اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ شهریور ۵, سه‌شنبه

پروفسور! کردان (وزیر نشاط کشور): دولت سهمي در افزايش تورم موجود ندارد

وزير كشور:

دولت سهمي در افزايش تورم موجود ندارد

خبرگزاري فارس: وزير كشور گفت:تصميمات دولت مطلقاً به تورم نمي انجامد و افزايش تورم در حال حاضر نتيجه تورم جهاني، تورم انباشته قبلي و تورم انتظاري در جامعه است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور علي كردان، وزير كشور كه روز دوشنبه در نشست مشترك شوراي معاونين وزارت كشور با مسئولان استان خوزستان سخن مي گفت، با اشاره به اينكه كه دولت سهم خودش را در ايجاد تورم صفر كرده است، تصريح كرد: تصميمات دولت مطلقاً به تورم نمي انجامد و افزايش تورم در حال حاضر نتيجه تورم جهاني، تورم انباشته قبلي و تورم انتظاري در جامعه است.
كردان اضافه كرد: استانداران بايد سيستم بانكي را فعال نگه داشته و مراقبت لازم را داشته باشند، ماهم در مركز به دنبال رفع نقاط ضعف سيستم بانكي و حل مشكلات آن هستيم.
وزير كشور در ادامه سخنانش يكي از اصلي ترين مسائل نيازمند پيگيري در استان خوزستان را مساله سرمايه گذاري بخش خصوصي در جهت اجراي اصل 44 قانون اساسي دانست و به استاندار خوزستان تاكيد كرد: سازماني در استانداري تعريف شود تا مسؤوليت هدايت و ارائه مشاوره كارشناسي به سرمايه گذاران و اخذ مجوز به نيابت از آنها را تقبل نمايد.
وي با اشاره به مشكلاتي كه در زمينه اخذ مجوز فراروي مردم قرار دارد، تاكيد كرد: دولت بايد به عنوان كارگزار سرمايه گذار تا مرحله اخذ مجوز با سرمايه گذاران همراهي و همكاري نمايد.
وي با بيان اينكه اعتماد رهبري بار مسؤوليت اعضاي كابينه را همچنان سنگين كرده، افزود: اگر بعضي فكر مي كردند بين 14 تا 16 ساعت كار مفيد فائده باشد، اين لطف كريمانه ايشان مسؤوليت را براي اعضاي كابينه مضاعف كرده و مسؤولان هر چه در بضاعت دارند، بايد به ميدان بياورند و از آنچه غير كار است صرف نظر كنند.
وي اظهار اميدواري كرد كه وزارت كشور بتواند در حد مقدور و به نحو مطلوب پاسخ گوي لطف عظيم ايشان در طي هفته دولت تا پايان كار دولت نهم باشد.
وزير كشور در بخشي از سخنانش با اشاره به اين كه يكي از مواردي كه در كشور كمتر مورد توجه قرار گرفته، ايجاد نشاط ملي است، گفت: مردم نيازمند نشاط ملي هستند و وظيفه حاكميت نيز ايجاد قالب هاي مقتضي در چارچوب شرع براي ايجاد نشاط ملي است.
وي خاطرنشان كرد كه مردم ايران خواهان نشاطي هستند كه با موازين شرع و اسلام هم خواني داشته باشد.
كردان تأكيد كرد: اين نشاط با برپايي مراسم جشن و نمايش فيلم و.... تأمين نمي شود بلكه نشاط ملي عمدتاً با رفع نيازها و حاجات مردم تأمين مي شود.
وزيركشور با تبريك روز كارمند به تمامي كارمندان و كاركنان دولت گفت: اظهار خادم بودن خود را در روز كارمند به اطلاع همه همكارانم در سراسر كشور مي رسانم. يك خادم به وزارت كشور آمده تا در سطح كشور و در ميان همكاران خود نشاط ايجاد كند.
علي كردان در بخشي ديگر از سخنانش با تاكيد بر ضرورت جهت گيري سيستم بانكي كشور به سوي رفع مشكلات مردم گفت: سيستم بانكي كشور بايد در جهت ارائه خدمات تعريف شود.
كردان با اشاره به 3 خواسته اخير خود از استانداران مبني بر ارتقاي علاقمندي مردم به نظام و دولت ، ارتقاي ضريب سلامت و كاهش ضريب فساد و ارتقاي درآمد سرانه مردم گفت: معتقدم كه چون انسان خليفه خداوند بر روي زمين است، چنانچه اراده اش منشعب از اراده الهي باشد، هر كاري را مي تواند انجام دهد زيرا اين توانايي به او داده شده است.
وزير كشور سپس با اشاره به اين كه مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس حجم عظيمي از مشكلات را تحمل كردند، گفت: مردم خوزستان ثابت كردند كه در خط مقدم اثبات اراده ايرانيان قرار دارند و تحت هيچ شرايطي اين اراده را وا نمي گذارند.
وي تاكيد كرد: به عنوان شهروند ايراني و وزير كشور وظيفه شرعي خود مي دانم كه از پاسداران اراده جمهوري اسلامي در خوزستان تشكر كنم.
وي همچنين گفت: عمده دعواهاي ايران و غرب بر روي تاكيد ايران بر اسلام و تاكيد غرب بر اومانيسم است و مسائل ديگر در حاشيه اين تقابل و تعارض قرار دارد.
كردان افزود: به طور قطع و يقين بدانيم تا روزي كه بخواهيم كشور را بر پايه توحيد و شريعت اسلامي اداره كنيم، دخالت هاي آنان ادامه خواهد داشت چرا كه آنها دنبال اين هستند كه اراده ايرانيان را نسبت به توحيد و شريعت سست كنند.
وزير كشور در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به وجود بيش از 5/1 ميليون جوان در استان خوزستان گفت: وجود اين تعداد جوان به معناي وجود 5/1 ميليون فرصت در خوزستان است كه بايد براي اين فرصت ها برنامه ريزي كرد.
وي همچنين مسؤوليت را همراه با محروميت تعريف كرد و گفت: مسؤولان بايد بدانند كه با پذيرش مسؤوليت محروميت ها را نيز پذيرا شده اند چون مسؤوليت يعني محروميت و مسؤوليت با محروميت همراه است.
وي افزود: مردم بايد به طور واضح ببينند كه تفاوتي بين سطح زندگي مسؤولان و مردم وجود ندارد و مسؤولان نيز همانند و هم پايه مردم زندگي مي كنند.
وزير كشور در پايان از استاندار خوزستان خواست كه با همكاري معاونت سياسي طرح بازنگري تقسيمات استان خوزستان را با تفسير موسع از قانون تهيه و ارائه نمايند.