اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

در راه حق، نبايد از قلت طرفدار وحشت كرد

آیت الله مصباح یزدی: اگر بخواهیم دچار اشتباهات نشویم، باید حق را بشناسیم و معیار حق و باطل را از هم تشخیص بدهیم و چنانچه به تاریخ صدر اسلام توجه داشته باشیم بسیاری از معماها و مشکلات امروز ما حل خواهد شد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با استفاده از کلمات گهربار امیرالمومنین عليه‌السلام اظهار داشتند: در راه حق و صراط مستقیم نباید از قلّت طرفداران وحشت کرد، زیادی هوادار ملاک نیست ممکن است طرفداران حق آن قدر کم باشند که انسان وحشت کند.


آیت الله مصباح یزدی گفتند: توجه به تاریخ صدر اسلام بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه اظهار داشتند: انگیزه‌های نفسانی در افراد خیلی اثرگذار است و اگر هواهای نفسانی کنار برود نقطه‌نظرها به هم نزدیک می‌شود.

ایشان افزودند: آن چه مانع می‌شود همه در یک مسیر حرکت کنند، هواهای نفسانی است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به وقایع تاریخ صدر اسلام خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم دچار اشتباهات نشویم، باید حق را بشناسیم و معیار حق و باطل را از هم تشخیص بدهیم و چنانچه به تاریخ صدر اسلام توجه داشته باشیم بسیاری از معماها و مشکلات امروز ما حل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین تصریح کردند: باید معرفت و بصیرت را بالا ببریم و اهل بینش و تشخیص باشیم تا راه خدا و پیغمبر صلي‌الله عليه و آله را بشناسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: اگر انسان بخواهد راه حق را بفهمد باید مطالعه، فکر و تحقیق کند و لغزش‌گاه‌ها را شناسایی و تاریخ گذشتگان را مورد بررسی قرار دهد تا فریب ظواهر را نخورد.

آیت الله مصباح یزدی با استفاده از کلمات گهربار امیرالمومنین عليه‌السلام گفتند: در راه حق و صراط مستقیم نباید از قلّت طرفداران وحشت کرد، زیادی هوادار ملاک نیست ممکن است طرفداران حق آن قدر کم باشند که انسان وحشت کند. این استاد حوزه خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم در چاله‌هایی که دیگران افتاده اند نیفتیم باید نیت خود را خالص کنیم


  • آیا این  به این معنی است که این طیف چون خود را حق می داند علی رغم خواست مردم باید  سیاستهای خود را دنبال کنند؟
  •  آیا ایشان مجوز دیکتاتوری را صادر می کنند؟