اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۱۰, جمعه

تكرار پروژه دانشگاه كلمبيا در واتيكان؟

سفر هفته آينده رئيس جمهور به رم پايتخت ايتاليا به منظور شرکت در نشستي درباره امنيت غذايي در جهان با واكنش هايي مشابه با واكنش هاي به سفر وي به نيويورك و سخنراني در دانشگاه كلمبيا مواجه شده است.

 

به گزارش رجانيوز، با وجود آنكه تاكنون خبر قطعي از ديدارهاي دكتر احمدي نژاد در حاشيه اين سفر منتشر نشده است، برخي رسانه هاي ايتاليايي به گمانه زني درباره ديدار وي با پاپ بنديکت شانزدهم در واتيكان پرداخته و به اين بهانه حمله به رئيس جمهور ايران را در دستور كار قرار داده اند.

 

بنا بر اين گزارش، روزنامه پر تيراژ کوريره دلا سرا تيتر زد: "رم، درها را به روي احمدي نژاد ببندد." روزنامه ايتاليايي لاريپوبليکا هم در عنوان خود نوشت: "همه از احمدي نژاد فرار مي کنند."

 

برخي منابع از احتمال سفر كوتاه رئيس جمهور به ايتاليا خبر داده اند اما با اين حال، احتمال ديدار احمدي نژاد و پاپ منتفي نيست، به طوري كه "ري فلاين" سفير پيشين امريکا در واتيکان نيز پيش بيني کرد پاپ رهبر کاتوليکهاي جهان با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران ديدار خواهد كرد.

 

وي به فاکس نيوز گفت: به نظرمن اگر پدر مقدس از اين ديدگاه به موضوع نگاه کند که چه چيزي به نفع صلح و ثبات جهان، بردباري و تحمل پذيري ديني و عدالت اجتماعي است، آنگاه با احمدي نژاد ديدار خواهد کرد.

 

حمله رسانه هاي ايتاليايي به احمدي نژاد در آستانه سفر به رم و جوسازي به منظور متقاعد ساختن پاپ براي خودداري از انجام اين ديدار در حالي صورت مي گيرد كه نظير اين جوسازي هاي رسانه اي در سفر سال گذشته رئيس جمهور به نيويورك و سخنراني او در دانشگاه كلمبيا نيز رخ داد اما نهايتاً حتي جنگ طلبان حاكم بر كاخ سفيد و صهيونيست هاي افراطي نيز به نتيجه عكس اين تبليغات پر حجم و اهانت آميز و پيروزي ايران در اين آوردگاه اذعان كردند.

 

نشست سران كه توسط سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) ترتيب داده است، طي روزهاي سوم تا پنجم ژوئن (14 تا 16 خرداد) در رم برگزار خواهد شد.

 

رم به طور سنتي روابطي خوب با تهران دارد و يکي از شرکاي بزرگ تجاري ايران در اتحاديه اروپا است.




جای نگرانی ندارد امام زمان این دفعه هم جمع می کند.





هیچ نظری موجود نیست: