اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۶, پنجشنبه

مذاكرات لاريجاني و سولانا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

مذاكرات علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان و خاويرسولانا، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ساعتي قبل در آنكارا پايان يافت. اين چهارمين دور مذاكرات طرفين طي دو روز گذشته بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، به نقل از خبرگزاري‌ها، سولانا پس از پايان مذاكرات بلافاصله آنكارا را ترك كرده است.

گفته مي‌شود اين مذاكرات دوهفته ديگر ادامه مي‌يابد.

اولين دور از مذاكرات لاريجاني و سولانا براي شنيدن ايده‌هاي جديد از سوي طرفين بعد‌ازظهر چهارشنبه حدود پنج ساعت به طول انجاميد؛ اين در حالي است كه مذاكرات سياسي ايران و اتحاديه‌ي اروپا و نيز مجموعه‌ي كشورهاي 1+5 از ابتدا در تهران و پايتخت كشورهاي اروپايي انجام گرفته است.

خاوير سولانا، مسوول سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا كه سرگرم مذاكره با علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي و مذاكره‌كننده‌ي هسته‌يي ايران در آنكار بود، پس از اولين دور از مذاكراتش گفت: نشست سازنده‌اي داشتيم، اما در موقعيتي نيسيتيم كه بخواهيم پيشرفت شگرفي را در اين ديدار انتظار داشته باشيم.

وي افزود: با اين حال اميدواريم بتوانيم به اين گونه مذاكرات ادامه دهيم.

لاريجاني نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران با مطبوع خواندن نشستش با سولانا از پيشرفت‌هايي در اين مذاكرات خبر داد و اظهار داشت: ايده‌ها و پيشنهادهايي مطرح و بر روي ميز مذاكرات قرار گرفته است.

وي هم‌چنين گفت كه ظرف دو هفته‌ي آينده مذاكرات ديگري انجام خواهد شد.

هم‌چنين صبح پنجشنبه نشست سه‌جانبه‌اي بين خاوير سولانا، علي لاريجاني و عبدالله گل وزير امور خارجه تركيه برگزار شد.

به گزارش ايسنا،‌ در اين نشست بر ضرورت ادامه گفت‌و‌گوها براي حل مساله‌ي هسته‌يي ايران تاكيد شد.

علي لاريجاني، مسوول پرونده‌ي هسته‌يي كشورمان پس از آن در كنفرانسي مطبوعاتي اظهار داشت: در يكسري از امور به وحدت نظر نزديك شده‌ايم.

وي گفت: اعمال نظارت‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و گفت‌و‌گو در چارچوب مقررات بين‌المللي مي‌تواند زمينه‌ي خوبي براي وحدت نظر طرفين باشد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نفس انجام مذاكره در رسيدن به تفاهم را مثبت ارزيابي كرد.

رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا نيز در اين نشست مطبوعاتي با ابراز رضايت از پيشرفت مذاكرات انجام شده گفت اميدوار است تا قبل از ترك آنكارا درباره‌ي زمان بعدي مذاكرات به نتيجه‌اي برسند.

بر اساس اين گزارش علي لاريجاني نيز احتمالا امشب به تهران باز مي‌گردد

هیچ نظری موجود نیست: