اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

آيت‌الله سبحاني: شعار کنترل جمعيت را جمع کنيم

آيت‌الله ‌العظمي سبحاني گفت: چنانچه معتقد باشيم خداوند هر کس را آفريده روزي خواهد داد، بايد شعار کنترل نسل را جمع کنيم زيرا اين شعار به مصلحت مملکت نيست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اين استاد حوزه در سلسله مباحث تفسير قرآن کريم اظهار داشت: نگراني‌هاي مردمي يکي از مشکلات مردم است که آينده آنان از نظر مادي يا معنوي چگونه خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: مسئله خونريزي‌ها و جنگ‌ها، از نگراني‌هاي بزرگ آينده بشر امروزي است، زيرا بشر روز به روز براي نابود کردن و نابود شدن مجهزتر مي‌شود.

اين استاد حوزه افزود: به علت بيماري‌هاي رواني مسئله روان پزشکي امروز رواج پيدا کرده و در کشورهاي صنعتي بيماري‌هاي رواني بيشتر از جسمي است.

سبحاني با اشاره به اين‌که مردم در ماديات غرق شده‌اند، گفت: اگر جنگ جهاني سوم رخ دهد تمدن از بين خواهد رفت و بشر به حالت نخستين خود باز خواهد گشت.

وي با اشاره به آيه 28و 29 سوره رعد تصريح کرد: اگر به ياد خدا باشيم و خدا را در دل باور داشته باشيم، بلاها براي ما مشکل ساز نخواهد بود و خداوند آينده را تامين و گذشته را خواهد بخشيد.

اين استاد حوزه خاطرنشان کرد: برخي از بيماري‌هاي جسمي، مولود نگراني‌هاي روحي است و 99 درصد کساني که خودکشي مي‌کنند به علت ضعف يا عدم ايمان است.

وي با استفاده از آيات قرآن کريم امنيت روحي و اجتماعي را از آن مومنان بيان کرد و تصريح کرد: مدينه فاضله‌اي‌که افلاطون بيان مي‌کنند خيالي است و واقعيتش آن چيزي است که انبياء و اوليا آورده‌اند.

سبحاني گفت: طلاب و روحانيون در مقابل اخلاق، ايمان و دين مردم مسئول هستند و نبايد بي‌تفاوت از کنار مسايل عبور كنند.

هیچ نظری موجود نیست: