اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۲۹, چهارشنبه

رییس جمهور: درس‌خوانده‌هاي آمريكا و انگليس دواي درد ما نيستند

رييس جمهور درجمع روحانيون استان فارس:
*درس‌خوانده‌هاي آمريكا و انگليس دواي درد ما نيستند
*مگر مي‌شود دولت اسلامي خود را از حوزه‌ي دين بيرون بكشد؟


برگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس جمهور سه‌شنبه شب قبل از ترك شيراز به مقصد تهران جهت حضور در رژه‌ي نيروهاي مسلح به مناسبت روز ارتش، در جمع علما و روحانيون استان فارس حضور پيدا كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد اظهار داشت: « انقلاب اسلامي يك حركت الهي و در ادامه‌ي نهضت انبياء و دنباله‌ي واقعه‌ي عاشوراست.»

رييس جمهور گفت:« مأموريت انبياء هدايت انسان‌ها و ايجاد زمينه براي حركت آن‌ها جهت سعادت بوده است و اهداف انقلاب اسلامي ما نيز در ادامه‌ي مأموريت و اهداف انبياءست.»

رييس جمهور گفت:« پيامبران الهي آمدند تا بشريت را به سمت كمال سوق دهند.»

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه دنيا خلق شده تا يك اتفاق مهم بيافتد، گفت:« ما بايد به سمت سعادت حركت كنيم. در غيراين‌صورت همه‌ي زحمات به هدرمي‌رسد. بايد روزي بيايد كه انسان كامل يعني امام زمان(عج) بشر را به نقطه‌ي كمال برساند.هيچ‌كس نمي‌تواند انسان را به نقطه‌ي حقيقي سعادت برساند مگر امام معصوم.»

وي گفت:« امروز مردم دنيا از وضعيت كنوني ناراضي هستند و ريشه‌ي مشكلات را در مديريت حاكم بر دنيا مي‌بينند. چراكه در حال حاضر برخي از انسان‌هاي فاسد و زورگو قصد دارند امور را در دست بگيرند.»

وي گفت:« ملت‌ها خسته شده‌اند و من مي‌بينم يك حركت عظيم در دنيا در جهت بيداري و حركت به سمت معنويت آغاز شده است و اين مي‌تواند مقدمه‌ي حركت‌هاي اجتماعي در آينده باشد. ظلم هر روز در حال اوج‌گيري است و از طرف ديگر ملت‌ها طالب عدالت هستند.»

احمدي‌نژاد با بيان اينكه با توجه به وضعيت كنوني جهان ما دو مأموريت مهم بر عهده داريم، گفت:« ما در ابتدا بايد كشور و نظام‌مان را به سمت الگوي آرماني نزديك كنيم و دوم اينكه نقطه‌ي كمال را به بشريت امروز معرفي كنيم. اگر حقيقت ناب معرفي نشود دوباره نظام استكبار بر جهان حاكم مي‌شود و مسووليت اصلي در اين مورد يعني ارائه‌ي يك الگوي ناب بر عهده‌ي روحانيون و علماء است.»

رييس جمهور گفت:« مطمئنا براساس مادي‌گرايي نمي‌توانيم به نقطه‌ كمال و سعادت حقيقي نزديك شويم.

ما مشكلات فراواني به خصوص در حوزه‌ي مادي داريم، اما درس‌خوانده‌هاي آمريكا و انگليس دواي درد ما نيستند. نمي‌توان جز مبتني بر احكام اسلامي حركت كرد و نوري را مشاهده كرد. من رسما در اينجا از علما و مدارس علميه دعوت مي‌كنم كه در اين باره تحقيق كنند و دولت از انديشه‌ها و الگوي‌هاي آن‌ها در اين زمينه استفاده مي‌كند. ما بايد نظام تربيتي مخصوص خود را داشته باشيم.»

احمدي‌نژاد ادامه داد:« دولت با همه‌ي ابعاد و توان، عقيده دارد و تلاش مي‌كند كه فضاي مديريت كشور را به سمت الگوي اسلامي پيش ببرد. اكنون دوران تئوري‌هاي مادي به پايان رسيده است.»

وي گفت:« تئوري‌هاي زورگو براي حل مشكلات جهان فقط منطق زور را قبول دارند و امروز به خاطر عملكرد اين قدرت‌هاي زورگو در عرصه‌ي جهاني اگر در كشوري راجع به دموكراسي حرف بزنيم مردم حالت تهوع مي‌گيرند و اين بيانگر اين است كه تئوري‌هاي مادي به بن‌بست رسيده‌اند. امروز روز تجلي اسلام ناب محمدي (ص) است.»

احمدي‌نژاد يكي ديگر از جهت‌گيري‌هاي اصلي دولت نهم را برنامه‌ريزي بر مبناي عدالت دانست و گفت:« ما سعي مي‌كنيم در اين راستا حركت كنيم تا در درون دستگاه بويي از تبعيض و سوءاستفاده نباشد كه در اين مدت خوب جلو رفته‌ايم.»

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه چرا اسامي مفسدان اقتصادي را اعلام نمي‌كنيد؟ گفت:« ما جلوي آن را گرفته‌ايم و اگر كسي جرأت كند كه دست به چنين فسادي بزند حتما آن را اعلام مي‌كنيم.»

احمدي‌نژاد اظهار داشت:« كار ديگر دولت سرعت بخشيدن به كارهاي عمراني است و در سال 85 بيش از دو برابر سال 83 در كشور كار عمراني انجام شده است.»

وي گفت:« كار ديگر دولت آزاد كردن اقتصاد از بند اقتصاد دولتي است. ما در اين زمينه از رهبري تقاضاي كمك كرديم و ايشان نيز بخش مهمي از سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي را اعلام كردند. اجرايي كردن سياست اصل 44 قانون اساسي يكي از اولويت‌هاي مهم دولت نهم است و اين كار پرحجم، پيچيده و گسترده است و بيش از 140 هزار ميليارد تومان سهم دولت در بنگاه‌هاي اقتصادي بايد به مردم واگذار شود و اين كار شروع شده و به سرعت در حال اجراست.»

رييس جمهور ادامه داد:« از سال 71 و 72 كه واگذاري‌ها به مردم شروع شد تا اواسط سال 84، سه هزار و 500 ميليارد تومان واگذار شد و در طول عمر دولت نهم دو هزار و 600 ميليارد تومان واگذار شده است.»

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه دولت نيمي از اين واگذاري‌ها را از طريق بورس و نيمي ديگر را از طريق سهام عدالت و ارائه‌ي آن به اقشار كم درآمد در پيش گرفته، گفت:« در ارائه‌ي سهام عدالت اولويت ما ارائه‌ي اين سهام به دهك‌هاي پايين جامعه است و ما در راستاي اين واگذاري‌ها براي دهك‌هاي پايين جامعه، تخفيف بيشتري قائل مي‌شويم و تاكنون بيش از 10 ميليون نفر از اين سهام استفاده كرده‌اند كه اميدواريم اين امر امسال از مرز 28 ميليون نفر هم تجاوز كند.»

وي در ادامه سخنان خود گفت:« از اوايل انقلاب برخي از انديشه‌هاي انحرافي آگاهانه و از روي برنامه‌ريزي مطرح شد كه يكي از آن‌ها اين بود كه دولت نبايد به مراكز ديني كمك كند چراكه اين مراكز دولتي مي‌شوند، ولي به نظر من اين حرف غلطي است. مگر مي‌شود دولت اسلامي خود را از حوزه‌ي دين بيرون بكشد؟ البته اين مسأله نيز كه روحانيت شيعه تابع دولت باشد نيز امر خوبي نيست.»

احمدي‌نژاد گفت:« قبلا جايي در بودجه براي مسائل ديني و مراكز آن ديده نشده بود، اما از سال گذشته اين مسأله در بودجه در نظر گرفته و به استانداري‌ها ابلاغ شد. كمك به ساخت مساجد و خانه‌ي علماء جزء كارهاي فرهنگي دولت است.»

در اين جلسه روحانيون در مورد مسكن نيز مطالبي را به رييس جمهور گفتند كه رييس جمهور نيز به آن‌ها اعلام كرد كه با توجه به سياست دولت، ان‌شاءالله زمينه‌اي براي حل مشكل مسكن فراهم خواهد شد.

رييس جمهور بعد از ديدار با علماء، شيراز را به مقصد تهران ترك گفت و روز چهارشنبه نيز بعد از حضور در رژه‌ي نيروهاي مسلح تهران را به مقصد استان فارس ترك خواهد كرد و به سفر استاني تا روز جمعه ادامه خواهد داد.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور امروز به سه شهرستان استان فارس سفر خواهد كرد و هم‌چنين به شهرستان گاوبندي واقع در هرمزگان نيز مي‌رود چراكه در هنگامي كه به هرمزگان سفر كرده بود نتوانسته بود در اين شهرستان حضور پيدا كند و امروز در اين شهرستان نيز سخنراني خواهد كرد.

هیچ نظری موجود نیست: