اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۲۴, پنجشنبه

از وبسایت انصار حزب الله : رانت‌خواری باجناق‌ها در شهرداری تهران

بعد از استخدام همسر قاليباف، پسر قاليباف، دختر قاليباف و دو باجناق قاليباف يعني محسن بهرامي و سردار نوريان در شهرداري، نوريان به همراه نیروهایی که از ناجا با خود به شهرداری آورده است؛ نظیر سرهنگ روزبهانی، ملکی و شهلایی اقدام به تأسیس موسسه‌ای غیرانتفاعی به نام مهر خاورگستر کرده‌اند که ...


رانت‌خواری باجناق‌ها در شهرداری تهران


هنوز زمان زیادی از انتخاب باقر قالیباف برای دور دوم شهرداری تهران نگذشته است که حضور خانواده و بستگان وی در این مجموعه ابعاد تازه‌ای یافته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی دیدار، باقر قالیباف در دور اول شهرداری از همان ابتدا همسر خود را به عنوان مشاور و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران برگزید و دختر خويش را به مشاورت مادر منصوب کرد. همچنین الیاس قالیباف پسر ایشان هم مسؤول امور مشاوران جوان شهردار بود تا شهرداري تهران به صورت خانوادگی اداره شود.

این گزارش حاکی است: اما این خانواده‌سالاری تنها به وابستگان درجه‌ي اول قالیباف محدود نبود، چه در اقدامی دیگر باجناق‌ها نیز وارد این عرصه شدند. محسن بهرامی باجناق قالیباف که در انتخابات ریاست‌جمهوری سخنگوی ستاد و رئیس ستاد استان تهران وی بود به عنوان رئیس گروه مشاوران شهردار و نوریان دیگر باجناق وی به سمت معاون اجتماعی منصوب شدند. این چنین بود که در دور اول همه‌ي اعضای خانواده و بستگان از این خوان گسترده بی‌بهره نماندند. اما پس از تثبیت قالیباف در پست شهرداری، گویا باید شاهد اتفاقات تازه و البته کمی خطرناک از این خانواده باشیم.

دیدار می نویسد: در جدیدترین اقدام سردار نوریان (باجناق قالیباف) به همراه نیروهایی که از ناجا با خود به شهرداری آورده است نظیر سرهنگ روزبهانی، ملکی و شهلایی اقدام به تأسیس موسسه‌ای غیرانتفاعی به نام مهر خاورگستر کرده‌اند که مدیریت آن برعهده شهرایی است.

براساس تصمیم گرفته شده و در لوای شعار خصوصی‌سازی قرار است موسسه مهرخاورگستر مسؤولیت کلیه‌ي امور آسیب‌های اجتماعی را برعهده گیرد. این امور شامل زنان آسیب‌دیده، زنان سرپرست خانوار، گرمخانه‌ها، جمع‌آوری معتادان و متکدیان و ... است.

براساس بودجه‌ي مصوب شهرداری تهران، اداره‌ي کل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران دارای بودجه‌ای معادل 60 میلیارد ريال است.

همچنین این اداره کل دارای 350 نیرو فعال بوده که در دو ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر به دلیل تصمیم به انتقال این مجموعه به موسسه خودساخته مدیران شهرداری، در چند ماه گذشته کلیه‌ي مطالبات پرسنل، مراکز درمانی و اماکن مختلف از اداره‌ي کل آسیب‌های اجتماعی معوق مانده و در نتیجه معتادان و متکدیان جمع‌آوری شده در شرایط بحرانی به سر می‌برند که هر لحظه احتمال وقوع یک فاجعه‌ي انسانی را رقم می‌زند.

براساس اطلاعات دریافتی، تاکنون چندین جلسه برای انجام امور این واگذاری برگزار شده است ولی به دلیل بروز هرگونه واکنش از سوی نیروهای اصول‌گرای شورای شهر یا دیگر نهادهای ذی‌ربط، کلیه متولیان امر از سخن گفتن در این باره منع شده‌اند.

دیدار در این باره می‌نویسد: تجربه تلخ واگذاری امور آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه زنان به موسساتی نظیر مهرخاورگستر پیش از اين در خانه سبز کرج رخ داده است که با وجود تصدی برخی افراد به اصطلاح موثق در آن موسسه نهایتا به بروز سوءاستفاده‌های جنسی از زنان آسیب‌دیده تحت نظارت منجر شد. لذا لازم است نهادهایی نظیر شورای اسلامی شهر تهران، وزارت کشور و .... بیش از پیش بر چنین اقدامات بی‌ضابطه در شهرداری تهران نظارت کنند و مانع از بيكاري صدها نفر از كاركنان شهرداري تهران شوند.

هیچ نظری موجود نیست: