اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۱۴, دوشنبه

کمک یک میلیون پوندی یک ایرانی به حزب کارگر

محمود خیامی
محمود خیامی یک میلیون پوند به حزب کارگر در انگلستان کمک مالی کرده است. (عکس آرشیوی)
محمود خیامی بنیانگذار و مالک سابق شرکت ايران ناسيونال (ايران خودرو فعلی)، مبلغ یک میلیون پوند به حزب کارگر در انگلستان کمک مالی کرده است.

بر اساس بیانه خبری حزب کارگر، این حزب مبلغ 540 هزار پوند را دریافت کرده و آقای خیامی متعهد شده که مابقی آن را در آینده نزدیک در اختیار این حزب قرار دهد.

کمک مالی افراد به احزاب در بریتانیا امری پذیرفته شده است و احزاب اطلاعات مربوط به آن را در اختیار عموم قرار می دهند. از لحاظ ارزش کمکهای مالی اعلام شده به حزب کارگر، کمک آقای خیامی در جایگاه دوم پس از کمک مالی دو میلیون پوندی "لرد سینزبری"، سرمایه دار بریتانیایی، قرار می گیرد.

آقای خیامی دلیل این کمک مالی خود را موفقیت حزب کارگر به رهبری تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، در زمینه های پیشرفت اقتصادی، بالاتر بردن سطح زندگی مردم و گسترش عدالت اجتماعی در بریتانیا اعلام کرده است.

وی گفته است که به برنامه ها و ایده های حزب کارگر پایبند است و از این حزب حمایت می کند.

تونی بلر در واکنش به کمک مالی آقای خیامی ضمن تشکر کردن از وی، از دیگر فعالیتهای او در زمینه گسترش گفتگوی بین ادیان نیز قدرانی کرده است.

بنیاد خیامی که در سال 2000 تاسیس شده است در کنار فعالیتهای خیریه ای در زمینه های بهداشت، کودکان و پناهندگان ، فعالیتهایی را در زمینه گفتگوی بین ادیان را نیز در برنامه خود قرار داده است.این بنیاد در سال 2005 کنفرانس دو روزه ای تحت عنوان ""آیا اسلام خطری برای غرب محسوب می شود؟" به منظورایجاد تفاهم بین اسلام و غرب برگزار کرد.

محمود خیامی یکی از معروفترین صاحبان صنایع ایران تا پیش از انقلاب بود. وی شرکتهایی مانند ایران ناسیونال، بانک صنعت و معدن و فروشگاه زنجیره ای کوروش (قدس فعلی) را پیش از انقلاب در ایران تاسیس کرده است.

آقای خیامی با وقوع انقلاب و مصادره شدن اموالش از ایران خارج شد و از آن زمان تا کنون ساکن انگلستان است.

هیچ نظری موجود نیست: