اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ خرداد ۱۱, شنبه

نظرات کارشناسی رییس جمهور برای تیم ملی فوتبال

توصيه هاي تكنيكي احمدي نژاد به تيم ملي فوتبال
بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد

احمدي نژاد گفت: «دوست دارم دو مورد را بيان كنم، يكي سرعت عمل و استفاده از لحظات همراه با تسلط مي‌تواند كار ما را بهتر به نتيجه برساند. نكته دوم اين است كه بايد بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد».آفتاب: محمود احمدي‌نژاد گفت: «تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند در سكوهاي جهاني جاي بگيرد».


به گزارش آفتاب، به نقل از ايسنا، احمدي نژاد پس از حضور در تمرين تيم ملي در جمع بازيكنان گفت: «صحبت‌هايي كه سرمربي تيم ملي مطرح كرد اميدهايي زيادي به ما داد. واقعيت اين است كه جايگاه ما در آسيا و جهان بايد بهبود يابد و ما بايد به طور قطع تيم اول آسيا باشيم. توانمندي بازيكنان و كادر فني چنين انتظاري را ايجاد مي‌كند».

وي افزود: «بايد تمرينات به خوبي انجام شود. اين به ما ثابت شده است كه مي‌توانيم بهترين‌هاي دنيا را پشت سر بگذاريم و اين شدني است. زماني فكر مي‌كرديم آيا كسي مي‌تواند 100 گل به ثمر برساند و 200 بازي ملي انجام دهد. فكر مي‌كرديم اين دست نيافتني است. اما ديديم كه بچه‌هاي خودمان توانستند اين كار را انجام دهند. تيم ملي فوتبال ايران مي‌تواند قاطعانه به جام جهاني برود. ما در مقدماتي جام جهاني 98 به سختي و با سينه‌خيز به جام جهاني رفتيم. اما در رقابت‌هاي گذشته به راحتي توانستيم اين كار را انجام دهيم».

احمدي‌نژاد افزود: «در جام جهاني قبلي مي‌توانستيم از مرحله‌ اول صعود كنيم. من آن بازي‌ها را ديدم اگر هماهنگي‌ها بيشتر بود مي‌توانستيم از پرتغال و مكزيك عبور كنيم. بازيكنان مكزيك و پرتغال برتر از بازيكنان ما نبودند. بايد به تيم ملي روحيه بدهيم. اگر روحيه‌ معمولي بازيكنان حفظ مي‌شد مي‌توانستيم در دوره‌ قبل به مرحله‌ دوم صعود كنيم».


وي افزود: «اگر به مرحله‌ دوم برويم آنجا كارمان راحت‌تر است، وقتي بازيكنان ايراني روحيه مي‌گيرند، ديگر از اسم‌هاي درشت نمي‌ترسند. ما بايد در رده‌بندي (جهاني) به زير 18 برسيم. دولت و مردم پشتيباني مي‌كنند و ما برايتان دعا مي‌كنيم».

احمدي نژاد افزود: «دوست دارم دو مورد را بيان كنم، يكي سرعت عمل و استفاده از لحظات همراه با تسلط مي‌تواند كار ما را بهتر به نتيجه برساند. من تمرين بازيكنان را ديدم شما بسيار خوب بوديد ولي بعضي وقت‌ها هل مي‌شديد. نكته دوم اين است كه بايد بدن بازيكنان براي 170 دقيقه آماده باشد. يادم مي‌آيد آن زماني كه دايي بازي مي‌كرد 90 دقيقه مدام در زمين مي‌دويد، بايد بدن‌ها قوي و منعطف باشد».


احمدي‌نژاد به روند تمرين تيم ملي اشاره كرد وگفت: «در يكي از صحنه‌هاي تمرين ديدم "جباري" كار خوبي انجام داد و در حالي كه مي‌توانست شوت بزند به صادقي پاس داد. اميدوارم شما هميشه موفق و سالم باشيد و پرچم افتخار را براي ايران عزيز برافراشته كنيد».


وي افزود: «يك بازي مانده به صعود ايران به جام جهاني به تمرينات تيم ملي مي‌آيم و با شما بازي مي‌كنم».

احمدي نژاد با اشاره به بازي تيم ملي برابر امارات ادامه داد: «سطح فوتبال ما بالاتر از كشورهاي اطراف است. فوتبال آنها را به خوبي مي‌شناسيم. آنها چندبازيكن از اين طرف و آن طرف مي‌آورند و نمايش مي‌دهند. اما ايران 70 ميليون نفر جمعيت دارد و از خوزستان تا سرخس از تبريز تا فارس، از سيستان و بلوچستان جوانان با استعداد و پرتواني داريم كه مي‌توانند موفق شوند. در ليگ 18 تيمي‌مان ديديم كه امسال تيم‌ها چقدر خوب شده‌اند. يك زماني تنها دو تيم داشتيم اما در حال حاضر7 -8 تيم پرقدرت داريم. در گذشته تنها مسابقاتي سراسري برگزار مي‌شد اما در حال حاضر در رده‌هاي مختلف تيم ملي داريم. بايد نگاهمان جهاني باشد و فدراسيون هم بايد همت كند تا تيم‌هاي ما چه فوتبال، چه فوتسال، چه فوتبال ساحلي و چه تيم ملي بانوان در رقابت‌هاي جهاني موفق باشند».


احمدي نژاد افزود: «يك هديه هم براي بازيكنان تيم ملي پيش‌بيني كرده‌ايم كه ربطي به بازي‌هاي پيش‌رو ندارد، اميدوارم كه با تسلط و هماهنگي به وجود آمده بتوانيد مردم ايران را خوشحال كنيد و بتوانيد هديه‌اي خوب به مردم در آستانه‌ي سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بدهيد».

دستور مي‌دهم مشكل "علي كريمي" حل شود
احمدي نژاد در جمع هواداران تيم ملي فوتبال در كمپ تيم‌هاي ملي گفت: «دستور مي‌دهم مشكل "علي كريمي" حل شودّ.

محمود احمدي نژاد، پس از صحبت‌ با بازيكنان و كادر فني با تشويق تماشاگران به سمت آنها رفت و از حمايت‌هايشان از تيم ملي تشكر كرد».

احمدي نژاد خطاب به آنها گفت: «شعارهايي كه مي‌دهيد "ايران هميشه برنده باشد" شعار بسيار درستي است كه ما بايد در همه عرصه ها به اين شعار جامه عمل بپوشانيم».

احمدي نژاد در پاسخ به تقاضاي تماشاگران مبني بر اين كه اگر امكان دارد دستور دهيد محروميت علي كريمي بخشيده شود، به آنها گفت: «من همين جا از مسوولان تيم ملي مي‌خواهم تا مشكل كريمي برطرف شود، اگر مربي تيم ملي او را خواست و صلاح دانست در تيم ملي بازي كند، از او استفاده خواهد شد».

هیچ نظری موجود نیست: