اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۱۰, جمعه

رییس جمهور آقای احمدی نژاد: خود من كارها را بررسي كارشناسي مي‌كنم


رييس‌جمهور با بيان اين كه قدرت‌هاي استكباري در پي ايستادگي رهبري عزيز ، ملت ايران و بسيجيان، در سراشيبي سقوط قرار گرفته‌اند، تصريح كرد: علي‌رغم همه فشارها ، تهديدها و تحريم‌ها، سازندگي انجام شده در دوران حاكميت جمهوري اسلامي ايران بي‌نظير و نسبت به گذشته داراي جهش‌هاي فوق‌العاده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اجتماع فرماندهان و مديران نيروي مقاومت بسيج سراسر كشور افزود: در عين حال همه ما معتقديم پيشرفت و تحولي كه اتفاق افتاده، آن چيزي نيست كه در شأن ملت عزيز و نظام باشد و بايد بيش از اين تلاش كرد و به پيش رفت.

رييس‌جمهور انديشه ، فرهنگ و نام بسيج را ساحل امن و اطمينان و نقطه اتكاي مستحكم ملت، نيروهاي انقلاب ، آزادگان ، خداپرستان و عدالت‌خواهان سراسر جهان برشمرد و تصريح كرد: روحيه بسيجي ، انگيزه و اميدآفرين است و به واقع انديشه و فرهنگ بسيج اكسير مقدسي است كه ملت‌ها را به جوش و خروش و حركت وا مي‌دارد؛ همان طور كه ملت ايران را به حركت روبه جلو واداشته است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي به خيالات خام رييس‌جمهور فعلي آمريكا براي تهديد و ضربه‌زدن به جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: خبرهاي موثقي داريم كه هر وقت بوش چنين خيالات خامي به سرش زده است، فرماندهان نظامي‌اش آن‌چنان تصوير شفاف و البته وحشتناكي براي او توصيف كرده‌اند كه وي از اين تفكرات پشيمان شده و وحشت كرده است.

رييس‌جمهور با بيان اين كه بوش نيز همچون اسلافش چنين آرزويي را با خود خواهد برد، افزود: نيروهاي هوشيار و مقاوم ارتش، سپاه، بسيج و ملت رشيد ايران دست هر كسي را كه قصدي عليه جمهوري اسلامي ايران داشته باشد، قطع خواهند كرد.

دكتر احمدي‌نژاد به عكس‌العمل اخير اين قدرت‌ها نسبت به جمهوري اسلامي ايران اشاره و تاكيد كرد: آنها چند صباحي است كه شروع كرده‌اند و به ما مي‌گويند جمهوري اسلامي ايران يك قدرت تاثيرگذار منطقه‌اي است و ما بايد نقش ايران را در همه معادلات در نظر بگيريم ، درحالي كه واقعيت آن است كه جمهوري اسلامي ايران يك قدرت در عرصه جهاني است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه ما بايد خود را براي تحولات بزرگ جهاني آماده كنيم، گفت: فروريزش نظام سرمايه‌داري بسيار سريع‌تر از ماركسيست‌ها و كمونيست‌ها اتفاق مي‌افتد و ما بايد از امروز خود را براي حضور موثر در مديريت جهاني آماده كنيم. آيا به واقع ما 10 سال پيش فكر اين همه تحول امروز را مي‌كرديم؟

دكتر احمدي‌نژاد افزود: هنوز قدرت ملت ايران و بسيج برخاسته از اين ملت، در عرصه جهاني آزاد نشده است و مطمئناً با آزاد شدن قدرت و تفكر بسيج در عرصه جهاني، شاهد تحولات بسيار بزرگي خواهيم بود.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با تشريح شرايط جهاني پس از جنگ جهاني دوم و اهداف برنامه‌ريزان مادي‌نگر اين دوران گفت: آنها به گونه‌اي برنامه‌ريزي و باور كرده بودند كه حداقل تا 300 سال بر كل جهان حاكم خواهند بود و آزادي‌طلبان آرام آرام به نقطه‌اي رسيده بودند كه يأس بر آنها حاكم شده بود؛ اما ناگهان مردي از ايران به نام امام خميني (ره) برخاست و در مقابل همه دنياي مادي اين قدرت‌ها قيام كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه برخلاف انتظارات و پيش‌بيني‌ها همه معادلات اين قدرتها در هم شكسته است، افزود: طبيعي بود كه اين قدرت‌ها با همه توان خود براي انهدام و نابودي انديشه امام (ره) و پيروانش تلاش كنند كه داستان جنايت‌ها و دشمني‌هاي آنها با ملت ايران داستاني طولاني است.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: آنها نمي‌خواهند باور كنند كه پرچمي برافراشته شده و به رغم همه تهاجمات آنها ايستاده است. روز اول حتي تصور مي‌كردند مي‌توانند با طراحي‌هاي ساده اين پرچم را پايين آورند.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با تشريح روش‌هاي مختلف دشمنان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي براي ضربه زدن به انقلاب و نظام نوپاي ملت ايران در طول 30 سال گذشته، تاكيد كرد: به فضل الهي و با ايستادگي رهبري عزيز و ملت بزرگ و بسيجيان ما امروز همه قدرت‌هاي به اصطلاح بزرگ در سراشيبي سقوط قطعي قرار گرفته‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين كه امروز سردمداران اين قدرت‌ها و تفكراتشان نه تنها در محافل مردمي بلكه در محافل علمي هم جايي ندارند، گفت: در آمريكا هم تشكيك در اصالت و كارآمدي نظام مادي حتي به حاكميت دولت و مدارس اين كشور رسيده است و اين جاي تامل دارد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه آمريكا تا به امروز در هيچ جنگي وارد نشده است كه فاتح خارج شود ، تصريح كرد: آنها فقط با تبليغات و جنگ رواني و تزوير ، هيمنه‌اي از خود ساخته بودند كه اين هيمنه هم امروز در هم شكسته است.

وي به طراحي منجر به شكست آمريكا و رژيم صهيونيستي در لبنان اشاره كرد و افزود: برنامه آنها در لبنان اين بود كه با ايجاد درگيري و به وسط كشيدن پاي حزب‌الله در اين درگيري‌ها ، وارد عمل شوند و به قول خودشان انتقام دو سال قبل را بگيرند؛ اما نتوانستند چنين كاري را انجام دهند.

دكتر احمدي‌نژاد مشكلات عميق اقتصاد آمريكا را مورد تاييد همه خبرگان اقتصادي اين كشور توصيف و تصريح كرد: بنا بر گفته خود آنها مباني نظري امپراطوري اقتصادي آمريكا با بن‌بست مواجه شده و هيمنه نظامي آنها نيز در هم ريخته و به نوعي فروريخته است؛ البته هيچ كدام از اين‌ها به معناي آن نيست كه آنها آزار و اذيت نداشته باشند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به برخي گره‌هاي به ظاهر ناگشودني بر سر راه پيشرفت كشور و ملت اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي در داخل مي‌خواهند با همان برنامه‌ريزي‌ها و طراحي‌هاي نظام سرمايه‌داري كشور را سازماندهي كنند و پيش ببرند كه اين نقطه كوري است و جواب نمي‌دهد. آنها چنين سياست‌هايي را اجرا مي‌كنند و بعد مي‌گويند سياست‌هاي دولت جواب نداده است.

دكتر احمدي‌نژاد به تلاش برخي براي حمايت از متخلفان و ايجاد حاشيه امن براي آنها اشاره كرد و افزود: حتي اين افراد حاضر نيستند وقت اندكي بگذارند و برنامه‌هاي دولت را مطالعه كنند و بعد از آن ايراد بگيرند؛ آنها فقط يك نقطه را انتخاب مي كنند و هجوم مي‌آورند.

رييس‌جمهور گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادي هم با چنين مشكلي مواجهيم و هر جا كه مي‌خواهيم برخورد موثري انجام دهيم، به سمت ما هجوم مي‌آورند.

وي افزود: ما معتقديم آنها مي‌خواهند با انتشار حجم بالاي دروغ‌پردازي‌ها و توهين‌ها از ملت ايران انتقام بگيرند و نگذارند برنامه‌هاي دولت به نتيجه برسد.

دكتر احمدي‌نژاد دولت نهم را از نظر كارشناسي بعد از انقلاب اسلامي كم‌نظير توصيف و تصريح كرد: خود من به عنوان رييس‌جمهور و با انجام مشغله‌هايي كه دارم، براي برخي تصميم‌گيري‌هاي كارشناسي حدود 150 تا 200 ساعت وقت مي گذارم و كار را بررسي كارشناسي مي‌كنم.

رييس‌جمهور تمام شاخص‌هاي اقتصادي كشور جز تورم را رو به بهبود دانست و گفت: تورم ابعاد و زواياي مختلفي دارد و عوامل گوناگوني بر آن تاثير مي‌گذارد كه دولت با تمام توان در صدد مهار آن است.

وي با اشاره به برخي اظهارنظرها مبني بر افزايش وابستگي بودجه دولت به نفت در سه سال گذشته تصريح كرد: بر اساس آمار و روش‌هايي كه اين افراد و نظريه‌پردازان، قبول دارند، وابستگي بودجه به نفت در سه سال 83 ، 67 درصد بوده اما هم اكنون به 51 درصد كاهش يافته است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به تلاش دولت براي حركت در مسير چشم‌انداز 20 ساله گفت: ما هم اكنون در بسياري از رشته‌هاي علمي و شاخص‌هاي مهم ديگر در منطقه مقام نخست را داريم و در واقع تا قبل از رسيدن به سال 1404 به اين اهداف دست پيدا كرده‌ايم.

رييس‌جمهور پايان يافتن برخي طرح‌هاي نيمه‌تمام در دو سال گذشته را از موفقيت‌هاي بزرگ دولت برشمرد و افزود: برخي از اين طرح‌هاي نيمه تمام حدود 17 سال معطل بودند كه ظرف 2 سال با برنامه‌ريزي فشرده و كار مداوم به سرانجام رسيدند.

دكتر احمدي‌نژاد رشد اقتصادي بالاي 7 درصدي كشور در دو سال گذشته، افزايش شاخص‌هاي سرمايه‌گذاري، گسترش كم نظير فضاهاي ورزشي و رشد گردشگري را از ديگر موفقيت‌هاي دولت نهم برشمرد.

وي با تشريح ريشه‌هاي تورم و تقسيم آن به دو بخش تورم وارداتي و تورم داخلي گفت: به دليل شرايط جهاني ، در برخي كشورهاي منطقه تورم در طول يكي دو سال اخير چند برابر شده است و بايد توجه ويژه به اين موضوع داشته باشيم.

رييس‌جمهور راههاي مقابله با تورم وارداتي را پايين آوردن تعرفه‌ها و تخصيص يارانه توصيف كرد و افزود: تا آنجا كه توانستيم تعرفه‌ها را پايين آورديم و براي تخصيص يارانه هم به بودجه نياز داشتيم كه برايش برنامه‌ريزي كرديم تا با تصويب لايحه‌اي در مجلس اعتبار مورد نياز تامين شود، اما در نهايت با سلب فوريت اين لايحه در مجلس هفتم، بررسي آن منتفي و به مجلس هشتم سپرده شده است.

دكتر احمدي‌نژاد عامل داخلي تورم را نيز ناشي از هزينه‌هاي دولت و خلق پول از سوي بانك‌ها دانست و گفت: در جلسه‌اي كه با مديران بانك‌ها داشتيم، گفتيم كه ما هزينه‌هاي دولت را با فشار به دستگاه‌هاي اجرايي براي كاهش بودجه جاري كاهش مي دهيم و شما هم جلوي سهم بانك‌ها در تورم را بگيريد . ما به وعده خود عمل كرديم اما بانكها آن طور كه بايد مسووليت خود را انجام ندادند.

رييس‌جمهور عزم دولت را براي مبارزه با فساد اقتصادي و برخورد با متخلفان، جدي و برگرفته از روحيه بسيجي توصيف كرد و گفت: بنيان‌هاي امروز اقتصادي كشور قوي است و اميدواريم با رهنمودهاي رهبري، همدلي و همياري‌ها بيشتر شكل بگيرد تا از اين مرحله به سرعت بگذريم و وارد عرصه‌هاي جهاني شويم.

دكتر احمدي‌نژاد هم‌چنين با تشكر از تلاش‌هاي بسيجيان، نيروي مقاومت بسيج را نيروي هميشه در صحنه و تحت فرماندهي فردي مومن، شجاع، انقلابي و باتدبير خواند.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، سردار جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي مقاومت بسيج ، گزارشي از فعاليت‌هاي بسيجيان سراسر كشور و اهداف و جايگاه جديد تعريف شده براي نيروي مقاومت بسيج ارائه كرد

هیچ نظری موجود نیست: