اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ فروردین ۲۹, پنجشنبه

حواشي حضور احمدي‌نژاد در يك روستاي محروم قم

محمود احمدي نژاد صبح امروز پنجشنبه به صورت سر زده و بدون اطلاع قبلي در روستاي محروم مشك آباد قم حاضر شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين حضور با توجه به محروم بودن منطقه و سر زده بودن اين بازديد حاشيه‌هايي داشت كه از ديد ناظران اين دقايق تاريخي مخفي نماند.

* خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كشور دقايقي پيش از حضور رئيس‌جمهور وارد روستاي مشك آباد شدند. معمولاً روستايي كه قرار است مورد بازديد رئيس جمهور قرار گيرد تا آخرين دقايقي مشخص نيست و فقط چند دقيقه پيش از حضور رئيس جمهور خبرنگاران وارد روستا مي‌شوند و به هر واسطه نيز مردم اندكي مجال مي‌يابند كه خود را براي استقبال از رئيس جمهور آماده كنند.

*خبرنگاران بلافاصله پس از ورود به اين روستاي محروم مشغول به تهيه عكس و تصوير و انجام مصاحبه شدند. تعدادي از خبرنگاران هم مشغول كار بودند. اما اين بار كاري غير از كار خبرنگاري، آنها به درخواست مردم مشغول نوشتن نامه‌ها و درخواست‌هاي آنان خطاب به رئيس جمهور شدند.

* از ظاهر روستا و نگاه‌هاي حيرت زده مردم به راحتي مي‌توان فهميد كه هيچ تدارك قبلي براي حضور رئيس جمهور انديشيده نشده و اين بازديد كاملاً سر زده است و به همين جهت نيز در اولين دقايق حضور خبرنگاران و برخي از مسئولان در روستا، تعدادي از مسئولان مشغول آماده كردن مقدمات و جايگاهي هر چند ساده براي سخنراني و بازديد رئيس جمهور مي‌شوند. دادخواه معاون هماهنگي و پيگيري معاونت اجرايي رئيس جمهور، سروش پور مدير كل روابط عمومي رئيس جمهور و نوعي مدير كل مراسم دفتر رئيس جمهور خودشان دست به كار شده و يكي يك بيل در دست و ديگران سنگ بر دوش كم كم جايگاه سخنراني رئيس جمهور را آماده مي‌كنند.

* مردم هم كم كم اسپندها را دود كردند كه در همين ميان هليكوپتر حامل رئيس جمهور وارد روستا شد. مردم در كمترين زمان ممكن خود را به هليكوپتر‌ها رسانده و با سر دادن شعار صل علي محمد رئيس جمهور خوش آمد.
* درد دلها از همان لحظه اول آغاز مي‌شود و محرومين روستاي مشك آباد بدون هيچ واسطه‌اي سر درد دل را با رئيس جمهور باز مي‌كند.

* رئيس جمهور در اولين دقايق وارد مدرسه ابتدايي نيمه شعبان شد، اين مدرسه ابتدايي دو كلاس دارد در يك كلاس دانش آموزان كلاس اول و دوم و در كلاس ديگر دانش آموزان كلاس سوم و چهارم و پنجم تحصيل مي‌كنند.
* رئيس جمهور به سراغ تك تك دانش آموزان رفته و حرف‌هاي كودكان آنها را مي‌شنود علاوه بر آنكه درس بچه‌ها را از معلم كلاس مي‌پرسد، جزئيات درس را از خود دانش آموزان سؤال مي‌كند و پس از آن نيز از دانش آموزان مي‌خواهد برايش به صورت دست جمعي شعر بخوانند.

* بازديد رئيس جمهور از اين مدرسه دو كلاسه بيش از زماني كه پيش بيني مي‌شد به طول انجاميد، چون وي به بازديد از يك كلاس اكتفا نكرد و وارد دومين كلاس شد.
ابتدا دانش آموزان براي خير مقدم به او سوره حمد را به صورت دسته جمعي خواندند و سپس با همان زبان كودكانه به رئيس جمهور خير مقدم گفتند و باز هم سر درد دل را با رئيس جمهور باز كردند.

*يكي از دانش آموزان از رئيس جمهور خواست كه برايشان از مقاطع بالاتر مدرسه بسازد. رئيس جمهور از او مي‌پرسد اگر اين كار را بكنيم آيا دوست داريد درس بخوانيد پس از پاسخ مثبت دانش آموز رئيس جمهور با غلظت هر چه تمامتر خطاب به دانش آموزان مي‌گويد؛ چشم.

* نكته جالب توجه در اين بازديد، آن است كه همه دانش آموزان بدون هيچ واهمه‌اي و به صورت پي در پي به راحتي با رئيس جمهور درد دل كردند و رئيس جمهور هم بدون هيچ محدوديت خاصي به همه حرف آنها گوش داد.
* هديه‌اي كه رئيس جمهور به دانش آموزان اين دو كلاس اهدا كرد، دفترچه نقاشي و مداد رنگي دارا و سارا بود.

* رئيس جمهور در پايان گفت و گوي صميمي خود با اين دانش آموزان از آنها خواست كه برايش دعا كنند تا بتواند مشكلات را حل كند.
* احمدي نژاد همان جا و پيش از آنكه مدرسه را ترك كند جليل بشارتي رئيس دفتر امور مناطق محروم و تعدادي از مسئولين را فرا خواند و توصيه‌هاي لازم را درباره اين مدرسه و برخي از مشكلات مطرح شده به مسئولين گوشزد كرد.

* رئيس جمهور در حال ترك مدرسه بود كه تعدادي از بچه‌ها را در بالاي ديوار مدرسه مشاهده مي‌كند. ابتدا براي آنها دست تكان داد و سپس از آنها خواست از همان جا پيش او بيايند. آنها هم آمدند و تعدادي از مشكلات را نيز با رئيس جمهور مطرح كردند.
*احمدي نژاد پس از خروج از مدرسه باز هم در حلقه مردم اين روستاي محروم قرار گرفت و باز هم يك به يك به درد آنها گوش فرا داد.

* احمدي نژاد در جمع مردم اين روستا در همان جايگاه ساده‌اي كه دقايقي قبل برايش فراهم كرده بوده‌اند به سخنراني پرداخت و پس از سخنراني نيز بدون واسطه، مردم در دلها و مشكلات خود را مطرح كردند.
* رئيس جمهور در آخرين دقايق حضور خود در اين روستا به منزل تنها شهيد اين روستا رفت و پاي درد دل مادر شهيد نشست، لحظاتي پس از ورود رئيس جمهور از خبرنگاران خواست كه از اتاق خارج شوند تا او راحت‌تر بتواند پاي درد دل خانواده شهيد بنشيند.

* رئيس جمهور پس از گذشت بيش از يك ساعت از حضور صميمي در اين روستاي محروم، در ميان بدرقه دستان بر افراشته و چشمان اشك بار مردم روستاي محروم مشك آباد قم اين روستا را ترك كرد.
* ناظمي اردكاني استاندار قم، جليل بشارتي رئيس مناطق محروم رياست جمهوري ودادخواه معون پيگيري و هماهنگي معونت اجرايي رئيس جمهور احمدي نژاد را در اين بازديد سرزده همراهي مي‌كردند

هیچ نظری موجود نیست: