اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ تیر ۱۳, چهارشنبه

نوری‌همدانی: احمدی‌نژاد فردی شجاع است، اما

این مرجع تقلید همت بیشتر دولت در خصوص جلوگیری از گرانی ها، ریشه کنی فقر و رفع معضل بیکاری را خواستار شدند و خاطرنشان کردند: بیکاری، ریشه بسیاری از مفاسد و مشکلات است.

آیت‌الله نوری همدانی گفتند: آقای احمدی نژاد فردی شجاع و متعهد است اما وعده های او درباره ارزانی محقق نشده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار مشاور رئیس جمهوری در امور روحانیت افزودند: مردم انتظار داشتند که وعده های ایشان درباره ارزانی عملی شود ولی کالا ارزان که نشده، گران هم شده است.

معظم‌له با بیان اینکه، قشر کارمند و کارگر در شرایط اقتصادی کنونی، رنج می برند تصریح کردند: ما منکر کارهای مثبت دولت نهم نیستیم، ولی اگر وعده های رئیس جمهور به خصوص در مسایل معیشتی محقق نشود، اطمینان و اعتماد مردم، مخدوش خواهد شد.

این مرجع تقلید همت بیشتر دولت در خصوص جلوگیری از گرانی ها، ریشه کنی فقر و رفع معضل بیکاری را خواستار شدند و خاطرنشان کردند: بیکاری، ریشه بسیاری از مفاسد و مشکلات است.

ایشان هدف از ترویج تصوف را سرکوب اسلام خروشان و ناشی از فرهنگ اهل بیت(ع) دانسته و یادآور شدند: سلاطین جبار با پرو بال دادن به شخصیت هایی چون بایزید بسطامی و فضیل عیاض، قصد بدل سازی برای ائمه اطهار(ع) را داشتند تا به وسیله ارتباط با این افراد، تدین خود را که برای مردم اهمیت داشت، اظهار کنند.

این مرجع تقلید افزودند: اینها بلایایی بود تا اسلام دارای فرهنگ جهاد را به کشکول و تبرزین و سبیل و چله نشینی تبدیل کنند.

این مرجع تقلید همچنین تجلیل سالانه از طلاب و مبلغان ممتاز حوزه‌های علمیه را از سوی دولت خواستار شدند و گفتند: هر ساله از ممتازان اصناف مختلف تجلیل می شود که بسیار به جاست، اما از طلاب و روحانیون موفق تقدیر نمی شود

آتلانتيس سوار بر بويينگ ۷۴۷


شاتل فضايي آتلانتيس سوار بر بويينگ ۷۴۷ مخصوص حمل شاتل در آسمان ايالات متحده از غرب به شرق پرواز مي‌کند تا به پايگاه فضايي کندي در فلوريدا منتقل شود.
تحريريه نجوم

‍شاتل فضایی آتلانتیس که در ابتداي تير ۱۳۸۶ پس از سفري ۱۳ روزه به ايستگاه فضايي به جای فرود در پ‍ایگاه فضایی کندی در فلوریدا در پایگاه نیروی هوایی ادوراد واقع در غرب آمریکا-کالیفرنیا به زمین نشست (به علت آب وهواي نامناسب در فلوريدا)، عصر يک‌شنبه دهم تير به وقت ايران سوار بر هواپيماي مخصوص حمل شاتل به سوي فلوريدا پرواز کرد تا در سفري تقريبا ۲۴ ساعته با چند توقف ميانه راه از يک سوي آمريکا به سوي ديگر و پايگاه فضايي کندي برسد. با ورود شاتل به پايگاه کندي عمليات تعمير و بازبيني آن براي سفر آينده‌اش به فضا شروع مي‌شود. هواپيماي حمل شاتل يک بويينگ ۷۴۷ تغيير يافته است که اين فضاپيما را به دوش مي‌شکد. درباره ماموريت اخير آتلانتيس گزارش تصويري سفر آن را در اينجا ببينيد.








با دستور رییس جمهور آقای الهام در مملکت قحط الرجال چهار شغله شد

الهام چندشغله، صداي «كيهان» را درآورد - به نقل از بازتاب

سپردن چند مسئوليت كليدي و حساس به يك نفر تنها در حالي قابل توجيه است كه اين مسئوليت‌ها از نگاه دولت محترم، «تشريفاتي»! تلقي شوند كه اين احتمال با توجه به ماهيت دولت اصولگرا و آنچه همگان از عملكرد و مواضع دولت نهم مي‌شناسند، بيرون از تصور است ولي متاسفانه غير از اين گزينه پيش فرض ديگري براي توجيه اقدام ياد شده پيش روي نيست.


حسين شريعتمداري، مدير مسئول «کيهان»، در يادداشت روز اين روزنامه نوشت: خبر، تعجب‌آور بود و در نگاه اول باوركردني به نظر نمي‌رسيد. آقاي دكتر الهام وزير محترم دادگستري، سخنگوي دولت، عضو حقوقدان شوراي نگهبان كه مسئوليت‌هاي جانبي ديگر نظير تدريس در دانشگاه را نيز به عهده دارند با حكم جديد رئيس‌جمهور‌ محترم به رياست «ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز» هم منصوب شده است! اين خبر بلافاصله بعد از انتشار با انتقادهاي گسترده اي روبرو شد و الحق كه حق با منتقدان بود.

اگر چه بعيد نيست برخي از منتقدان، اساساً با حضور افراد متعهد و كارآزموده‌اي نظير دكتر الهام در هر منصب و پست كليدي مخالف بوده و احتمالا ماجراي اخير را بهانه ديگري براي اعتراض به دولت نهم يافته باشند ولي سخن حق و حرف حساب از هر زباني كه بيان شود قابل شنيدن و درخور پذيرفتن است. هريك از مسئوليت‌هاي وزارت دادگستري، سخنگويي دولت، عضويت در حلقه حقوقدانان شوراي نگهبان به تنهايي مي‌تواند تمامي وقت و توان يك اصولگراي متعهد را به خود اختصاص دهد و با جرأت مي توان گفت انجام شايسته اين چند مسئوليت از عهده يك نفر ـ هرچند شخصيت متعهد و كارآزموده‌اي نظير دكتر الهام باشد ـ برنمي‌آيد بنابراين افزودن مسئوليت سنگين و حساس ديگري نظير «رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز» به مسئوليت‌هاي پيشين با هيچ منطقي قابل توجيه نيست، چه از سوي رياست محترم جمهوري كه منصوب‌كننده‌اند و چه از جانب آقاي دكتر الهام كه تمامي اين مسئوليت‌ها را پذيرفته‌اند.

سپردن چند مسئوليت كليدي و حساس به يك نفر تنها در حالي قابل توجيه است كه اين مسئوليت‌ها از نگاه دولت محترم، «تشريفاتي»! تلقي شوند كه اين احتمال با توجه به ماهيت دولت اصولگرا و آنچه همگان از عملكرد و مواضع دولت نهم مي‌شناسند، بيرون از تصور است ولي متاسفانه غير از اين گزينه پيش فرض ديگري براي توجيه اقدام ياد شده پيش روي نيست.

نگارنده سال‌هاست كه دكتر الهام را از نزديك مي‌شناسد و به سلامت نفس، فداكاري، تعهد و كارآزمودگي ايشان اعتقاد راسخ دارد، بنابراين انتقاد به تصدي چند مسئوليت كليدي از جانب ايشان به معناي نفي صلاحيت اين برادر عزيز و اصولگرا نيست، بلكه دغدغه اصلي براي دكتر الهام آن است كه مبادا اين شخصيت كارآمد مصداق «همه كاره»اي شوند كه معمولاً «هيچ‌كاره» است! و نگراني براي دولت اين كه با سپردن چند مسئوليت حساس به يك نفر، روند فعاليت و اثرگذاري در تمامي اين چند حوزه را كمرنگ و نهايتا- خداي نخواسته- بي رنگ كنند.

براي تصدي هريك از مسئوليت‌هاي ياد شده به يقين افراد شايسته و كارآمد ديگري نيز وجود دارند كه در صورت سپردن برخي از اين مسئوليت‌هاي چندگانه به آنها، اولاً، بخش قابل توجهي از ظرفيت و توانمندي آقاي دكتر الهام كه در چند حوزه جداگانه تقسيم شده است، آزاد گرديده و در حوزه مشخصي متمركز خواهد شد و ثانياً؛ اين توهم پيش نمي‌آيد كه جبهه اصولگرايان از بيماري «قحط الرجال»! رنج مي‌برد و اين تصور غلط در اذهان شكل نمي‌گيرد كه رئيس جمهور محترم ياران كارآمد اندكي دارند! و...

سپردن چند مسئوليت حساس به يك نفر مي‌تواند اين پي آمد آسيب رسان را نيز درپي داشته باشد كه حلقه اطرافيان و نزديكان رياست محترم جمهوري را «تنگ» كرده و به دايره بسته‌اي تبديل كند. در اين حالت ضمن آن‌كه بسياري از مديران كارآمد خود را با حلقه اطرافيان رئيس جمهور غريبه احساس مي‌كنند، رياست محترم جمهوري از ظرفيت و كارآمدي آنها بي‌بهره مي‌ماند... البته، اين حلقه اگر تنگ‌تر شود و بسته بماند، آسيب‌هاي ديگري نيز به دنبال دارد كه شرح آن فصل جداگانه‌اي مي‌طلبد.