اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ خرداد ۴, جمعه

قديري ابيانه: امكان ايجاد هولوكاست به برخي كشورها "حق وتو" داده است

محمدحسن قديري ابيانه" سفير جمهوري اسلامي ايران در مكزيك، نظام كنوني بين‌المللي را داراي "اشكالات اساسي" خواند و گفت كه برخورداري از امكان ايجاد هولوكاست در ابعاد ميليوني، موجب برخورداري از "حق وتو" در شوراي امنيت شده است.

به گزارش سفارت ايران در شهر مكزيكو، وي در ديدار با "لوپز گومز" معاون خبر شبكه خبري "تله ويسا"، يكي از مهمترين شبكه‌هاي تلويزيوني آمريكاي لاتين افزود:" آنچه موجب شده است انگليس با حدود ‪ ۶۰‬ميليون نفر جمعيت از حق وتو در سازمان ملل برخوردار باشد، اما مكزيك با بيش از ‪۱۰۰‬ ميليون جمعيت از چنين امكاناتي برخوردار نباشد، ناشي از مسلح بودن انگلستان به سلاح هسته‌اي است."
قديري ابيانه، برخورداري كشورهاي داراي سلاح هسته‌اي از حق وتو را با منطق "قانون جنگل" قابل قياس دانست.

وي گفت: تاريخ بيش از دو قرن اخير نشان مي‌دهد ايران به هيچ كشوري تجاوز نكرده، حال آنكه شكل‌گيري آمريكا بر اساس جنايت و تجاوزات صورت گرفته است.

سفير ايران خاطرنشان كرد: اگر هولوكاست به معناي نابودي انسانها در كوره‌هاي آدم سوزي است، بايد گفت آمريكا با بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي، دو شهر را با صدها هزار نفر جمعيت به كوره آدم سوزي مبدل ساخته است.

قديري ابيانه در بخش ديگري از سخنانش، از تحريف و وارونه جلوه دادن حقايق توسط رسانه‌هاي آمريكايي ابراز تاسف كرد و اظهارداشت: همانگونه كه وقتي گفته مي‌شد نازيسم و فاشيسم بايد از بين برود به معناي از بين رفتن سرزمين آلمان و ايتاليا و كشته‌شدن مردم آن نبود، زماني هم كه از لزوم نابودي صهيونيسم سخن به ميان مي‌آيد، مقصود از بين رفتن قطعه‌اي از يك سرزمين و مردم ساكن در آن نيست.

وي افزود: متاسفانه، رسانه‌هاي تحت سلطه امپرياليسم با تحريف واقعيات اينگونه وانمود مي‌كنند كه ايران با برنامه هسته‌اي خود، به دنبال توليد بمب براي حذف ساكنان سرزمين فلسطين از روي نقشه كره زمين است اما اين حقيقت ندارد.

سفير ايران تصريح كرد: ما همانطور كه فاشيست‌ها و نازيستها كه خود را مسيحي مي‌دانستند با مسيحيت يكي نمي‌دانيم، صهيونيستها را هم كه خود را يهودي مي‌دانند با يهوديت يكسان نمي‌پنداريم.

قديري ابيانه گفت: ما همچنين مي‌گوييم اگر نازيها جناياتي مرتكب شده‌اند چرا بايد تاوان آن را فلسطيني‌ها بپردازند؟
وي بااشاره به زندگي مسالمت آميز پيروان اديان الهي در ايران تصريح كرد: آمريكا مي‌داند كه ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست اما دروغ پردازي جزيي از راهكار آمريكا عليه ساير ملتها به ويژه در خاورميانه است تا شايد بتواند منابع نفتي آنان را غارت كند.

سفير ايران در بخش ديگري از سخنانش به سياست ايران براي توسعه روابط با كشورهاي آمريكاي لاتين اشاره كرد و شناخت دو ملت ايران و مكزيك از يكديگر را لازمه تحقق چنين هدفي دانست.

قديري ابيانه در اين راستا، لزوم تبادل خبرنگاران دو كشور، همكاري رسانه‌هاي گروهي و انعكاس واقعيات از سوي آنها را مورد تاكيد قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست: