اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

آمار طلاق در تهران، 10 برابر كل كشور

مشاور استاندار تهران در امور بانوان اعلام كرد: در تهران از هر پنج و نيم ازدواج يكي از آنها به طلاق منجر مي‌‏شود.

به گزارش ايلنا، فرحناز قندفروش، مشاور استاندار تهران در امور بانوان در مراسم افتتاح مركز شبانه روزي مشاوره شريف، گفت: در شميرانات از هر سه و نيم ازدواج يكي به طلاق منجر مي‌‏شود و متاسفانه طلاق در جامعه تبديل به يك مشكل شده است.
به گفته قندفروش، راه‌‏اندازي مراكز مشاوره شبانه روزي در كشور يك ضرورت است، زيرا برخي مشكلات خانوادگي در ساعات انتهايي روز بيشتر است.

وي تصريح كرد: تاكنون بيشتر مراكز مشاوره‌‏اي تا ساعت 22 خدمات مشاوره‌‏اي ارائه مي‌‏كردند، اما اين مركز به صورت شبانه روزي خدمات خود را ارائه مي‌‏دهد.
وي يادآور شد: در دولت جديد سياست‌‏هاي حوزه زنان تغييراتي داشته، زيرا قبلا تنها در حوزه توانمندسازي زنان كار مي شد اما در اين دولت در كنار توانمندسازي بحث تحكيم بنيان خانواده نيز مطرح شده است.

قندفروش با اشاره به نقش خانواده در جامعه گفت: خانواده در توسعه هنجارها، مسائل اقتصادي و فرهنگي نقش بسزايي دارد و در ساختن انسان‌‏ها بسيار موثر است.
وي يادآور شد: در دولت‌‏هاي قبلي متاسفانه به جاي اينكه بنيان خانواده را محكم كنند، زن و مرد را در تقابل با يكديگر قرار مي‌‏دادند و متاسفانه اين موضوع زنان جامعه را هدف گرفته بود.
وي خاطرنشان كرد: اما ما قصد داريم با آموزش‌‏هاي لازم زن و مرد را با يكديگر همراه كرده و بنيان خانواده را تحكيم كنيم.

قندفروش با اشاره به سنت‌‏هاي موجود در جامعه گفت: ما اعتقاد داريم كه بايد سنت‌‏هاي جامعه در كنار آموزش‌‏هاي مدرن به خانواده‌‏ها ارائه شود.
وي افزود: البته ما برخي تفكرات سنتي اشتباه را قبول نداريم، اما در كنار آن نيز توسعه صرف فرهنگ غربي را نيز نمي‌‏پذيريم.
وي با اشاره به افزايش طلاق در كشور گفت: متاسفانه بيشتر فرزندان طلاق و همسران طلاق مانند بمب ساعتي هستند كه اگر به وضعيت آنان رسيدگي نشود، براي جامعه مشكلاتي به وجود مي‌‏آورند.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان يادآورشد: در حال حاضر بسياري از نابساماني‌‏ها در جامعه ناشي از وجود طلاق است كه بايد فكري براي حل اين معضل داشته باشيم.

هیچ نظری موجود نیست: