اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۲۷, یکشنبه

سناتور دموکرات جوزف بايدن ايران را در حال جنگ عليه ایالات متحده آمريکا دانست

سناتور بایدن
سناتور بایدن یکی از منتقدان اصلی سیاست خارجی جورج بوش است
سناتور دموکرات جوزف بايدن، رئيس کميته روابط امور خارجه مجلس سنای آمريکا، ايران را در حال جنگ عليه ایالات متحده آمريکا دانست.

سناتور بايدن يکی از نامزدهای رياست جمهوری آمريکا از حزب دموکرات است.

او روز يکشنبه، ۱۷ ماه ژوئيه، در مصاحبه ای با شبکه تلويزيونی "ای بی سی" حمايت ايران از گروه های حزب الله لبنان و جنبش حماس را دليل ادعای خود عنوان کرد.

اين سناتور دموکرات گفت: "ايران مانند دوران جنگ سرد که شوروی عليه منافع آمريکا و متحدانش در آفريقا و آمريکای لاتين جنگ افروزی می کرد، عمل می کند."

مقام های ایرانی همواره یک چنین ادعاهایی را بی اساس دانسته اند.

سناتور بايدن يکی از منتقدان سرسخت سياست خارجی کاخ سفيد است. او در گذشته نسبت به هرگونه حمله نظامی عليه ايران هشدار داده است.



سناتور لیبرمن
سناتور لیبرمن گفته است آمریکا باید برای بمباران تأسیسات هسته ای ایران آماده باشد

به گفته آقای بايدن، آمريکا بايد در برابر ايران طوری عمل کند که خود را در سطح بين المللی منزوی نکند و به همکاری کشورهای ديگر در اين زمينه لطمه نزند.

به گفته وی: "دربرابر ايران نبايد طوری عمل کنيم که اگر زمانی نياز به اقدام سياسی يا نظامی عليه اين کشور بود، مجبور شويم به تنهايی عمل کنيم. بايد اروپايی ها را همراهی کنيم و از اقدام نظامی عليه ايران در وضع کنونی پرهيز کنيم و به تشديد تحريم های ايران ادامه دهيم."

سناتور بايدن همچنين از سخنان سناتور دموکرات جو ليبرمن که خواستار آمادگی کشورش برای بمباران تاسيسات اتمی ايران شده است انتقاد کرد.

وی گفت: "وقتی آمريکا نمی تواند مشکلاتش را در عراق ۲۷ ميليونی حل کند، چطور می تواند به يک کشور ۷۲ ميليون نفری حمله کند و شاهد افزايش مشکلاتش در خاورميانه نباشد؟"

به گفته جوزف بايدن آمريکا بهتر است به جای حمله به ايران و متحد کردن مردمان آن با عراقی ها در برابر آمريکا، به اختلاف های مردم اين کشور و حکومت آن توجه و در جهت جلب حمايت مردم ايران تلاش کند.

هیچ نظری موجود نیست: