اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

اسامی هشت مفسد اقتصادی اعلام شد

تهران - حیات

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه ای اقدام به معرفی 8 نفر از محکومان مفاسد اقتصادی کرد.

به گزارش حیات، در اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: با توجه به درخواست های مکرر امت حزب الله، اسامی تعدادی از محکومان مفاسد اقتصادی برای آگاهی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی اعلام می گردد:

1- قاسم ممتاز

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت 248 میلیارد ریال جریمه نقدی و 74 ضربه شلاق تعریزی و 20 سال محرومیت از ورود به هر گونه کالای ترانزیتی از بنادر کشور

سوابق:

1- در مورخ 12/8/78 توسط دادگاه انقلاب اسلامی سرخس به اتهام حمل کالای قاچاق به پرداخت سیصد میلیون ریال جزای نقدی و تحمل دو سال حبس تعلیقی محکوم گردید.

2- در مورخ 25/11/83 توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام قاچاق کالا به پرداخت چهارده میلیارد ریال و تحمل 74 ضربه شلاق تعریزی محکوم گردید.

3- در مورخ 30/5/85 توسط دادگاه انقلاب اسلامی مستمر در مجتمع قضایی امور اقتصادی به اتهام قاچاق کالا تحت پوشش ترانزیت به پرداخت 248 میلیارد ریال جریمه نقدی و 74 ضربه شلاق تعریزی و 20 سال محرومیت از ورود هر گونه کالای ترانزیتی از بنادر کشور محکوم گردید.

2- علی مشهدی اسماعیلی

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت 144 میلیارد ریال جریمه نقدی و تحمل 74 ضربه شلاق تعریزی

سوابق:

متهم با پرداخت رشوه انواع کالاهای ممنوعه از جمله تجهیزات دریافت ماهواره، کفش، لوازم آرایش و موتور خودروهای سنگین را تحت پوشش ترانزیت وارد کشور نموده و در مسیر راه منحرف و در داخل کشور تخلیه و وارد بازار می کردند و به جای آن کالاهای بی ارزش و یا بعضا کالاهای یارانه دار را بارگیری و به خارج از کشور قاچاق می نمودند.

3- پیمان محبی

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت 131 میلیارد ریال و تحمل 40 ضربه شلاق تعریزی

سوابق:

متهم مذکور با پرداخت رشوه انواع کالاهای ممنوعه از جمله تجهیزات دریافت ماهواره، کفش، لوازم آرایش و مکمل های ورزشی را تحت پوشش ترانزیت وارد کشور نموده و در مسیر راه منحرف و در داخل کشور تخلیه و وارد بازار می کردند و به جای آن کالاهای دیگر و بعضا کالاهای یارانه ای را بارگیری و به خارج از کشور قاچاق می نمودند.

4- احمد زمردی

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت 115 میلیارد و 494 میلیون ریال

سوابق:

متهم فوق با اغفال و تطمیع تعدادی از کارمندان بانک و پرداخت رشوه به آنان اقدام با قاچاق ارز می نمودند پرونده شبکه قاچاق مذکور با اعلام جریمه از سوی بانک مرکزی به میزان 115 میلیارد و 494 میلیون ریال به شعبه 23 دادگاه انقلاب اسلامی مستقر در فرودگاه مهرآباد جهت رسیدگی ارسال می گردد.

5- عباس تقی زاده

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت جمعا 460 میلیارد ریال

سوابق:

1- دوبار دستگیری محکوم در سال 1368 توسط کمیته انقلاب اسلامی به اتهام حمل و فروش داروهای کمیاب

2- دستگری محکوم در سال 1377 به اتهام قاچاق کالا

3- محکومیت متهم در سال 1378 به پرداخت 257 میلیون ریال توسط دادگاه انقلاب اسلامی کرج در اتهامات ردیف 1 و 2 فوق

4- دستگیری محکوم علیه در سال 83 به اتهام قاچاق کالا، تحصیل مال به صورت نامشروع و پرداخت رشوه و محکومیت در قاچاق کالا به پرداخت بیش از 102 میلیارد ریال و ضبط تمامی کامیونها و اتومبیل هایی که حمل یا جاسازی کالاهای قاچاق می نمودند و نیز محکومیت در جعل، تحصیل مال به صورت نامشروع و پرداخت رشوه به پرداخت بیش از 360 میلیارد ریال

5- مفتوح بودن پرونده متهم در خصوص مطالبه 100 درصد جریمه ناشی از کم اظهاری قیمت ها و تعداد کالاها با شکایت گمرک ایران به میزان 120 میلیارد ریال

6- قاسم خاکی

شغل: فرش فروش

محکومی به: پرداخت یکصد و پانزده میلیارد وچهارصد و نود وچهار میلیون ریال

سوابق:

در سال 78 یک شبکه 16 نفره قاچاق ارز و جعل کالا اظهار نامه های ارزی به رهبری آقای قاسم خاکی که دارای سوابق متعدد قاچاق ارز و طلا بود واسماعیل احمد زمردی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر گردیدند.

قاچاقچیان فوق با اغفال و تضمیع تعدادی از کارمندان بانک و پرداخت رشوه به آنان اقدام با قاچاق ارز می نمودند پرونده شبکه قاچاق مذکور با اعلام جریمه از سوی بانک مرکزی به میزان یکصد و پانزده میلیارد و چهارصد و نود و چهار میلیون تومان به شعبه 22 دادگاه انقلاب اسلامی مستقر در فرودگاه مهر آباد جهت رسیدگی ارسال گردید.

7- محمد رضا حکمی

شغل: مدیر کل وقت گمرک جنوب تهران ومشاور عالی رئیس گمرک ایران

محکوم به: پرداخت 220 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت،6 ماه حبس تعریزی، 2 سال انفصال موفق از خدمات دولتی و پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق

سوابق:

پس از دستگیری باند قاچاق کالا معروف به باند قاچاق فرودگاه پیام به رهبری قاچاقچی عباس تقی زاده، در سال 83 رشوه خوار محمد رضا حکمی فرزند حسین مدیر کل وقت گمرک جنوب تهران و مشاور عالی رئیس گمرک ایران نیز به اتهام اخذ رشوه به میزان 220 میلیون ریال و تبانی و همکاری با باند مذکور دستگیر گردید.

8- مهرداد قطان

شغل: آزاد

محکوم به: پرداخت یکصد و ده میلیارد و هفتصد و شصت و یک میلیون و ششصد و هفتاد و هشت هزار و پانصد و بیست و پنج ریال جریمه نقدی

سوابق:

متهم مذکور با پرداخت رشوه، انواع کالاهای ممنوعه از جمله تجهیزات دریافت ماهواره، کفش، لوازم آرایشی و ... را تحت پوشش ترانزیت وارد کشور نموده و در مسیر راه منحرف و در داخل کشور تخلیه و وارد بازار می کردند و به جای آن کالاهای دیگر و بعضا کالاهای یارانه ای را بارگیری و به خارج از کشور قاچاق می نمودن

هیچ نظری موجود نیست: