اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۷, سه‌شنبه

US shows his muscles to Iran

ارتش آمریکا اعلام کرد که در حال برپایی بزرگ ترین مانور نظامی در خلیج فارس از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ است.

برپایی این مانور نظامی زمانی صورت می گیرد که آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران با این کشور دچار تنش است. با بازداشت ۱۵ ملوان و تفنگدار بریتانیایی در آب های خلیج فارس، تنش میان ایران و بریتانیا، متحد اصلی آمریکا در جنگ عراق نیز بالا گرفته است.

کوین آندال، یک مقام نیروی دریایی آمریکا گفته است که این مانور نظامی در پاسخ به بازداشت نیروهای بریتانیایی توسط ایران انجام نمی شود و تهدیدی هم علیه جمهوری اسلامی نیست. وی افزود که نیروهای آمریکایی وارد محدوده آب های ایران نخواهند شد.


در مانور نظامی آمریکا در خلیج فارس، دو ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور و جان استنیس و ۱۵ ناو جنگی و بیش از یکصد جنگنده شرکت دارند.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که دو اسکادران از این ناوهای هواپیمابر به تمرین های نظامی خواهند پرداخت و سایر نیروها به تمرین های ضد زیر دریایی، ضد زمینی و میدان مین خواهند پرداخت.

آمریکایی ها گفته اند که هدف از این مانور، نشان دادن اهمیت گروه های ضربت این دو ناو هواپیمابر و برنامه ریزی و انجام عملیات مشترک در راستای تعهدات دراز مدت آمریکا در برقراری امنیت دریایی و ثبات در منطقه است.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین، در نزدیکی ایران مستقر است.

آمریکا در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که برای حفظ حضور نظامی در منطقه، دو ناو هواپیمابر خود را برای مدت طولانی تری در خلیج فارس نگه می دارد.

جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا گفته است که حضور دو ناو هواپیمابر این کشور در خلیج فارس به منظور تقویت امنیت و حفظ منافع آمریکا در منطقه صورت گرفته است.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی را علامتی برای ایران دانسته بود.

یک مقام نظامی آمریکا درباره این مانور نظامی در خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفت که برای اولین بار از سال ۲۰۰۳، دو ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه حضور دارند.

ناو هواپیمابر جان استنیس از ۱۹ فوریه در آب های منطقه حضور داشته و ۶۵۰۰ نیرو را در خود جای داده است. این ناو هواپیمابر امروز سه شنبه، ۷ فروردین با اسکورت یک ناو جنگی دیگر وارد آب های خلیج فارس شد.

هیچ نظری موجود نیست: