اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۲۵, جمعه

دیدار احمدی نژاد با آیت الله مصباح یزدی در قم

رييس‌جمهورصبح روز جمعه به منظور ديدار با طلاب حوزه‌ علميه‌ قم و شركت در نشست مجمع عمومي فارغ‌التحصيلان موسسه‌ آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم، وارد اين شهر شد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين سفر يك روزه در ابتدا با آيت‌الله مصباح يزدي ديدار كرد و قرار است تا دقايقي ديگر در نشست مجمع عمومي فارغ‌التحصيلان موسسه‌ آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در قم سخنراني كند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با طلاب حوزه علميه‌ قم نيز در مدرسه‌ فيضيه ديدار و گفت‌وگو مي‌كند.

زيارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آخرين برنامه‌ رييس‌جمهور در اين سفر خواهد بود.

رييس‌جمهور بعد از ظهر جمعه از قم به تهران بازخواهد گشت و از رييس‌جمهور تركمنستان در نهاد رياست جمهوري استقبال مي‌كند.



رييس‌جمهور در سفر به قم پس از ديدار با آيت‌الله مصباح يزدي در جمع فارغ‌التحصيلان موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قم حضور يافت و با آنان گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان، موسسه امام خميني(ره) را از بركات مثمرثمر در جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي خواند و گفت: نوع نگاه و عمق‌نگري به مسائل، دقت در اولويت‌بندي و رسيدگي به مسائل از ويژگي‌هاي ممتاز اين موسسه و فارغ‌التحصيلان آن است. فارغ‌التحصيلان عالم متخلق و آشنا به مسائل روز جهان هستند و اين ويژگي در فارغ‌التحصيلان اين موسسه نيز ديده مي‌شود.

وي در ادامه به حادثه تخريب حرمين عسگريين(ع) اشاره كرد و گفت: اين گونه به نظر مي‌رسد كه دشمنان قصد فتنه و ايجاد اختلاف دارند و مي‌خواهند با آفريدن چنين فجايعي كينه‌ها را تشديد كنند و مسلمانان را به جهان هم بيندازند. اين‌ها همگي حاكي از آن است كه آن‌ها سيطره گذشته خود را از دست داده‌اند و مي‌خواهند از اين طريق اين سيطره را دوباره به دست بياورند.

رييس‌جمهور اضافه كرد: دشمنان دنبال انتقام‌كشي از كسي هستند كه گذشته‌ها و شريعت، آن را نويد مي‌دهد و چون دست‌شان به او نمي‌رسد، گل‌دسته‌ها را هدف قرار مي‌دهند. اين‌ها به آخر خط رسيده و مستاصل شده‌اند و به همين دليل سايه عدالت را با خمپاره هدف قرار مي‌دهند.

وي ادامه داد: تا به حال بشر طعم اخلاق كامله را نچشيده است، بايد اتفاقات مهمي در عالم به وقوع بپيوندد. هنوز وقايع پنهان است. بايد گوش‌ها براي دريافت حقايق باز شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: علما و حوزه‌هاي علميه در اين زمينه رسالت خطيري بر عهده دارند و آن دعوت مردم به امام حق و حقيقت است. اگر تصوير روشني از امام ارايه دهيم هيچ كس به راه خطا نخواهد رفت. كانون همه خوبي‌ها و زيبايي‌ها گمشده مردم است.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش به وظيفه دولت نهم اشاره كرد و گفت: ما مي‌خواهيم اقتصاد و فرهنگ كشور را طوري بسازيم كه در راستاي {اهداف} امام عصر(عج) و موجب رضايت او باشد و اگر درست هدف‌گيري نكنيم گم مي‌شويم.

وي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم جوانان را از تهاجم فرهنگي دشمن حفظ كنيم بايد در راستاي رضايت امام زمان(عج) قدم برداريم. دنيا در آستانه يك تحول عظيم است و نشانه‌هاي آن به منصه ظهور رسيده است. مردم از وضع موجود در جهان ناراحت هستند. بايد راه درست را نشان داد تا مردم گمراه نشوند.

رييس‌جمهور در پايان با بيان اين كه حوادث بيش از آن چه تصور مي‌كنيم شتاب گرفته است، گفت: حوزه‌ها بايد پاسخگوي مطالبات مردم باشند و در اين زمينه بايد از وجود افرادي مثل آيت‌الله مصباح يزدي استفاده و تلاش كرد تا دل‌هاي مردم را به دست آورد.


در مدرسه فيضيه
دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان، هم‌چنين صبح روز جمعه در سفر خود به قم با حضور در مدرسه فيضيه با طلاب حوزه علميه قم ديدار كرد.

رييس جمهور در جمع طلاب حوزه علميه قم، از اين شهر مقدس به عنوان نقطه اميد شيعيان جهان ياد كرد و گفت:« امروز قم در انديشه آن آرمان و نقطه اميد مسلمانان است.»

وي اسلام را تنها نقطه اتكاء مردم عالم دانست و گفت:« در جهان انحرافاتي به نام مسيحيت و يهوديت را با دلارها ترويج مي‌كنند و مي‌گويند مي‌خواهيم بشريت را نجات بدهيم. در حالي كه تنها راه نجات فقط اسلام است، اسلامي كه امام(ره) الگو و قم دعوت‌كننده به آن است.»

وي با بيان اينكه امروز عالم به دنبال دين اسلام ناب است، بر رسالت مهم حوزه‌ علميه‌ قم تاكيد كرد و گفت: «حوزه‌ علميه بايد پاسخگوي تقاضاهاي مردم جهان باشد. تقاضاهايي كه به سرعت شتاب گرفته و ما از آن عقب هستيم.»

وي ادامه داد:« ما دو ماموريت بزرگ الهي و تاريخي داريم و لذا نگاه ما به اين ماموريت بايد نگاهي همه جانبه باشد.»

وي در بخش ديگري از سخنان خود به انفجارهاي اخير سامراء اشاره كرد و گفت: « حمله به حرمين امامين عسگريين تنها انتقام‌گيري نيست، سران استكبار فهميده‌اند كه كارشان تمام و دوران‌شان به پايان رسيده است. آنها با تخريب گلدسته‌هاي حرم عسگريين قصد دارند تا نماد عدالت را بزنند، ولي به گفته امام راحل هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند.»

وي در ادامه به اشتياق مردم جهان براي پذيرش اسلام و حب اهل بيت اشاره كرد و گفت:« اينها همگي به لطف امام عصر (عج) است. حوزه‌هاي علميه بايد خود را براي پاسخگويي به نيازهاي جوانان آماده كنند. فرصت كم است و الان نيز از وظايف خود عقب هستيم.»

وي در ادامه خاطر نشان كرد:« ما بايد ماموريت‌هاي خود را در دو حوزه داخل و خارج كشور تعريف كنيم. در حوزه داخلي بايد كشور را ساخته و زيربناها را آماده و ايجاد كنيم. ما در سال 85، 4 / 2 برابر سال 83 زيربناها را آماده كرده‌ايم، كه هنوز هم كم است و پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك به 3 برابر برسد.»

وي در ادامه به انتقاد برخي از صاحب‌نظران در مورد كارهاي عمراني دولت نهم اشاره كرد و گفت:« برخي مي‌گويند كارهاي عمراني دولت نهم تورم‌زاست. سوال ما اين است كه آيا 420 هزار سكه‌اي كه سال‌هاي قبل توزيع مي‌شد تورم‌زا نيست؟ ولي كارهايي كه ما انجام مي‌دهيم در صحنه عمران كشور تورم‌زاست؟»

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به وضعيت مردم از لحاظ اقتصادي اشاره كرد و گفت:« بايد كشور را بر پايه عدالت بسازيم و ثروت را طوري توزيع كنيم كه همه از آن سود ببرند نه اينكه نفع آن به جيب عده‌اي خاص برود.»

وي به ناامني‌هاي اقتصادي در كشور اشاره كرد و گفت:« برخي ده‌ها ميليارد گرفته‌اند و حاضر به پس دادن آن نيستند و با هياهو و سر و صدا اين ناامني‌ها را ايجاد مي‌كنند. ما مي‌خواهيم جلوي اين ناامني‌ها را بگيريم.»

وي در ادامه سخنان خود به اصلاح وضعيت اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت:« از جمله موارد اين اصلاح، اصلاح سيستم بانكي و به دنبال آن كاهش سود بانكي است. ما از اصلاحات سيستم بانكي عقب‌نشيني نخواهيم كرد.»

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سه ميليون بيكار در كشور،گفت:« بايد بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك را فعال كرده و توسعه دهيم. همچنين بايد قانون بيمه را اصلاح كنيم. الان يكسال و نيم است كه پيگير اين مساله هستيم.»

محمود احمدي‌نژاد به وضعيت مسكن در كشور نيز اشاره كرد و گفت:« سال گذشته در كشور يك ميليون و 588 هزار نفر به متقاضي مسكن افزوده شد و 23 درصد نيز عقب‌ماندگي در اين زمينه داريم. درصدد هستيم تا هر سال سه ميليون واحد مسكوني در كشور بسازيم.»

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به علل برخي از گراني‌ها اشاره كرد و گفت:« علت برخي از گراني‌ها شناسايي شده و تا سال آينده اين روند اصلاح مي‌شود.»

وي در بخش ديگري از سخنان خود مسووليت اسلام را جهاني خواند و گفت:« تا زماني كه استكبار وجود دارد جامعه اسلامي روي آرامش را نمي‌بيند. اسلام ناب نيز در هيچ كجا حاضر به كوتاه آمدن در برابر استكبار نيست بلكه تنها راه اصلاح ساختار جهان را مبارزه با استكبار و ظلم مي‌داند.»

وي در ادامه انقلاب اسلامي را عطيه‌اي از جانب خداوند دانست و گفت:« خداوند انقلاب اسلامي را به عنوان جبهه حق در برابر استكبار آفريد و موضوع هسته‌يي را به عنوان تضعيف جبهه استكبار قرار داد.»

وي خاطر نشان كرد: «عصبانيت نظام سلطه از بمب و سلاح هسته‌يي نيست، چرا كه توسعه سياسي و فرهنگي ما صدها برابر فناوري هسته‌يي است و اين همان تحقق وعده اسلامي است. امروز كشورها پيشرفت هسته‌يي ايران را پيشرفت خود مي‌دانند چون آن را دريچه نجات خود مي‌بينند و دشمن با همين مساله مخالف است.»

وي در ادامه با بيان اينكه شرايط جهان به نفع انقلاب اسلامي پيش مي‌رود،گفت:« به فضل الهي موتور نظامي دشمن پياده است و نمي‌تواند در مرحله نظامي ضربه‌اي بزند و تا تمام شدن اين ماجرا يك گام ديگر فاصله داريم. امروز دشمنان به بن‌بست رسيده‌اند.»

وي در ادامه به صدور قطعنامه عليه ايران اشاره كرد و گفت:« ما تلاش كرديم تا قطعنامه‌اي عليه ما صادر نشود اما اين مساله محقق نشد ولي ما به آنها مي‌گوييم كه بهترين راه اين است كه طبق قانون عمل كنيم و هر آنچه آنها دارند ما هم داشته باشيم. در برابر اين قطعنامه هم عقب‌نشيني نخواهيم كرد و از حق مسلم خود با تمام توان دفاع خواهيم كرد.»

رييس‌جمهورصبح روز جمعه به منظور ديدار با طلاب حوزه‌ علميه‌ قم و شركت در نشست مجمع عمومي فارغ‌التحصيلان موسسه‌ آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم، وارد اين شهر شد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين سفر يك روزه در ابتدا با آيت‌الله مصباح يزدي ديدار كرد و در نشست مجمع عمومي فارغ‌التحصيلان موسسه‌ آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در قم سخنراني كرد.

احمدي‌ِنژاد، همچنين حرم حضرت معصومه (س) را زيارت كرد و در آستانه سالروز شهادت دخت گرامي رسول اكرم(ص) حضرت فاطمه (س) به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد.

هیچ نظری موجود نیست: