اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

علی کردان: بعد از آنکه آیت الله بهجت اعلام کردند جواب استخاره با قرآن در مورد وزارت مثبت است، وزارت کشور را پذیرفتم

آيت‌الله بهجت در ديدار با وزير كشور:

خداوند حافظ دين و اين نظام است

خبرگزاري فارس: علي كردان وزير كشور امروز در سفر به قم با حضرت آيت‌الله بهجت از مراجع عظام تقليد ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله بهجت در اين ديدار، مسئوليت‌ها را امانتي در نزد مسئولان دانست و خطاب به وزير كشور تأكيد كرد: تمامي همت خود را مصروف خدمت به مردم كنيد و از اين فرصت كه در اختيار شما قرار داده شده است براي حل مشكلات مردم و ترويج احكام الهي و جلوگيري از بروز معاصي در جامعه به كار گيريد.
آيت‌الله بهجت با تأكيد بر ناظر بودن خداوند بر تمامي اعمال و رفتارها افزود:‌ از خداوند بخواهيد عملكردتان به‌گونه‌اي باشد كه در پايان مسئوليت احساس پشيماني نداشته باشيد.
اين مرجع تقليد خطاب به وزير كشور توصيه كرد: در تمامي كارهاي خود به تقويت رابطه خود و خدا اهتمام داشته باشيد و از اذكار براي حل مشكلات استمداد نماييد.
حضرت آيت‌الله بهجت در ادامه افزود: مسئولان در كارها و مشكلات به خدا توكل كنند و از او استمداد طلب نمايند. خداوند حافظ دين و اين نظام است و كاري از دشمنان ساخته نيست.
وزير كشور در اين ديدار گزارش كوتاهي از جهت‌گيري‌هاي وزارت كشور و مشكلات آينده به ايشان ارائه كرد و گفت: وقتي پيشنهاد پذيرش مسئوليت وزارت كشور به من شد بنده قبول آن را مشروط به مثبت بودن استخاره قرآن از سوي حضرتعالي كردم و پاسخ شما به درخواست استخاره براي قبول مسئوليت اين بود كه قبول مسئوليت از سوي بنده به نفع كشور مي‌باشد و پس از آن من اعلام آمادگي كردم و اكنون هم خود را نيازمند راهنمايي و دعاي خير شما مي‌دانم.
وزير كشور تصميم دارد طي روزهاي آينده با ساير مراجع تقليد ديدار و گفت‌وگو كند. 

آيت‌الله سبحاني: شعار کنترل جمعيت را جمع کنيم

آيت‌الله ‌العظمي سبحاني گفت: چنانچه معتقد باشيم خداوند هر کس را آفريده روزي خواهد داد، بايد شعار کنترل نسل را جمع کنيم زيرا اين شعار به مصلحت مملکت نيست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين استاد حوزه در سلسله مباحث تفسير قرآن کريم اظهار داشت: نگراني‌هاي مردمي يکي از مشکلات مردم است که آينده آنان از نظر مادي يا معنوي چگونه خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: مسئله خونريزي‌ها و جنگ‌ها، از نگراني‌هاي بزرگ آينده بشر امروزي است، زيرا بشر روز به روز براي نابود کردن و نابود شدن مجهزتر مي‌شود.

اين استاد حوزه افزود: به علت بيماري‌هاي رواني مسئله روان پزشکي امروز رواج پيدا کرده و در کشورهاي صنعتي بيماري‌هاي رواني بيشتر از جسمي است.

سبحاني با اشاره به اين‌که مردم در ماديات غرق شده‌اند، گفت: اگر جنگ جهاني سوم رخ دهد تمدن از بين خواهد رفت و بشر به حالت نخستين خود باز خواهد گشت.

وي با اشاره به آيه 28و 29 سوره رعد تصريح کرد: اگر به ياد خدا باشيم و خدا را در دل باور داشته باشيم، بلاها براي ما مشکل ساز نخواهد بود و خداوند آينده را تامين و گذشته را خواهد بخشيد.

اين استاد حوزه خاطرنشان کرد: برخي از بيماري‌هاي جسمي، مولود نگراني‌هاي روحي است و 99 درصد کساني که خودکشي مي‌کنند به علت ضعف يا عدم ايمان است.

وي با استفاده از آيات قرآن کريم امنيت روحي و اجتماعي را از آن مومنان بيان کرد و تصريح کرد: مدينه فاضله‌اي‌که افلاطون بيان مي‌کنند خيالي است و واقعيتش آن چيزي است که انبياء و اوليا آورده‌اند.

سبحاني گفت: طلاب و روحانيون در مقابل اخلاق، ايمان و دين مردم مسئول هستند و نبايد بي‌تفاوت از کنار مسايل عبور كنند.