اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۲۳, یکشنبه

احمدی‌نژاد: فرار مغزها نداريم، پيشرفت امارات پيشرفت ماست

رئیس‌جمهور در جمع نخبگان وتجار ایرانی مقیم امارات، تعبیر "فرار مغز ها" را از سفر ایرانیان به سایر کشورها، تعبیری غلط خواند و گفت: ایرانیان هر جا باشند منشاء خیر و برکت و پیشرفت هستند، ما پیشرفت امارات را پیشرفت خودمان و پیشرفت خود را پیشرفت امارات می دانیم

وی ایران را سرزمینی بزرگ با تاریخی چند هزار ساله خواند و گفت: کشور ما در طول چند هزار سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است اما ملت ایران زنده و سرافراز و پر نشاط تاریخ را رقم زده و در عرصه های گوناگون پرچمداری بشر را به سمت قله های انسانی و تعالی بر عهده گرفته است.


احمدی نژاد رمز ماندگاری ملت ما را اندیشه و ایمان ناب خواند و گفت: ملت ما یک ملت موحد ، پاک ، نیک اندیش و دلسوز برای همه بشریت بوده و این ملت همواره کمال جو و حق طلب بوده است.


وی افزود: ایران امروز با همه سوابق در دستان من و شماست واستعدادهای مادی ایران غیر قابل شمارش است، هوش، خلاقیت ، ابتکار ، اعتماد به نفس و مقاومت ایرانی ها مثال زدنی است.


رئیس جمهوردر ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماموریت بزرگ امروز ما این است که در ایران پایه های یک تمدن متعالی ، انسان ساز و یگانه پرستی را بنا بگذاریم گفت: ما باید ایران را بسازیم و ایران پیشرفته بدون تردید بهترین الگو برای همه ملتهاست.


وی افزود: مارکسیست ها که داعیه برپایی تمدن بر اساس عدالت را داشتند جمع کثیری از ملت ها را به منجلاب خودخواهی ها فرو بردند و خودشان هم ساقط شدند زیرا اصالتی نداشتند و تنها دروغی بزرگ بوده است.


رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: دنیای مادی امروز به دروغ پرچم سعادت آفرینی برای انسانها را برافراشته اما به پایان خط رسیده است. دنیای آنها پر از کینه ورزی ، تجاوز و خودخواهی است و حاکمانشان برای پرکردن جیب ها دست به کشتار انسانها می زنند.


احمدی نژاد با اشاره به مشکلات امروز منطقه بویژه عراق تصریح کرد: این قدرت ها در عراق با شعار آزادی آمدند، آنها کسانی بودند که صدام را به ملت عراق تحمیل و از او حمایت کردند.


وی افزود: این قدرت ها دلشان برای مردم عراق ، آزادی و دموکراسی نسوخته است بلکه بدنبال تسلط بر منابع نفتی عراق بوده اند که امروز می بینیم بیش از بیست میلیارد دلار درآمد نفتی این کشور مفقود شده است.

رئیس جمهور فقر ، فساد و تبعیض را پایان اندیشه های مادی غرب خواند و گفت: امروز دنیا از وضع موجود بشدت خسته شده و بدنبال الگوی جدیدی می گردد و تنها جایی که می تواند این الگو را در مقابل جهانیان قرار دهد ایران است و این یک احساس مسئولیت است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کسانی که بیرون از مرزهای ایران زندگی می کنند باید سفیر و نماد کشور ایران باشند اظهار داشت: افرادی که علاقمند باشند می توانند مستقیما به ایران کمک کنند و در این مسیر راه برای همه باز است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: ایران باید به سرعت به قدرت اول منطقه در بخش اقتصادی تبدیل شود و ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی آغاز یک تحول عظیم در کشور است.

رئیس قوه مجریه کشورمان تصریح کرد: دولت تصمیم دارد صنایع و بنگاههای اقتصادی را که در اختیار دارد از طریق بورس واگذار کند و راه برای همگان برای حضور در عرصه های اقتصادی باز است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه ما باید از لحاظ علمی به نقطه اوج برسیم اظهار داشت: امروز در کشور نهضت علمی با سرعت بالا حرکت می کند و در بحث هسته ای می بینیم در عین تحریم ها و محاصره ، فرزندان ایران زمین با توکل به خدا ایستادند و این انرژی فاخر را در اختیار ملت ایران قرار دادند.

وی افزود: سازندگی در ایران با سرعت در حال انجام است ، در سال 85 بخش کشاورزی بیش از 7 درصد رشد داشته و برای اولین بار دو میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر شده است و در صادرات غیر نفتی از مرز 16 میلیارد دلار گذشته ایم و در طول یک سال بیش از 10 هزار کیلومتر راه روستایی ، آسفالت و بهسازی شده است.

رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به سفر خود به کشور امارات عربی متحده گفت: روابط دو کشور روابط دوستانه ، برادرانه و رو به گسترش است و ملاقات های خوبی در این زمینه امروز صورت گرفت.

وی افزود: ایرانیان هر جا باشند منشاء خیر و برکت و پیشرفت هستند و ما پیشرفت امارات را پیشرفت خودمان و پیشرفت خود را پیشرفت امارات می دانیم.

احمدی نژاد با اشاره به سفر ایرانیان به کشورهای دیگر ما از سفر ایرانی ها به همه جای دنیا حمایت می کنیم اما برخی ها با تعبیر غلط از عنوان فرار مغزها استفاده می کنند. ما فرار مغز نداریم زیرا می بینیم بسیاری از ارزش های فرهنگی ملت های شرق آسیا حاصل سفر ایرانی هاست ولی دوست داریم هر ایرانی هر توانمندی ای که دارد در داخل مرزهای ایران صرف کند.

رئیس جمهور در خاتمه سفارتخانه و کنسولگری ایران را خانه ایرانی ها خواند و گفت: این مکان باید از ایرانی ها کاملا حمایت و پشتیبانی کند.

پیش از سخنان رئیس جمهورحمیدرضا آصفی سفیر ایران در امارات در سخنانی این سفر را پیام روشن از حمایت صریح دولت از ایرانیان خارج از کشور به ویژه ایرانیان مقیم امارات ذکر کرد ، همچنین خطیب زاده سرکنسول ایرانی در دبی به بیان گزارشی از نحوه عملکرد این کنسولگری پرداخت و نمایندگان تجار و بازرگانان، فرهنگیان و بیمه ایران شعبه دبی نیز به بیان مشکلات و راهکارها پرداختند

هیچ نظری موجود نیست: