اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

احمدی نژاد: برای برخی تصميمات 15 سال مطالعه کرده‌ام

رئیس جمهور : عده‌ای به دروغ می‌گویند که وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است، این‌ها رسما به من پیغام می‌فرستند که پا در کفش ما نکنید تا ما با شما کاری نداشته باشیم

رئیس جمهور با بیان این که شخصا برای برخی تصمیمات دولت 15 سال مطالعه کرده است هیاهو برای جلوگیری از اجرایی شدن آنها را بی نتیجه خواند.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز درهمایش سالانه فرماندهان نواحی بسیج ، آمار تورم 23 درصدی امسال را دروغ خواند و گفت : عده‌ای با طراحی سنگینی به استناد قیمت مسکن و با هدف تخریب این آمارها را ارایه می‌کنند .

وی با اشاره به این که آخرین نرخ تورم در دولت قبل 4/15 درصد بوده است گفت : در سال 84 این رقم به 1/12 درصد و در سال 85 این رقم به6/13 درصد رسید و دلیل این افزایش کم شدن وابستگی بودجه به نفت و افزایش بودجه عمرانی بود.

رئیس جمهور ادامه داد : عده‌ای به دروغ می‌گویند که وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است، این‌ها رسما به من پیغام می‌فرستند که پا در کفش ما نکنید تا ما با شما کاری نداشته باشیم .

وی با بیان این که باید کشور را با رویه بسیجی بسازیم و پاکی و صداقت و فداکاری حاکم شود افزود : بعضی از تصمیماتی که در این دولت گرفته می‌شود 15 سال روی آن مطالعه شده است، برخی تصمیمات که من بر آن پافشاری می‌کنم، خودم روی آن 15 سال مطالعه کردم .

احمدی‌ نژاد با اشاره به وزیر نیرو گفت : یک جوان بسیجی را در این وزارتخانه‌ قرار داده‌ایم، 20 سد ساخته شده است و 5 هزار مگاوات برق وارد مدار شده است.

وی با بیان این که ماموریت ما ساختن درست کشور است گفت :‌ این تئوریها که رشد اقتصادی را زیاد کنیم ولو این ‌که منجر به رشد عده‌ای خاص شود را قبول ندارم . در سالهای قبل رشد کشور5/3 و 5 درصد بود که آن‌هم به نفع عده‌ای خاص تمام می‌شد، ما در این دولت به رشد 6 و 7 درصدی خواهیم رسید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت : من از این واژه خیلی خوشم می‌آید، بسیج سازندگی و جاری شدن اندیشه بسیجی در فضای سازندگی خیلی خوب است ، البته باید وجه قالب کار فضای فرهنگی باشد تا جوانان ما ساخته شوند .

احمدی نژاد گفت : ماموریت ما ساختن عالمانه و عاشقانه ایران است ، ما با حکومتهای دیگر فرق داریم ، آن‌ها نمی‌دانند به کجا باید برسند، در حالی که قله برای ما معلوم است و باید به سوی آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به شیوه دولت نهم در کشورداری گفت : برادران شما در دولت تصمیمات عادلانه و شجاعانه می‌گیرند.

رئیس جمهور سال ‌85 را یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای پیشرفت‌های بنیادی در عرصه‌های اقتصاد خواند و گفت : من می‌دیدم که از مهر و آبان موج سنگین تبلیغاتی به سوی دولت شروع شد، آمارهای جعلی درباره‌ خرابی‌های اقتصادی می‌دادند و سی‌ چهل روزنامه تیترهای منفی استفاده می‌کردند.

وی افزود : در سال ‌83 رشد اقتصاد 6/4 درصد بود که این رقم در شش‌ماهه دوم سال ‌84 که دولت را در دست گرفتم به 6/5 درصد رسید. سالی که ما دولت را تحویل گرفتیم 6/35 میلیارد دلار واردات داشتیم و صادرات غیرنفتی ما به3/7 میلیارد دلار رسیده بود. در سال ‌84 این رقم واردات به ‌39 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی به 5/10 میلیارد دلار رسید و در سال ‌85 رقم واردات به1/40 میلیارد دلار و صادرات به 3/16 میلیارد دلار رسید که دو میلیارد آن صادرات محصولات کشاورزی بود.

احمدی نژاد گفت : اقتصاددانان می‌دانند که این یک معجزه است، این رقم‌ها برای دولت ملقب به بسیجی یک افتخار است.

وی ادامه داد : می‌بینید که در این آمارها تنها حدود ‌5 میلیارد دلار به واردات اضافه شده در حالی که صادرات بیش از دوبرابر شده است.

وی آمار منتشر شده همچون آمار واردات ‌60 میلیارد دلاری دولت را دورغ خواند و گفت : در ده سال گذشته قبل از دولت من تنها دویست‌هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده بود، در حالی که ما همین رقم را در سال گذشته محقق کردیم. وقتی من دولت را تحویل گرفتم،5/3 میلیون بیکار در کشور وجود داشت، در حالی که در سال ‌84 و ‌85 ما توانستیم ‌1میلیون و ‌950 هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

رئیس جمهورافزود : در بخش عمرانی سال ‌85 ما 42/2 برابر سال ‌83 کار عمرانی انجام شد. ما تنها در یک سال ده هزار کیلومتر راه روستایی کشیده‌ایم که معادل همه‌ سال‌های قبل است. ما حدود ‌34 میلیارد دلار قرارداد و سرمایه‌گذاری خارجی در نفت برای ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و امثال آن داشته‌ایم. در همین سال هم حدود ‌10 میلیارد دلار مجوز قرارداد خارجی صادر کرده‌ایم. برخی می‌بینند اگر کشور با همین سرعت پیشرفت کند، همه‌چیز شکوفا خواهد شد، ما در امسال پول کشاورزها را نقد دادیم در حالی که کشاورزان از سال ‌72 تابه‌حال از دولت طلب داشتند.

وی گفت: ما دو هدف داریم، حرکت برای ساختن حیات طیبه و برپایی عدالت و توشه برگرفتن برای زندگی جاوید در محضر خدا و بهشت رضوان.

وی با بیان این که انسان موحد و مکتبی و متصل به ولایت و پیرو ولایت نسبت به مسایل عالم بی‌تفاوت نیست افزود: اندیشه‌ مبارزه متعلق به هیچ نژاد و قومی نیست بلکه یک اندیشه جهانی است وهرجا ظلم هست مبارزه هست و هرجا مبارزه هست ما هستیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت : نظم نوین جهانی، تلاش سازمان یافته‌ای برای جلوگیری از حاکمیت عدل الهی در زمین بود .

احمدی‌نژاد با بیان این که وظیفه خطیر بسیجی پرچمداری عدالت در جهان است گفت: نمی‌توان نسبت به حوادثی که درعراق، افغانستان و برخی دیگر از کشورها می‌افتد، بی‌تفاوت بود، نمی‌توانیم ببینیم که در فلسطین زن و بچه و پیرمرد را سرکوب می‌کنند، خدا نیاورد آن روز را که فرزندان امام راه سازش را در پیش بگیرند و در برابر اخم کردن‌ها کوتاه بیایند و تسلیم شوند.

وی افزود : بدانید امروز موج عظیم بیداری فطری، همه دنیا را فرا گرفته است و جیغ‌های بنفش قدرت‌های بزرگ بی‌دلیل نیست. آن‌ها از پیشرفت‌های ما به وحشت‌ نیفتاده‌اند چون از ما پیشرفته‌ترند، بلکه آن‌ها می‌بینند در ایران ولایت و فرهنگ بسیجی حاکم است که انرژی عظیمی را در دنیا ایجاد می‌کند و آن‌ها از این مسئله نگران هستند

هیچ نظری موجود نیست: