اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۲۲, چهارشنبه

ديدار صد نماينده مجلس با خاتمی

نزديک به يکصد تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با گرايش‌هاي مختلف با رئيس جمهور سابق کشورمان ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار که به دعوت فراکسيو ن خط امام (ره)برگزار شد و دو ساعت به طول انجاميد، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رئيس موسسه بين الملي گفتگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به تشريح وضعيت خارجي ايران در عرصه منطقه اي و بين المللي پرداخت و با توجه به حضورش در نشست هاي بين المللي، بر علاقه مندي توده هاي مردم به انقلاب اسلامي و ايران تاکيد کرد.
وي در ادامه به دسيسه‌هاي مختلف دشمنان نظام اسلامي در طول پيروزي انقلاب و پس از آن اشاره کرد و افزود: در شرايط کنوني و به خصوص در طول چند ماه گذشته حجم تبليغات دشمنان به نحو چشمگيري گسترش يافته و به نوعي تلاش مي شود تا منطقه را نسبت به ايران بدبين کند.

رئيس موسسه بين المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اضافه كرد: بر اين اساس هم اينک سياست دامن زدن به اختلافات ديني و مذهبي القاء اينکه ايران در اين اختلافات نقش دارد، فعال است.
به گزارش روابط عمومي بنياد باران خاتمي همچنين تاکيد کرد: انسجام اسلامي که بدرستي در سال 86 مورد توجه قرار گرفته است، بايد سرلوحه تمامي گروه‌ها و فرقه ها، نه تنها در ايران بلکه درتمام جهان اسلام قرار گيرد تا نقشه هاي خطرناکي که وجود دارد، خنثي يا کم اثر شود.

رئيس جمهورسابق کشورمان ادامه داد: در عرصه داخلي نيز ضروري است تا اتحاد ملي به معني واقعي مورد توجه و درک حاکميت و نيز تمام گروه‌ها و احزاب سياسي قرار گيرد تا زمينه مشارکت و حضور گسترده مردم بيشتر از گذشته فراهم شود.
خاتمي همچنين اظهارداشت: مجلس شوراي اسلامي به عنوان قوه اي مؤثر و تاثير گذار که جايگاهي والا در نظام تصميم گيري و تصميم سازي کشور دارد، مي بايست با توجه به وضعيت کنوني کشور در عين اعمال وظيفه نظارتي،ارشادي و هدايتي خود،به تحقق شعار امسال کمک کند و آنرا به فعليت در آورد.

رئيس جمهور سابق كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود به تنگناي آمريکا در عراق و فشارهاي داخلي و خارجي وارده به دولت بوش اشاره کرد و گفت: بايد با تدبير و درايت حساب شده به گونه اي برخورد كنيم تا منافع ملي و مصالح نظام به شيوه اي مناسب حفظ شود.
وي اضافه كرد: حل مشکل عراق به حضور فعالانه تمامي کشورهاي مؤثر در منطقه بستگي دارد و همه ما علاقه وافري داريم تا ملت عراق در آرامش و امنيت کشورشان را اداره كند.

خاتمي افزود: اين سياست بايد همچنان ادامه يابد تا منافع دو ملت ايران و عراق محفوظ بماند.
در ادامه اين نشست مسائل گوناگون از جمله دستاوردهاي هسته‌اي کشور و قطعنامه هاي صادره از سوي شوراي امنيت و تأثير آن برسرنوشت کشور مورد توجه نمايندگان قرار گرفت.
خاتمي در اين خصوص گفت: دستاوردهاي ملي و بومي انرژي هسته‌اي حاصل تلاش‌ها و مساعدت هاي جوانان اين مرز و بوم بوده و هميشه مورد حمايت ملت است و بايد آن را حفظ کرد.

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: بايد با اعتمادسازي ها و رفع بهانه جويي ها، هزينه تحقق آرزوهاي ملت بزرگ ايران را به حداقل رساند و مصالح و منافع ملي نظام را دستخوش غرض ها و مرضهاي دشمنان قرار نداد.
خاتمي در ادامه با اشاره به مواضع مستقلانه و هوشمندانه نمايندگان مجلس هفتم شوراي اسلامي، اظهار اميدواري کرد تا اين روش به حل هر چه بيشتر مشکلات پيش روي کشور منجر شود

هیچ نظری موجود نیست: