اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ دی ۱۰, دوشنبه

هاشمی: کناره گیری روحانیت از مسائل سیاسی، توجیه ندارد


نبايد كاري كنيم كه انتخابات باعث تعميق كينه‌ها در دل‌ها شود، بلكه بايد با شيوه‌هاي درست به گونه‌اي عمل كنيم كه در فضاي رقابتي سالم، مردم را براي اثبات وفاداري خويش به نظام به پاي صندوق‌هاي راي بياوريم.

رييس مجلس خبرگان رهبری گفت: نبايد كاري كنيم انتخابات باعث تعميق كينه‌ها در دل‌ها شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر دوشنبه در ديدار شاخه روحانيون حزب اعتماد ملي، با تبريك عيد سعيد غدير به همه دوستداران اهل بيت (ع) و با تاكيد بر رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي درباره انسجام اسلامي و اتحاد ملي، گفت: نبايد كاري كنيم كه انتخابات باعث تعميق كينه‌ها در دل‌ها شود، بلكه بايد با شيوه‌هاي درست به گونه‌اي عمل كنيم كه در فضاي رقابتي سالم، مردم را براي اثبات وفاداري خويش به نظام به پاي صندوق‌هاي راي بياوريم.

هاشمي رفسنجاني، حضور مردم را در عرصه‌هاي مختلف انقلاب، حلال همه‌ي مشكلات دانست و گفت: پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب با امواج حضور آگاهانه مردم ميسر شد و اكنون نيز كه از آن مراحل گذشته‌ايم، انتخابات بهترين و مهمترين جلوه‌ي حضور و مشاركت مردم در سرنوشت كشور است و مسوولان بايد با فراهم كردن مقدمات انتخاباتي پرشور بگذارند مردم به هر كس كه مي‌خواهند، راي دهند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به احزاب را راهي براي تمرين مردم‌سالاري واقعي خواند و گفت: روحانيت نمي‌تواند از اين شيوه رويگردان باشد، چون مي‌تواند با تلفيق شيوه‌ي سنتي تبليغات مشافهه‌اي با شيوه‌ي تبليغات نوين امروزي، در راه رشد آگاهي مردم تلاش كند.

رييس مجلس خبرگان رهبري، با تحليل ديدگاه‌هاي مختلف بعضي در حوزه‌هاي علميه، گفت: حركت امام با ياراني كه زبرالحديد بودند، باعث شد كه مردم و روحانيت از حالت ياس پس از قاجار و دوره‌ي رضاخان رها شوند و ثابت كنند كه اسلام، قابليت اداره هر نظامي را در هر زماني دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان گوشه‌هايي از مقاطع تاريخي ايران، گفت: رژيم پهلوي به انحاي مختلف درصدد انزواي روحانيت بود؛ اما امام با سخنان حكيمانه و حركت‌هاي مدبرانه، فضاي سنگين و ياس‌آلود را شكست و انقلاب را با اتكا به مردم و با پيشتازي روحانيت به پيروزي رساند.

هاشمي رفسنجاني، در ادامه در پاسخ به نگراني‌هاي حاضران درباره مشكلات مردم گفت: ريشه‌ي همه‌ي مشكلات در نبود رونق توليد است، چون اگر چرخ توليد كشور فعال باشد، همه بخش‌ها با توجه به عرضه و تقاضا خود را تامين مي‌كنند.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود زيرساخت‌ها در كشور، گفت: مي‌توانيم با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود توليد و زيربناها زمينه‌هاي زندگي بهتر مردم را تامين كنيم.

هاشمي رفسنجاني، در بخشي ديگر از سخنانش پناه بردن به خرافات را دور از شان امت مترقي پيرو مكتب اهل بيت دانست و گفت: روحانيون و احزاب مي‌توانند با آموزش‌هاي درست و روزآمد بر آگاهي مردم بيفزايند.

وي با تشريح اوضاع حضور روحانيون در دوره‌هاي مختلف تاريخ ايران، گفت: انقلاب اسلامي از نظر مسووليت روحانيت بي‌سابقه و بي‌نظير است؛ چون در راس آن يك مجتهد جامع‌الشرايط قرار دارد.

هاشمي رفسنجاني، كناره‌گيري روحانيت از مسائل سياسي را توجيه‌ناپذير خواند و گفت: هر مقدار كه حضور روحانيت تضعيف شود، به ضرر نظام خواهد بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ورود روحانيون به كارهاي حزبي را يك امتياز دانست و افزود: درباره‌ي اهميت حزب در نظام همين بس كه اگر حزب جمهوري اسلامي در سال‌هاي اول پيروزي انقلاب نبود، انقلاب در اداره‌ي قواي مختلف دچار مشكل مي‌ش

هیچ نظری موجود نیست: