اهداف جامعه ایرانی چیست؟ « ما چگونه فکر می کنیم» و آنچه که در ایران مهم انگاشته می شود.

۱۳۸۶ فروردین ۱۴, سه‌شنبه

اعدام دو مأمور ناجا به‌دليل فساد مالي

فرمانده نيروي انتظامي ضمن اعلام خبر اعدام دو تن از پرسنل متخلف پليس خراسان رضوي، در خصوص حوادث رانندگي نوروز امسال گفت: 638 تن در سوانح رانندگي نوروز امسال كشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم طي يك نشست خبري در مشهد اظهار كرد: از 25 اسفند ماه سال 85 تا دهم فروردين‌ماه امسال، آمار تلفات جاده‌اي در صحنه كه توسط ماموران پليس به ثبت رسيده نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد كاهش يافته است.
وي افزود‎: اين كاهش در شهرها 37 درصد و در مسيرهاي برون شهري و جاده‌اي 12 درصد بوده است.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اين كه تعداد كشته‌شدگان تصادفات جاده‌اي در تعطيلات نوروز 85، 765 تن و امسال 638 تن بوده است، تصريح كرد: سال قبل 35 هزار و 182 فقره و امسال 30 هزار و 921 فقره تصادف جاده‌اي به ثبت رسيد و به اين ترتيب مي‌توان گفت كه شدت تصادفات نسبت به تعداد تصادفات كاهش بيشتري يافته است.
وي همچنين از تجهيز تمام پاسگاه‌هاي برون‌شهري به ماموران راهنمايي و رانندگي به همراه موتورسيكلت تا چند ماه آينده خبر داد.

سردار احمدي مقدم در ادامه با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال 85، آمار مجروحان را 390 تن عنوان كرد و افزود: فرهنگ‌سازي، اقدامات نامحسوس پليس و تلاش براي توسعه گستره قانون‌پذيري در بين مردم موجب شد تا آمار مجرحان از 4 هزار و 500 تن در سال 83 و يكهزار و 900 تن در سال 84 به 390 تن در سال 85 كاهش يابد.

وي با اشاره به اين كه خراسان رضوي در اصلاح ساختاري اين سازمان در بين همه ارگان‌ها موفق به كسب رتبه نخست شده است، گفت: 30 هزار تن از تعداد 58 هزار نفري كه قرار بود به ستادها و رده‌هاي اجرايي متتقل شوند، تاكنون انتقال يافته‌اند و از اين رو از ابتداي اجراي اين طرح، استعداد كلانتري‌ها بدون افزايش نيروي انساني بين 20 تا 30 درصد افزايش يافته است.

فرمانده ناجا تاكيد كرد: افزايش نيرو در نيروي انتظامي به خط قرمز خود رسيده و بايد براي كاهش پذيرش سربازان و افزايش نيروي كادري در جهت حرفه‌گرايي اقدام شود.
وي در ادامه به برخورداري پرسنل نيروي انتظامي از تسهيلات اشاره كرد و گفت: در بعد منزلت براي ارتقاي وضعيت كاركنان برنامه‌هاي گسترده‌اي در دست اقدام است.

سردار احمدي‌مقدم ادامه داد: در بعد معيشت طبق هدف‌گيري‌هاي صورت گرفته در سال قبل به 13 هزار نيرو وام مسكن و 5 هزار نيرو وام وديعه مسكن تعلق گرفته است؛ ضمن اين كه كار احداث بيش از دو هزار واحد مسكوني براي كاركنان تا خرداد ماه سال جاري به اتمام خواهد رسيد.
وي افزود: طبق اين برنامه هر سال 20 هزار تن از كاركنان را پوشش خواهيم داد تا در انتهاي اين طرح پرسنل نيروي انتظامي هزينه‌اي براي اجاره مسكن پرداخت نكنند.

فرمانده ناجا همچنين با اشاره به اين كه تقريبا تمامي بدهي كاركنان اين سازمان پرداخت شده است، افزود: انواع وام‌هاي پرداخت شده به كاركنان ناجا در سال گذشته بيش از 300 ميليارد تومان بوده و براي سال جاري بيش از 350 ميليارد تومان پيش‌بيني شده است؛ ضمن اين كه در سال قبل وام‌هاي ديگري نيز پرداخت شده بود.
وي در خصوص دريافت رشوه و فساد مالي برخي كاركنان نيروي انتظامي گفت: اين كه فردي به بهانه وضع نامناسب معيشتي دست به اين اعمال بزند به هيچ عنوان قابل قبول نيست و قاطعانه و بدون شوخي با اين افراد برخورد خواهد شد.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اعدام دو تن از كاركنان نيروي انتظامي خراسان رضوي به دليل فساد مالي، اين را از نشانه‌هاي جديت در برخورد با اين معضل در پليس عنوان كرد و افزود: سازمان ما هميشه در معرض ويروس و ميكروب است، به همين دليل اگر ناچار شويم، جراحي كرده و به شدت با اينگونه موارد برخورد مي‌كنيم.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون كميسيون انضباطي ما فعال بوده و هريك از پرسنل كه دچار تخلف شوند در كمتر از سه ماه به اتهامشان رسيدگي مي‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به درگيري‌ها با اشرار در مرزهاي شرقي كشور، گفت: اين درگيري‌ها كه در جداره‌هاي مرزي كشور صورت مي‌گيرد، در خراسان تقريبا به صفر رسيده؛ ضمن اين كه فعاليت‌هاي ناجا در سال قبل براي بستن مرز در حد امكانات ابتدايي مانند ساخت ديوار و كانال حدود 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي افزود: به دليل مسافت طولاني 900 كيلومتري مرز در شرق كشور بقيه عمليات امسال انجام مي‌شود و در اين حال تجهيز خطوط مرزي با رادار، دوربين، كايت‌هاي موتوردار و استفاده از بالگرد و هواپيماي بدون سرنشين از اقدامات بعدي و پيشرفته در مرزهاي شرقي خواهد بود.
سردار احمدي‌مقدم همچنين اقدامات ديپلماسي با پاكستان و افغانستان را در زمينه دستگيري و مبارزه با اشرار مثبت ارزيابي كرد.

وي در ادامه از كاهش 25 درصدي آدم‌ربايي، 4 درصدي قتل، 3 درصدي شرارت، 10 درصدي تجاوز به عنف، 40 درصدي سرقت مسلحانه، 40 درصدي راهزني و 43 درصدي سرقت از بانك در كشور خبر داد و افزود: بيشتر اين تخلفات در مناطق شرقي كشور رخ داده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: با وجود افزايش 30 درصدي تعداد سفرها به استان خراسان رضوي در تعطيلات نوروزي امسال، وقوع جرايم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد كاهش يافته كه اين ميزان كاهش جرايم در سايه تلاش گسترده پرسنل نيروي انتظامي، نيروهاي امدادي، خدماتي و رسانه‌اي و اجراي طرح نوروزي از حدود يك ماه قبل صورت گرفته است، ولي هنوز به وضعيت ايده‌آل نرسيده‌ايم.

هیچ نظری موجود نیست: