
ايشان، ‌ابراز حساسيت مكرر مقامات امريكايي را درباره انتخابات مجلس هشتم، از نشانه هاي ناداني آنها برشمردند و افزودند: اين مسئله موجب شده كه ملتهاي مسلمان، با حساسيت بيشتري انتخابات ايران را پيگيري كنند تا ببينند ملت ايران چگونه وارد اين عرصه بزرگ مي شود و چه كساني را انتخاب مي كند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با يادآوري سخنان امام خميني (ره) مبني بر نترسيدن از دشنام و اخم دشمن، افزودند: امام بزرگوار معتقد بود دشمنان ملت، بي جهت و بدون هدف از كسي تعريف نمي كنند و ملت هوشيار ايران، اين سخن امام را همواره در خاطر دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ضرورت مرزبندي روشن مجموعه هاي سياسي با بيگانگان خاطرنشان كردند: خوشبختانه بجز اقليتي كوچك، مجموعه هاي سياسي كشور درباره مباني اسلام و انقلاب اتفاق نظر دارند اما در مقابل دشمن، بايد رودربايستي و ملاحظه را كاملاً كنار گذاشت و با روشن كردن مرزها، فقط ملاحظه خدا و ملت را كرد و اين، يك شاخص است.
ايشان افزودند: مردم در انتخاب نمايندگان مجلس اين شاخص را نيز در نظر خواهند گرفت تا به ياري پروردگار و در پرتو «شور و شوق» و شركت عمومي مردم، مجلس هشتم يكسره يا با اكثريتي قاطع، تبلور و تجسم واقعي آرمانهاي ملت و ارزشهاي اسلام و انقلاب شود و ضمن اداي وظايف گسترده و سنگين قانونگذاري و نظارت، راه را براي خدمت بيشتر دولت پرتلاش و خدمتگزار كنوني، هموارتر كند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، با تبريك حلول ماه مبارك ربيع الاول ، ماه ولادت و هجرت نبي مكرم اسلام ، سراسر زندگي پيامبر اعظم را الهام بخش، درس آموز و نشاط آفرين خواندند و تصريح كردند: اگر مسلمانان در اين گنجينه نهفته، تدبر و تأمل كنند و به سيره و درسهاي قولي و عملي پيامبر اسلام پايبند باشند، امت اسلامي به چنان موقعيتي در جهان مي رسد كه هيچ قدرتي توان زورگويي به مسلمانان و تهديد آنان را نداشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به صف آرايي علني و صريح صهيونيستها و دولتهاي زير نفوذ آنان در مقابل اسلام و حملات سازمان يافته به شخصيت نبي مكرم اسلام خاطر نشان كردند: نظام سلطه از توجه ملتهاي مسلمان به تعاليم پيامبر اعظم و نتيجه طبيعي آن يعني بيداري امت اسلامي و قدرت گرفتن جامعه يك ميليارد و پانصد ميليوني مسلمانان وحشت دارد بهمين علت پيامبر خاتم و رحمه للعالمين را آماج حملات تبليغاتي خود قرار داده است.
ايشان جمهوري اسلامي ايران را پرچمدار اسلام و عمل به تعاليم پيامبر برشمردند و تصريح كردند:‌ حقوق بشر، دموكراسي و انرژي هسته اي بهانه هاي آمريكا براي فشار به ايران است اما مردم جهان ماهيت حقيقي دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي را درك كرده اند و با مشاهده فجايع غزه، فلسطين و عراق، امريكا و اسرائيل را بزرگترين دشمنان بشر مي دانند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مخالفت رسمي رئيس جمهور امريكا با قانون منع شكنجه افزودند: مدعيان دفاع از حقوق بشر، رسماً پرچمدار شكنجه و شكنجه گري شده اند و همين واقعيات باعث شده است كه شعار مرگ بر امريكا كه روزي فقط از ايران شنيده مي شد امروز به شعار مشترك ملتهاي مسلمان و بسياري از ملتهاي غيرمسلمان تبديل شود.
انتهاي پيام/