اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۱۱, جمعه

ازدواج موقت جوانان بايد باجسارت در كشور ترويج شود

وزير كشور:

ازدواج موقت جوانان بايد باجسارت در كشور ترويج شود

خبرگزاري فارس: وزير كشور گفت: ما نبايد از ترويج ازدواج موقت جوانان در جامعه كه حكم خدا مي‌باشد، پروا داشته باشيم و اين مساله بايد باجسارت در كشور ترويج شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مصطفي پور محمدي كه عصر پنج شنبه در هم انديشي حجاب، مسوليت ها و اختيارات دولت اسلامي در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه بالارفتن سن ازدواج در كشور باعث بوجود آمدن معضلات فراواني مي گردد، اظهار داشت: در حال حاضر طيف گسترده اي از جمعيت كشور را جوانان با اقتضائات سني و نيازهاي خاص خود تشكيل مي دهند و ما وظيفه داريم به اين نيازها پاسخ گوييم.
وي گفت‏:‏ ازدواج موقت، تنها براي كامجويي مردان داراي همسر نيست كه بروند و براي بار چندم ازدواج كنند‏.‏
وي اظهار داشت‏:‏ مگر امكان دارد كه اسلام نسبت به جوان ‏15‏ ساله اي كه خداوند شهوت را در وجود او قرار داده، بي تفاوت باشد‏.‏
وزير كشور با تاكيد بر اينكه ازدواج موقت تنها براي كامروايي مردان متاهل نيست، گفت‏:‏ براي ارضاي ميل جنسي جواناني كه امكان ازدواج ندارند، بايستي فكري شود‏.‏
پورمحمدي با اشاره به اينكه در جامعه ما ميان پسر و دختر ارتباط وجود دارد، پرسيد كه آيا بايد از كنار اين مساله چشم بسته بگذريم‏.‏
وي متوسط سن ازدواج دختران را 23 سال و متوسط سن ازدواج پسران را 26 سال عنوان كرد و افزود: عده اي به جوانان توصيه مي كنند تا نسبت به ازدواج در سنين پايين اقدام نمايند ولي در شرايط فعلي امكان ازدواج به دلايل مختلف اجتماعي و ... وجود ندارد و ما نيز نمي توانيم نسبت به خصوصيبات سني قشر جوان جامعه بي تفاوت باشيم.
وزير كشور با بيان اينكه نياز جنسي يكي از غرايز انسان است كه بايد از راه درست به آن پاسخ داده شود، گفت: دين اسلام جامع ترين دين است و براي تمام مشكلات بشر راه حل دارد و ازدواج موقت نيز در اين دين مبين براي حل اينگونه مشكلات مورد توجه قرار گرفته است.
وي در ادامه تاكيد كرد: ما اگر نخواهيم براي پاسخگويي به نياز جنسي جوانان راه حل عملي ارائه دهيم بايد منتظر تخلفات و تبعات فراگير اين مشكل باشيم.
پورمحمدي با بيان اينكه بايد با جسارت مسئله ازدواج موقت ترويج شود، تصريح كرد: اكنون وقت آن رسيده است كه حوزه هاي علميه به اين امر مهم اهتمام ورزند و به بررسي برخي حواشي كه از اجراي اين حكم خدا در جامعه ممكن است بوجود بيايد، پردازند.
وي در بخش ديگري از سخنان به اجراي طرح مبارزه با بدحجابي در كشور اشاره كرد و گفت: در مسئله گسترش فرهنگ حجاب، 27 دستگاه320 ماموريت را عهده دار هستند و اگر همه دستگاه ها به وظايف خود عمل نمايند بسياري از مشكلات در اين زمينه برطرف مي گردد.
وي در ادامه گفت: بايد حضور بانوان در جامعه به صورت شفاف تعريف شود و اگر نگاه مبهم به اين مسئله وجود داشته باشد موجب تنزل جايگاه آنان خواهد شد.
وزير كشور با بيان اينكه اجراي طرح مقابله با بدحجابي در راستاي اجراي قانون انجام مي‌شود، يادآور شد: متاسفانه در زمينه تبليغ و ترويج حجاب كم كاري شده است و رسانه ها و مسولان بايد در زمينه ترويج حجاب اهتمام بيشتري داشته باشند

هیچ نظری موجود نیست: