اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

اگر دست ولایی امام زمان(ع) نبود، این دولت از پای در می‌آمد

حجت‌الاسلام صدیقی در گفتگو با رجانیوز

اگر دست ولایي و تصرفات ولایی امام زمان(ع) نبود، در داخل و خارج با این همه دشمن که با سرسختی و امکانات و ابزار فراوان در حال مبارزه هستند، باید از پای در می آمد ولی دستی ولایی این ملت، دولت و رهبر را نگه داشته است.


حجت الاسلام کاظم صديقي در گفتگو با رجانيوز، خاطرنشان کرد: به یمن قدم امام عصر ارواحنا فداه نه تنها انسانها فیض می گیرند و زندگیشان را ادامه می دهند، بلکه ذرات خاک، کرات افلاک، ملائک عالم بالا، عوالم امکان و ماورای آن، در تمام آنات از امام زمان ارتزاق می کنند و همه میهمان حضرت حجت(عج) هستند.


سرپرست حوزه علمیه امام خمینی ادامه داد: اگر کسی بگوید گوشه ای از عالم تحت تدبیر خدا نیست، مشرک است و بوی ارتداد و کفر می دهد. وجود مقدس امام عصر(عج) هم خلیفة الله علی الاطلاق و نماینده خدا بر کائنات است. اگر خداوند عالم را ربوبیت می کند، مدبرات عالم هم دست اندرکار هستند. مجاری فیض خدا، همه شب قدر از امام زمان(عج) دستور می گیرند. ملائکه باران، ملائکه آفتاب، ملائکه بادها، ملائکه روزیها همه و همه شب قدر بر امام زمان نازل می شوند و حضرت برنامه سالانه را تدبیر می کنند و با توشیح ایشان به اجرا گذاشته می شود.


وی اضافه کرد: بر اساس ملاکات قرآنی، حدیثی و عرفانی، امام عصر(ع) بر تمام کائنات اشراف دارند و همه امور زیر نظر ایشان است. کسی نگوید اگر اینطور است چرا امام زمان(عج) کفار را قلع و قمع نمی کند. حضرت به موقع بناست اقدام کند ولی برای اینکه امتحان تکمیل شود، هروقت خداوند مأموریت دهد، این فعل تحقق می یابد.


این استاد اخلاق مشهور تهران افزود: آنچه که مسلم است، انقلاب ما با عنایت امام عصر(ع) به سامان رسید. جنگ ما با عنایت امام زمان(عج) پیروز شد. فتنه های داخل مملکت که کمترین معونه و هزینه را برای نظام و دولت داشت، با توجهات حضرت خنثی شد و به رهبری رسیدن حضرت آیت الله خامنه ای که پیش بینی نشده بود و هرگز مقدمه ای نداشت ولی ذخیره الهی بود و عنایت و تصرف ولایی امام زمان بود که اینطور خداوند متعال ایشان را در دلها جا انداخت و رهبری ایشان اینگونه تثبیت ومقبول شد.


وی با بیان اینکه در بسیاری از امور انسان دست امام زمان(عج) را به وضوح می بیند، گفت: از جمله در جریان تهاجم نظامی امریکا در طبس که آنجا ما نبودیم و چشمان انقلابی ما ندید اما آن چشم بیداری که بایستی ببیند، دید.


صدیقی با عنوان این مطلب که امام زمان "عین الله الناظرة و اذن الله الواعیة" است و قطعاً عنایت حضرت بود که کار آمریکاییها را تمام کرد و رسوایی و ذلت و بدبختی را با خود بردند، تأکید کرد: در این مسافرت آقای احمدی نژاد به امریکا و برخورد با وی در دانشگاه کلمبیا و همچنین سخنان او در سازمان ملل نیز همین دست وجود داشت. آن حجم از توطئه های همه جانبه را برای او از قبل تدارک دیده بودند و در دانشگاه، در یک جو کاملاً مخالف به "هو" کردن وی مبادرت کردند تا او را تضعیف کنند اما قضیه برعکس شد، آیا اینها تدبیر امام زمان(عج) نیست؟ کسی تردید بر اینها دارد؟ یعنی امام زمان را دارای علم مطلق به تمام کائنات نمی بینند؟ یعنی تصرفات ولایی ایشان ناشی از همان ربوبیت خداوند نیست؟ اگر کسی که اینها را انکار کند، باید در خداشناسی، پیغمبرشناسی و امام شناسی او تردید کرد.


وی با اشاره به آیه "و سیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون"، افزود: کردار بشر را هم خدا می بیند، هم پیغمبر و هم مؤمنون که همان ائمه اطهار(ع) هستند. با توجه به این آیه و آیه های دیگر و این جمله خواجه نصیر طوسی که "بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء"، به یمن قدومش همه عالم روزی می برند و به وجود او زمین و آسمان تثبیت شده است. وجود او لطف و تصرف او لطف دیگری است. امام زمان تصرفات تکوینی دارند. که ما مصادیق آن را در موارد مختلف مشاهده کرده ایم.


این استاد حوزه های علمیه گفت: این دولت با خطرپذیری هایی که کرده، اگر دست ولایي و تصرفات ولایی امام زمان(ع) نبود، در داخل و خارج با این همه دشمن که با سرسختی و امکانات و ابزار فراوان در حال مبارزه هستند، باید از پای در می آمد ولی دستی ولایی این ملت، دولت و رهبر را نگه داشته است و همه بلاتردید با نظارت مستقیم خلیفة الله علی الاطلاق، صاحب ولایت مطلقه کلیه الهیه که بر کرسی کن فیکون نشسته است، اداره می شود و هرچه که او بخواهد خدا هم آن را انجام می دهد که او ظرف مشیت پروردگار متعال است.


وی تصریح کرد: ما هیچ تردیدی در این حقایق شیعی نداریم، اگر برای دیگران یک امر ذهنی و افسانه است، برای ما عقیده، دین ، باور و تجربه است.


صدیقی با اشاره به عقاید مسیحیت صهیونیسم مبنی بر نزدیک بودن ظهور مسیح(ع) از منطقه فلسطین اضافه کرد: این لشکرکشی ها به منطقه براساس تحلیل های خودشان برای پیشگیری از اتفاقات بعدی است اما با دست خود ناخواسته جریان ظهور را تسریع می کنند و اینها حرف هایی است که از زبان خودشان و در فیلم های خودشان آمده است. دنیا خودش در آستانه یک تحول و آماده پذیرش حوادث بعدی است.


وی ادامه داد: همیشه فشارها مقدمه گشایشات بوده است. امیرمؤمنان(ع) می فرماید: "عند تناهي الشدة تكون الفرجة"، هروقت دیدید از هر طرف هجوم ها آمد و راه ها بسته شد، یک انفجار نوری در پیش دارید. مقاومت کنید، تسلیم نشوید، با فشارها خودتان را نابوده شده ندانید که مقدمه پیروزی است. وهابی ها، صهیونیستها، مسیحیان تندرو تبلیغات منفی می کنند، گروه های سیاسی حرفهایی می زنند، بنا نیست ما وقت خودمان را برای این حرفها تلف کنیم، کار خودمان را زیر سایه امام زمان(ع) می کنیم. بیکار هم ننشسته ایم که همه چیز را حواله کنیم به اینکه نباید کاری کنیم و امام زمان(ع) باید درست کند.


این استاد حوزه های علمیه در پایان تأکید کرد: ما عقیده داریم امام زمان(ع) تشریف می آورند و عقیده داریم که حضرت ما را کمک کردند که این انقلاب پیروز شد و این جنگ پیروز شد و این حکومت، حکومت دینی محض شد و چون عقیده داریم به کمک امام زمان(ع) این کارها صورت گرفته ما هم حضرت را کمک می کنیم. لحظه ای هم بیکار نمی نشینیم و با اتکال به عنایت ولی عصر(عج) همیشه سرحالیم.