اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۲۲, چهارشنبه

نامزد رياست جمهوري فرانسه از غني‌سازي اورانيوم در ايران دفاع كرد


‪۸۶/۰۱/۲۲‬

ژان ماري لوپن " رهبر حزب راستگراي جبهه ملي فرانسه و نامزد انتخابات رياست جمهوري، از غني‌سازي صنعتي اورانيوم در ايران دفاع كرد.


لوپن كه روز چهارشنبه در مصاحبه با چهار تن از خبرنگاران فرانسوي و در راديو خبري "اروپ سخن می گفت ، خاطرنشان كرد: من هيچ اشكالي درخصوص توليد اورانيوم غني‌شده صنعتي در ايران نمي‌بينم .

وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درخصوص آخرين تحولات در پرونده هسته‌اي ايران و اعلام تهران درخصوص توليد اورانيوم صنعتي گفت: چه اشكالي دارد كه ايران به غني‌سازي اورانيوم بپردازد؟

لوپن تاكيد كرد: ايران معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي (ان پي تي) را امضا كرده و بنابراين از حق غني‌سازي برخوردار است.

وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درخصوص اين كه آيا شما سخنان ايرانيان را در مورد عدم توليد بمب اتمي باورمي‌كنيد، گفت: من مجبور نيستم سخنان آنان را باور كنم اما از سوي ديگر مجبور نخواهم بود كه بپذيرم خطر بمب اتمي (ادعايي) ايران از خطر بمب اتمي اسراييل، هند، پاكستان و چين بيشتر خواهد بود.


"ژان ماري لوپن" كه براساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته، يكي از چهار بخت‌دار بزرگ انتخابات آتي رياست جمهوري فرانسه محسوب مي‌شود، در بخش ديگري از اين مصاحبه و درخصوص سياست خارجي پاريس در قبال آمريكا گفت: ايالات متحده در حال آماده ساختن خود براي جنگ با ايران است در حالي كه فرانسه بايد نقش خود را براي صلح ايفا كند.

وي افزود: فرانسه بايد با بهره‌گيري از تمامي توان و استفاده از نفوذ خود در كشورهاي منطقه و عربي نقش ميانجي را براي نجات صلح ايفاكند، چراكه نداهاي جنگي به گوش مي‌رسد و كساني هستند كه آماده جنگ با ايران مي‌شوند.

لوپن در پاسخ به اين پرسش كه چه كساني براي مقابله با ايران آماده مي‌شوند، گفت: آمريكا يا اسراييل يا هر دوي آنها.

هیچ نظری موجود نیست: