اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۲۰, یکشنبه

نود و پنج هزار پزشک کشور بیکار هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور : 95 هزار پزشک کشور بیکار هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت : امروز 180 هزار نفر عضو خانواده پزشکی و جامعه پزشکی کشور هستند که 70 هزار پزشک عمومی و 25 هزار پزشک متخصص در جستجوی شغل هستند.

به گزارش خبرنگار مهردر ساری ، دکترشهاب الدین صدر با بیان مطلب فوق عصر امروز در جمع مدیرکل و روسای پزشکی قانونی شهرستانهای مازندران در محل اداره کل پزشکی قانونی مازندران افزود : دغدغه نظام پزشکی مسئله اشتغال جوانان است و در این میان اشتغال پزشکان جوان بسیار حائز اهمیت است .

وی تصریح کرد : توزیع پزشکان عمومی و تخصصی در مناطق مورد نیاز کشور به طور دقیقی صورت نگرفته است و این امر یکی از چالش های عمده پیش روی سازمان است . صدر ادامه داد : همه پزشکان کشور بر اساس قانون موظف به رعایت تعرفه های نظام پزشکی بوده و با متخلفین برخورد می شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت سازمان متبوع اظهار داشت : در حقیقت سازمان پزشکی قانونی یکی از سازمان های مستقل قوه قضاییه است که زیر نظر رئیس قوه قضاییه اداره و بازوی تخصصی قوه قضائیه محسوب می شود. به گفته دکتر صدر در حال حاضر درسازمان پزشکی قانونی 350 نقطه کشور مرکز فعال داریم که در حقیقت 50 درصد کادر سازمان را پزشکان با تخصص های مختلف تشکیل می دهند.

وی یادآور شد : در سال 85 مجموعه مراجعات به پزشکی قانونی کشور حدود یک میلیون و 900 هزار پرونده ارجاع شده بود که حدود 82 درصد پرونده ها معاینات بالینی سرپایی ،3 درصد مراجعات معاینه جسد و تعیین علت فوت و 15 درصد از معاینات را خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی شامل می شود. صدر افزود : در حدود یک سوم پرونده های قضایی به پزشکی قانونی برای کارشناسی ارجاع می شود.

هیچ نظری موجود نیست: