اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۶, پنجشنبه

رشد بدحجابي‌ها و مفاسد ديگر را بايد در بدمستي ناشي از ثروت‌هاي بادآورده حاجي‌زاده‌ها و آقازاده‌ها جستجو كرد

سال‌هاست كه بايد مي‌گفتيم و در عمل نشان مي‌داديم كه همه‌ي نهادهاي حكومت اسلامي علما و عملا به اسلام ناب محمدي(ص) پايبند هستند و "نؤمن ببعض و نكفر ببعض" نيستند. رشد بسياري از اين بدحجابي‌ها و مفاسد ديگر را بايد از بدمستي‌هاي ناشي از ثروت‌هاي بادآورده حاجي‌زاده‌ها و آقازاده‌ها و از درون كاخ‌هاي تو در تو و شايد آپارتمان‌ها و ويلاهاي ينگه دنيايي مترفين داخلي جست‌وجو كرد. بايد پديده شوم "آقازاده‌ها و حاجي‌زاده‌ها" را جدي مي‌گرفتيم و بگيريم

مهدي كلهر» مشاور رييس‌جمهور در امور اطلاع‌رساني در نامه‌اي سرگشاده به سردار «احمدي‌مقدم» فرمانده نيروي انتظامي با سپاسگزاري از اقدامات نيروي انتظامي در برخورد با مظاهر بدحجابي در عين حال بر پرهيز از افراط و تفريط و تداوم راه ميانه در اين مسير تاكيد كرده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، در اين نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

و ما ارسلنك الا مبشرا و نذيرا «سوره فرقان آيه 56»

برادر عزيز سردار دكتر احمدي‌مقدم فرمانده محترم نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران!

شما تنها نيستيد. مردم آگاه و باايمان ايران اسلامي به وجود چنين عالم عاملي كه قطعا بعد علمي، ايماني و فرهنگي ايشان گسترده‌تر از بعد انتظامي ايشان است، افتخار مي‌كنند و بنده نيز به عنوان يك سرباز كوچك عرصه فرهنگ و هنر، خداوند بزرگ را شاكرم كه فرد عالم، مدير و مدبري چون جناب‌عالي راهبري نيروي انتظامي ميهن عزيز ما را به عهده گرفته است و به عنوان يك شهروند كه به فضاي فرهنگي- اجتماعي كشورم اهميت مي‌دهم و به فرداي ايران سرافراز علاقه‌مندم و به فرزندان عزيزمان دل‌بسته‌ام كه آينده ايران اسلامي هستند، بدون ترديد به ضرورت ايجاد يك فضاي عفيف، نجيب، شاد، زيبا و باطراوت به عنوان اولين شرط رشد و تعالي كشور واقفم و اين امر ميسر نمي‌شود مگر زير سايه دو مهم از ياد رفته يعني "امر به معروف" و "نهي از منكر" كه بخش مهمي از آن وظيفه، مربوط به نهاد محترم نيروي انتظامي است و از اين‌كه مي‌بينيم شما با حفظ تمام حدود شرعي با تكيه بر تحقيق و روش علمي وارد مبارزه با تهاجم فرهنگي و شكل كثيف و دريده‌تر از آن يعني "ناتوي فرهنگي" شده‌ايد، صميمانه از شما و ساير همكارانتان در آن نيرو سپاسگزاري مي‌كنم.

مبارزه با بدحجابي و برخورد قانوني با آن حداقل كاريست كه بايد در تمامي نقاط كشور و در تمامي فصول صورت گيرد؛ چنان‌چه با فساد و مفسدان. و نيز بي‌توجهي و اهمال قواي ديگر در اين رابطه نبايد شما و همكاران شما را از راهي كه در پيش گرفته‌ايد، بازدارد، كه نمي‌دارد.

شرايط موجود در تمامي زمينه‌ها و عرصه‌هاي اجتماعي از اين‌كه مطابق با خواست دشمن تخريب نشده، جاي شكر دارد و از اين‌كه مي‌توانسته و مي‌تواند بسيار بي‌اشكال‌تر و كم‌مشكل‌تر از وضع فعلي باشد نيز براي همه قاصران و مقصران از هر سه قوه و همه حوزه‌ها و عرصه‌هاي تأثيرگذار در امر فرهنگ جاي تأسف و تذكر دارد. بعيد است در عرصه بدحجابي، چه آنان كه از جمله آسيب‌ديدگان فرهنگي هستند و چه آنان‌ كه آسيب‌رسانان فرهنگي بدحجابي هستند، حتي كمتر از 10 درصد آنان در غير از مدارس و دانشگاههاي داخلي تحصيل كرده باشند؛ پس اولين تذكر را بايد به آموزش و پرورش، آموزش عالي، ارشاد اسلامي، حوزه هنري، رسانه‌ها و . . . بدهيم. اينان كه امروز بازيچه وسوسه‌هاي دشمن قرار گرفته‌اند و خود به عنوان يك آسيب‌رسان فرهنگي اين بيماري واگيردار شوم را به ديگران منتقل مي‌كنند ثمره كشت و كار فرهنگي ديروز رسانه‌ها، نهادهاي آموزشي، فرهنگي، هنري و . . . خود ما هستند. در عرصه فرهنگ و تمدن اگر فرهنگي گرفتار عافيت‌طلبي شود و از توليد "پادتن" يا "گلبول سفيد" براي مقابله با آسيب‌ها غافل بماند، يقينا مورد هجوم واقع خواهد شد. اگر در عرصه فرهنگ فعال برخورد نشود، لاجرم موضع انفعالي آخرين سنگري است كه دشمن آن را در درون خانه‌ي ما به ما تحميل خواهد كرد. سال‌هاست كه بايد تمام نهادهاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، علمي و آموزشي ما به طرق مختلف مي‌گفتند كه آزادي در مكاتب الهي و اسلام عزيز يعني رهايي انسان‌ها از وسوسه‌هاي شيطاني و نفس اماره و رسيدن به علم و معرفت و تعالي در حالي‌كه آزادي در مكتب ليبرال دموكراسي غربي يا تمدن انگلوصهيونيستي يعني آزادي شياطين براي وسوسه انسان‌ها جهت استثمار و بهره‌كشي از آنان. سال‌هاست كه بايد مي‌گفتيم و عرضه مي‌كرديم و تشويق مي‌كرديم كه برازندگي، زيبايي، شادابي و طراوات "آري" اما بي‌عفتي، نانجيبي، خشونت، خباثت و معصيت "نه".

سال‌هاست كه بايد مي‌گفتيم و در عمل نشان مي‌داديم كه همه‌ي نهادهاي حكومت اسلامي علما و عملا به اسلام ناب محمدي(ص) پايبند هستند و "نؤمن ببعض و نكفر ببعض" نيستند. رشد بسياري از اين بدحجابي‌ها و مفاسد ديگر را بايد از بدمستي‌هاي ناشي از ثروت‌هاي بادآورده حاجي‌زاده‌ها و آقازاده‌ها و از درون كاخ‌هاي تو در تو و شايد آپارتمان‌ها و ويلاهاي ينگه دنيايي مترفين داخلي جست‌وجو كرد. بايد پديده شوم "آقازاده‌ها و حاجي‌زاده‌ها" را جدي مي‌گرفتيم و بگيريم.

حتما شما بهتر مي‌دانيد بسياري از همين جوانان كه از مصاديق بدلباس و بدحجاب محسوب مي‌شوند نيز از نظارت حكومت اسلامي بر فضاي جامعه كه آنان را در برابر جنگ رواني دشمن مصون خواهد نمود، استقبال خواهند كرد؛ چون بر اساس تحقيقات علمي بسياري از جوانان براي يافتن مرزهاي مجاز و ممنوع پوشش و لباس، خود را مورد آزمايش قرار مي‌دهند يا براي اعتراض به مفاسد ديگر اجتماعي بدين‌گونه دست به انتخاب چنين پوشش‌هاي مي‌زنند و يا . . . در سال‌هاي گذشته بين اعلام مقررات و قوانين اجتماعي و اعمال آن فاصله معني‌داري را مشاهده مي‌نمودند يقينا اين گروه از مخاطبان با مشاهده عزم و برخورد قانوني هميشگي و مستدام نيروي انتظامي و از اين‌كه به ياري خداوند در آينده‌اي نه چندان دور فضاي جامعه به يك امنيت پايدار "شكلي" خواهد رسيد، قطعا سپاسگزار خواهند شد و خود از مبلغان طرح "جامعه‌ي برازنده و نجيب" شما قرار خواهند گرفت.

سردار عزيز! بدون شك هركس داراي كوچك‌ترين عقل يا كمترين علاقه‌اي به آينده كشور باشد از عزم و عمل شما دفاع خواهد كرد چه برسد به عقلا و عاشقان ايران اسلامي. اما فقط جهت تذكر عرض مي‌كنم چراكه مي‌دانم به خوبي مي‌دانيد و شيوه و تلاش شما در يك سال و اندي در گذشته نشان مي‌دهد كه از رهروان خط عدل و تعادل هستيد و به افراط و تفريط كشيده نمي‌شويد كه افراطي‌گري و تفريطي‌گري هر دو توصيه شيطان بزرگ است و آمريكا نيز فرزند شيطان پير يعني انگلوصهيونيست‌هاست .استعمارگر پير نيز در تمام نقاط تحت استعمار خود با تقويت دو گروه افراطي‌ها و تفريطي‌ها جوامع را به دو گروه رودررو تقسيم نموده است و به جان هم انداخته و در نهايت خود به عنوان ناجي و مصلح وارد مي‌شده و همه را سركيسه مي‌كرده است؛ در حالي كه طبق راه انبياء و اوصيا و مكاتب الهي و دين مبين اسلام راه ميانه و راه اكثريت و گستره مؤمنان بي‌ادعا و متواضع، راه راست است و هر دو گروه افراطي‌ها و تفريطي‌ها را بايد مورد تذكر قرار داد و نظارت نمود و هميشه مورد هدايت قرار داد تا بتوانيد گروه وسيع مطلوب و مقبول جامعه را در عين هدايت مورد حمايت و تشويق قرار دهيد. متأسفانه در اين سال‌ها در بسياري موارد و اوقات اين گروه وسيع ميانه فراموش شده‌اند.

توفيق روزافزون شما و همكاران شما را در راه هدايت نسل جوان به سوي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي از درگاه خداوند كريم و رئوف خواهانم.

سرباز كوچك عرصه فرهنگ و هنر؛ مهدي كلهر

نماينده رييس‌جمهور در شوراي نظارت بر صدا و سيما و مشاور رييس‌جمهور در امور اطلاع‌رساني و رسانه.




هیچ نظری موجود نیست: