اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

خطرات عروسک آمریکایی باربی برای کشور از دیدگاه آیت الله دری نجف آبادی

دادستان کل جمهوری اسلامی می گوید که بازار اسباب بازی ایران از عروسک های باربی، بتمن یا خفاش، اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی و هری پاتر اشباع شده است و کودکان باید از تاثیرات زیانبار فرهنگی آنها حفظ شوند.

قربانعلی دری نجف آبادی، ترویج کالاهایی چون باربی، بتمن، اسپایدرمن و هری پاتر و واردات کنترل نشده سی دی های بازی های ویدیویی و فیلم های سینمایی را زنگ خطری برای تمامی مقامات کشور دانسته است.

وی افزوده است: ما باید جایگزین هایی را برای دفع این حمله که کودکان و جوانان را هدف گرفته است پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اظهارات دری نجف آبادی در نامه ای به پرویز داوودی، معاون رییس جمهوری اسلامی ایران بازگو شده و در آن خواسته شده است تدابیری برای حفظ فرهنگ اسلامی و ارزش های انقلابی به عمل آید.

اسباب بازی های خارجی همچنان در ایران پرطرفدار و پرفروش هستند و تلاش جمهوری اسلامی در طول سه دهه گذشته برای مقابله با فرهنگ استفاده از عروسک های خارجی بدون نتیجه بوده است.

دری نجف آبادی در نامه خود به معاون رییس جمهوری نوشته است: این اسباب بازی ها که معیارهای لازم را محترم نمی شمارند برای سلامتی کودکان خطراتی دارند و بقای کارخانه های اسباب بازی در ایران را تحت تاثیر قرار می دهند.

جمهوری اسلامی در سال ۱۹۹۶ میلادی، در اقدامی برای مقابله با عروسک های پرطرفدار باربی، عروسک هایی را با نام سارا و دارا تولید کرد.

این عروسک به سفارش جمهوری اسلامی در چین تولید شده اند اما نتوانسته اند محبوبیت چندانی میان کودکان ایرانی کسب کنند.

شرکت های سازنده اسباب بازی در ایران همچنان در امر طراحی، نوآوری و رقابت با همتایان خارجی خود با مشکلات و مسائل عدیده مواجه هستند و بیشتر به ناچار به وارد کردن تولیدات خارجی و یا نمونه برداری از اسباب بازی های خارجی به منظور تولید در داخل روی می آورند.


هیچ نظری موجود نیست: