اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۲, چهارشنبه

انتقاد شديد «حزب‌الله» از بوسه احمدي‌نژاد


سؤال‌ اينجاست كه رئيس‌جمهور چرا از معلمين مرد خود تقدير نکرده و آنها را در آغوش پر از مهرورزي خود نفشرده است؟ آيا جز اين است كه بوسه بر دست‌هاي معلم مرد در ذهن برنامه‌ريزان و مشاوران رئيس‌جمهوري امري كليشه‌اي و فاقد ارزش‌هاي خبري چون شگفتي و تازگي به حساب مي‌آمد؟

۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - قبل از ظهر ۱۰:۵۴ تعداد بازديد: 20591 كد خبر: ۶۵۹۸۲

«حزب‌الله» نوشت: رئيس‌جمهور، ديروز در آيين‌ تجليل از معلمان نمونه، به تكريم و تمجيد از معلمان پرداخت و از جمله يكي از معلمان دوره ابتدايي خود را به طور ويژه مورد تفقد قرار داد.

در اين حركت كه در نوع خود و در تمام سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بي‌نظير بود، احمدي‌نژاد پس از در دست گرفتن دست‌هاي معلم زن، بر آنها بوسه زد و متعاقباً بانوي ميان‌سال نيز وي را در آغوش خود گرفت.

خاطره سياسي مردم مسلمان ايران نظير اين حركات كه به طور قطع غيرشرعي است را تاكنون در دوره نظام اسلامي به ياد نداشته و نجابت ويژه مسئولان نظام اسلامي در برخورد با نامحرم از جمله نمادهاي ويژه حاكمان و كارگزاران نظام اسلامي بوده است. نكته دردآور در مورد اين جلسه آن است كه شنيده‌ها حاكي است اين حركت از قبل برنامه‌ريزي شده بود و به معلم مذكور به همين منظور تأكيد شده بود تا دستكش به دست کرده تا به ظاهر كلاهي بر اين عمل غيرشرعي بگذارند.

سؤال‌ اينجاست كه رئيس‌جمهور چرا از معلمين مرد خود تقدير نکرده و آنها را در آغوش پر از مهرورزي خود نفشرده است؟ آيا جز اين است كه بوسه بر دست‌هاي معلم مرد در ذهن برنامه‌ريزان و مشاوران رئيس‌جمهوري امري كليشه‌اي و فاقد ارزش‌هاي خبري چون شگفتي و تازگي به حساب مي‌آمد؟

اين در حالي است كه مشاوران رئيس‌جمهور بايد قبل از جذابيت در برنامه‌هاي تبليغاتي ايشان مراعات حدود و عرف جامعه را بکنند. اين حركت عجيب در حالي از سوي رئيس‌ دولت نهم صورت گرفت كه هنوز كدورت مؤمنين از او و دولتش به خاطر اقداماتي چون اعلام آزادي حضور زنان در استاديوم‌هاي ورزشي، حضور غيرضروري و سؤال‌برانگيز رئيس‌جمهور در آيين پرمسئله افتتاحيه بازي‌هاي آسيايي دوحه و شايعه قريب‌ به واقع حضور معاون رئيس‌جمهور در مراسمي مبتذل و غيرشرعي در تركيه كه فيلم آن در سايت‌هاي گوناگون منتشر شد، زدوده نشده است.

بيش از هرچيز، اين نكته قابل تأمل است كه اين دولت با شعارها و وعده‌هاي اسلامي و با رأي قشر متدين و حزب‌اللهي به سركار آمده و اكنون برخلاف انتظار آنها دست به اين اقدامات مي‌زند. شايد اين حركت ناپسند چندي ديگر و حداكثر تا اشتباه بعدي از ياد برود، اما متدينين نگراني خود از اباحه‌گري‌ها را پنهان نخواهند كرد.

پيام متدينين به جناب آقاي احمدي‌نژاد كه قلباً فردي مؤمن و اهل شرعيات مي‌باشد، اين است كه فريب برخي مشاورين خود كه حذف وي از قدرت را به معناي پايان دوره رانت‌ها و امتيازات ويژه مي‌دانند، نخورد و به رأي قشر لامذهب جامعه دلخوش نكند و براي رضاي آنها رضاي خدا و مؤمنان را از كف ندهند.

قوانين شرعي صرف‌نظر از محتواي خود و فلسفه وضع خود، داراي هاله‌اي از قدسيت هستند كه در صورت خدشه‌دار شدن آ‌ن و گسترش اباحه‌گري و كاهش حساسيت‌ نسبت به آنها به كلي منسوخ شده و سرزمين اسلامي ما به سرنوشت اندلس مبدل خواهد شد.

خوب است رئيس‌جمهور محترم فرمايشات مقام معظم رهبري درباب تهاجم فرهنگي بيگانه در مرداد سال 71 در جمع معلمان كه طي آن به نحوه حركت شوم دشمن در خارج كردن اندلس از قلمرو اسلامي از طريق اباحه‌گري اشاره شد را مطالعه و نصب‌العين قرار دهند كه فرازهايي از آن حسن ختام مطلب قرار گرفته است:

«يكي از راه‌هاي تهاجم فرهنگي اين بوده است كه سعي كنند جوانان مؤمن را از پايبندي‌هاي متعصبانه به ايمان، منصرف كنند، همان كاري را كه در اندلس، در قرن‌هاي گذشته كردند»

هیچ نظری موجود نیست: